Motorola، Blu و Apple در حال قبضه کردن بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند آنلاک آمریکا هستند - تکفارس 
Motorola، Blu و Apple در حال قبضه کردن بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند آنلاک آمریکا هستند - تکفارس 

Motorola، Blu و Apple در حال قبضه کردن بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند آنلاک آمریکا هستند

رضا دیزجی
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 00:02
Motorola، Blu و Apple در حال قبضه کردن بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند آنلاک آمریکا هستند - تکفارس 

بنا به گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی تجاری Strategy Analitics، سال ۲۰۱۵، سال بسیار خوبی برای فروش گوشی‌های هوشمند آنلاک شده در آمریکا بوده است. این شرکت تخمین زده است که بالغ بر ۱۴.۶ میلیون عدد گوشی هوشمند آنلاک در سال گذشته به فروش رسیده‌اند که این مقدار از عدد ۶.۱ میلیون در سال گذشته ۱۴۰٪ افزایش داشته است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

اطلاعات راجع به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهند که گوشی‌های هوشمند آنلاک  ۹٪ از فروش کل گوشی‌های هوشمند را در آمریکا به خود اختصاص دادند و این مقدار در سال ۲۰۱۴ فقط ۴٪ بوده است. تخمین زده شده است که در مجموع ۱۵۸.۷ میلیون گوشی هوشمند در سال گذشته در آمریکا به فروش رسیده‌اند، این یعنی یک پیشرفت ۷ درصدی نسبت به سال قبل.

در مورد شرکت‌ها باید گفت سال ۲۰۱۵ سال بسیار خوبی برای Motorola بوده است. این شرکت زیر مجموعه‌ی Lenovo در آمریکا ۱.۴ میلیون عدد گوشی هوشمند آنلاک در سال گذشته فروش داشته است که که این مقدار از عدد ناچیز ۰.۱ میلیون در سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

در سال گذشته، Motorola مقدار ۹٪ از بازار گوشی‌های هوشمند آنلاک را به خود اختصاص داد، در حالی که گوشی‌هایی مانند Moto X Pure، ۳rd-gen Moto G، و ۲nd-gen Moto G توانستند پیوند قوی با خریداران گوشی‌های هوشمند در آمریکا داشته باشند.

تولیدکننده‌ی فلوریدایی Blu جایگاه خود را در صدر جدول‌های فروش خالص اثبات کرده است. این گزارش جدید ادعا می‌کند که این تولیدکننده ۵.۲ میلیون عدد گوشی هوشمند را در سالی که گذشت فروخته است، یک رشد سالیانه‌ی ۱۶۰ درصدی!

تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۵، Apple تعداد ۱.۸ میلیون iPhone آنلاک‌شده فروخته است که از مقدار ۰.۷ میلیونی سال قبل از آن افزایش داشته است. بنا به گفته‌های Strategy Analitics، رشد اپل در قسمت گوشی‌های آنلاک بیشتر به برنامه‌ی آیفون جدید (iPhone Upgrade Program) مربوط می‌شود که این شرکت در یک چهارم سوم سال قبل آن را راه‌اندازی کرد.

Unlocked-Smartphone-Market-US

با نگاهی به آینده، این شرکت تحقیقاتی پیشبینی می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند به مقدار ۲۳ میلیون در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت که برابر است با ۱۴٪ از کل فروش گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا. رئیس شرکت Strategy Analitics، خانم Linda Sui می‌گوید:

بازار گوشی‌های هوشمند آنلاک در آمریکا در حال رشد سریع است که این بازار، با ارزشترین بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا است. هیچ شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمندی توان گذشت از بازار در حال رشد گوشی‌های هوشمند آنلاک در آمریکا را ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید