برنامه‌ی F.lux برای اندروید منتشر شد - تکفارس 
برنامه‌ی F.lux برای اندروید منتشر شد - تکفارس 

برنامه‌ی F.lux برای اندروید منتشر شد

رضا دیزجی
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 09:00
برنامه‌ی F.lux برای اندروید منتشر شد - تکفارس 

اگر امروز صبح با احساس خستگی از خواب بیدار شدید، و چندین مدت است که به خود قول می‌دهید تا سعی کنید برنامه‌ی خواب خود را نظم دهید، پس شاید بخواهید نسخه‌ی آزمایشی اولیه‌ی f.lux را برای اندروید امتحان کنید. بله، درست است، برنامه‌ی بسیار مشهور f.lux که در دستگاه‌های iOS جیلبریک شده شهرت بسیار زیادی داشت، هم اکنون در فروشگاه Google Play برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی موجود است، البته با محدودیت‌ها و نیاز به دستگاه‌های خاص که استفاده کنندگان اولیه‌ی آن را کاهش خواهد داد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

نکته‌ی علمی بزرگی در طول زمان طولانی به ما ثابت کرده است که نوری که در طیف رنگی به آبی مایل است قدرت عجیبی در قانع کردن مغز ما برای این که روز است دارد، در حالی که در واقع ممکن است بیرون از آن فضا تاریکی محض و طبیعتا زمان خواب باشد. برنامه‌ی f.lux از روزهایی که در iOS جیلبریک شده داشت شهرت و اعتبار بزرگی برای خود دست و پا کرده و به کاربران اجازه می‌دهد قوانینی وضع کنند که طیف رنگ صفحه نمایش را به گونه‌ای تغییر دهند که رنگ آبی را کاهش داده و در نتیجه چرخه‌ی شب و روز بسیار طبیعی‌تر و سالم‌تری را ارائه دهند. که در نهایت (امیدرواریم) یک برنامه‌ی خواب منظم را برای شما به ارمغان آورد. این تجربه‌ی کاربری هم اکنون برای دستگاه‌های اندرویدی خاصی موجود است، البته آن‌هایی که دارای دسترسی روت هستند.

قسمت روت بسیار مهم است. تیم سازنده خود تصریح نموده‌اند که این نرم‌افزار بدون دسترسی به فایل‌های اصلی سیستمی که روی گوشی یا تبلت نصب است، تقریبا بدون استفاده است. همچنین تیم سازنده مسر است تا به پیشنمایشی بودن برنامه‌ی f.lux اشاره کند و این که این برنامه باید در اکثر دستگاه‌های اندرویدی روت شده‌ای که Lollipop و Marshmallow را اجرا می‌کنند (Android 5.x و Android 6.x)، بتواند اجرا شود. علاوه بر این‌ها مشکلاتی شناخته شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها نرم‌افزار به طوری که سزاوار است نمی‌تواند در بیشتر دستگاه‌های سامسونگی که Android 5.x دارند کار کند و برخی مشکلات دیگر در بیشتر دستگاه‌های دارای سیستم عامل (Kitkat (Andoird4.x، میتوان یاد کرد. نکته‌ی دیگر این که نرم‌افزارهای نصب‌شده‌ی خاصی برنامه‌ی f.lux را به عنوان بخشی از اعمال سازگاری با برنامه‌های DRM مانند Netflix مجبور به بسته شدن می‌کنند.

اگر می‌توانید این مشکلات را تحمل کنید، f.lux هم اکنون برای نصب و تجربه کردن در دسترس است. نکته‌ی جالب این است که شرکت justgetflux در حالی این نسخه را در Play Store منتشر کرد که در دوره‌ای به سر می‌بریم که امثال اپل و گوگل در تلاش بی‌وقفه برای آماده‌سازی چنین قابلیتی مستقیما در خود سیستم‌عامل هستند. هر دو شرکت سهم خود را در این بازی اجرا کرده‌اند، شرکت اپل Night Shift را برای iOS در iOS 9.3 معرفی کرده است و گوگل قابلیت مشابه خود را با نام Night Mode در پیش‌نمایش اولیه‌ی Android N آزمایش می‌کند.

f.lux-android-01

حدود سه هفته پیش بود که اخبار مبنی بر این که f.lux در حال منتشر شدن در زمانی نزدیک برای اندروید است منتشر شد، اما هیچ تاریخی اعلام نشده بود. با معرفی Night Mode برای Android N توسط گوگل، تیم سازنده‌ی f.lux باید این انتشار پیش‌نمایش را برای جلب توجه به موقع منتشر می‌کردند، و این اتفاق دور از ذهن نبود.

لینک دانلود f.lux برای اندروید در Google Play

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.