آموزش ایجاد یک اثر هنری زیبا در فتوشاپ (شنل قرمزی) - تکفارس 
آموزش ایجاد یک اثر هنری زیبا در فتوشاپ (شنل قرمزی) - تکفارس 

آموزش ایجاد یک اثر هنری زیبا در فتوشاپ (شنل قرمزی)

مبین محمدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 08:00
آموزش ایجاد یک اثر هنری زیبا در فتوشاپ (شنل قرمزی) - تکفارس 

اگر در طول چند هفته اخیر تکفارس را دنبال کرده باشید حتما از این آگاه هستید که بخش آموزش فتوشاپ به تازگی در تکفارس افتتاح شده است و مدتی است که این بخش جان تازه‌ای را به خود گرفته است. تاکنون چند آموزش حرفه‌ای و کاربردی فتوشاپ را برای شما منتشر کرده‌ایم که در آن تکنیک‌های مختلفی را به شما یاد خواهیم داد. امشب هم آموزش ویژه‌ای را برای شما در نظر گرفته‌ایم که امیدوار هستیم از آن بهره کافی را ببرید. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

امروز می‌خواهیم یک اثر هنری زیبا را با دستگاری و ترکیب چند تصویر ایجاد کنیم که در موضوع شنل قرمزی قالب گرفته است. تصویری که در انتهای آموزش شما قادر به طراحی آن خواهید بود در زیر نشان داده شده است.

final-results11-1 (1)

منابع به کار رفته در این آموزش:

مرحله ۱

قبل از هرچیز نرم‌افزار فتوشاپ را باز کنید و تصویر مدل اصلی را پس از دانلود در داخل فتوشاپ باز کنید. اکنون قصد داریم که مدل را استخراج کنیم. این تصویر بسیار باکیفیت است و شما می‌توانید با انتخاب کردن یکی از ابزارهای selection آن را انتخاب کنید. من در اینجا از ابزار Quick selection استفاده کرده‌ام و به سادگی تصویر مدل را از پس‌زمینه جدا کرده‌ام. کار با این ابزار بسیار ساده بود و تنها با کلیک کردن می‌توانید مدل را انتخاب کنید.

step-001a (1)

مرحله ۲

پس از انتخاب کردن مدل کلیدهای میانبر CTRL + J را بزنید تا یک duplicate سلکشن (کپی از محل انتخابی) ایجاد شود. بعد از آن چیزی شبیه به تصویر زیر را خواهید داشت.

step-002

مرحله ۳

تصویر ما به سادگی از پس‌زمینه حدا شده اما هنوز نیاز به برخی ریزه کاری دارید شما می‌توانید با ابزار polygonal lasso اضافه‌ها را انتخاب و حذف کنید. بعد از اینکه جزئیات را انتخاب کردید کلید Delete را روی صفحه کلید خود بزنید تا حذف شوند.

step-003 (2)

مرحله ۴

حال می‌خواهیم بر روی جزئیات پروژه کار کنیم اما قبل از هر چیز نیاز به این داریم که  تصویر مدل را در یک تصویر جدید و بزرگ‌تر انتقال دهیم. برای یاجاد یک تصویر یا سند جدید می‌توانید به منوی File رفته و گزینه New را از منوی آبشاری باز شده انتخبا کنید و یا می‌توانید از کلیدهای میانبر CTRL + N استفاده کنیم. این دو حرکت هیچ تفاوتی را با هم ندارند. حال سند خود را در ابعاد ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ برحسب پیکسل ایجاد کنید.

step-004

مرحله ۵

اکنون تصویر استوک را دانلود کنید و با استفاده از ابزار Move آن را به پروژه اصلی یا همان سند جدیدی که ایحاد کرده‌اید انتقال دهید.

step-005

مرحله ۶

اکنون قصد داریم تا این تصویر را تغییر اندازه دهیم. کلیدهای میانبر CTRL + T را زده و سپس در منوی بالایی مقدار W را روی -۷۰ و مقدار H را روی ۷۰ بگذارید. این کار در اصل تصویر را از چهارچوب اصلی ۷۰% کاهش می‌دهد.

step-006

مرحله ۷

برای ایجاد زمینه من از تصویر زیر استفاده کرده‌ام.

step-007 (1)

مرحله ۸

با ابزار eraser tool برخی از تصویر زمینه را همانند تصویر زیر پاک کنید.

step-008

پس از پاک کردن  تصویر شما باید اینگونه شود. به یاد داشته باشید که از یک پاک کن نرم استفاده کنید.

step-008a

مرحله ۹

حال می‌خواهیم رنگ این لایه را تغییر دهیم، کلیدهای میانبر CTRL + U را زده و در پنجره باز شده گزینه colorize را انتخاب کنید.

step-009 (1)

در پنجره باز شده مقدار Hue را به ۱۳، saturation را به ۲۸ و مقدار lightness را به -۱۵ تغییر دهید.

step-009a

مرحله ۱۰

اکنون تصویر گل‌های موجود را بخش منابع دانلود را دانلود کرده و در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید و آن را به پروژه اصلی فرا بخوانید.

step-010

پس از اضافه کردن این تصویر به پروژه اصلی بهتر است که آن را قدری تغییر اندازه دهیم. برای این کار کلیدهای میانبر CTRL + T را بزنید  و همانند تکنیکی که در مرحله‌های قبل یاد گرفته‌اید آن را ۶۰% کوچک کنید.

step-011

مرحله ۱۲

بیایید رنگ این تصویر را کمی تغییر دهیم تا به تصویر زیر همخوانی داشته باشد. کلیدهای میانبر CTRL+ U زا زده و آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید. البته من از تنظیمات زیر استفاده کرده‌ام و بهتر است شما هم این تنظیمات را وارد کنید.

Hue: 16

Saturation: 25

Lightness: -5

step-012

مرحله ۱۳

اکنون بهتر است که حالت این لایه را تغییر دهیم. در پنجره لایه‌ها در بخش Blend mode حالت لایه را به soft light تغییر دهید.

step-013

مرحله ۱۴

کلیدهای میانبر CTRL + T را بزتید و با گوشه‌های موجود و کلیک کردن آن را قدری چرخش دهید.

step-014

مرحله ۱۵

همانطور که می‌بینید گوشه‌های این تصویر بسیار واضح است و تصویر اصلی ما را خراب کرده است. ابزار eraser را انتخاب کنید و با یک براش نرم گوشه‌های سخت موجود را پاکسازی کنید.

step-015

مرحله ۱۶

با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+G یا آیکن موجود در پالت لایه‌ها یم گروه یا پوشه ایجاد کنید.

step-016

حال تمام لایه‌های موجود پس‌زمینه را در این گروه قرار دهید. این کار با کشیدن و رها کردن امکان پذیر است. البته می‌توانید تمام لایه‌ها را انتخاب کرده و سپس کلیدهای میانبر Ctrl+G را بزنید تا همه آن‌ها در یک گروه قرار گیرند.

step-016a

مرحله ۱۷

اکنون می‌خواهیم که تمامی این لایه‌ها را به smart objet تبدیل کنیم اما تبدیل تک تک آن‌ها قدری زمانگیر است پس می‌توانید روی این گروه موجود که ایجاد کرده‌اید کلیک راست کرده و گزینه Convet To smart objet را از منوی باز شده انتخاب کنید.

step-017

پس از اینکه تمام لایه‌ها را به smart object تبدیل کردید تصویر موجود در پالت لایه‌ها به شکل زیر خواهد شد و در واقع یک لایه را تشکیل می‌دهد که قابل تغییر است.

step-017a

مرحله ۱۸

حال کلیدهای میانبر CTRL + J را بزنید و سپس با کلیک راست کردن روی لایه کپی شده rasterize layer را بزنید.

step-018

مرحله ۱۹

حال می‌خواهیم که رنگ لایه را عوض کنیم، برای این کار کافی است که کلیدهای میانبر CTRL+U را زده و مقدار saturation را در پنجره باز شده روی -۳۰ قرار دهید.

step-019

مرحله ۲۰

اکنون دوباره کلیدهای میانبر CTRL + J را بزنید تا به یک لایه تبدیل شود و سپس Blend Mode این لایه را به soft light تغییر دهید و مقدار Opacity آن را به ۷۰% کاهش دهید. اکنون دوباره کلیدهیا CTRL+U زا زده و مقدار آن را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-020

step-020a

مرحله ۲۱

اکنون می‌خواهیم دوباره از این لایه یک کپی دیگر بگیریم. برای این کار می‌توانید یا از کلیدهای میانبر Ctrl+J و یا روی آن لایه کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را بزنید. بازهم به بخش hue saturation رفته و مقدار saturation را به ۳۰% کاهش دهید و بعد از اتمام کلید مقدار Opacity را به ۷۰% کاهش دهید.

step-021

step-021a

مرحله ۲۲

اکنون تصویر مدل را به تصویر پروژه جدید اضافه کرده و کلیدهای میانبر Ctrl+T را بزنید. در صورت داشتن نیاز آن را تغییر اندازه دهید.

step-022

مرحله ۲۳

تصویر استوک سنگ را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار quick selection tool آن را انتخاب کنید.

step-023

مرحله ۲۴

حال با استفاده از ابزار move این سنگ انتخاب شده رو به تصویر پروژه اصلی انتقال دهید و آن را زیر لایه مدل بگذارید. سپس با کلیدهای میانبر Ctrl+T آن را تغییر اندازه دهید.

step-024

مرحله ۲۵

با ابزار polygonal lasso tool مدل خود را سلکت کنید و سپس کلیدهای میانبر Ctrl+J را بزنید تا یک کپی از آن گرفته شود.

step-025

مرحله ۲۶

کلیدهای میانبر CTRL+U را بزنید تا پنجره ویرایش رنگ برای شما باز شود و مقدار saturation را روی -۴۰ بگذارید.

step-026

step-026a

مرحله ۲۷

بازهم کلیدهای میانبر Duplicate را بزنید و یک کپی دیگر از این لایه مدل یا همان شنل قرمزی بگیرید. سپس Blend Mode این لایه را روی multiply گذاشته و مقدار opacity را به ۵۰% و Fill را به ۷۰% کاهش دهید.

step-027

مرحله ۲۸

به پنجره لایه‌ها باز گردید و لایه مدل را دوبار انتخاب کنید، با ابزار lasso tool  لباس آن را در نقاط مشخص شده انتخاب کرده و با کلیدهای میانبر Ctrl+J یک کپی از آن بگیرید.

step-028

حال کلیدهای میانبر CTRL + U را زنده و saturation آن را به -۱۰۰ کاهش دهید. با این کار لباس مدل به مشکی تیره نزدیک‌تر می‌شود.

step-028a

مرحله ۲۹

حال پوست مدل را با یکی از ابزارهای سلکشن انتخاب کرده و کلیدهای میانبر CTRL+J را بزنید تا یک کپی از آن گرفته شود.

step-029

مرحله ۳۰

به منوی filter-> Blur-> Surface Blur بروید و در منوی باز شده مقدار radius را روی ۷ بگذارید. با این کار پوست مدل نرم‌تر خواهد شد.

step-030

مرحله ۳۱

کلیدهای میانبر CTRL+U را بزنید و مقدار Saturation را روی -۶۰ بگذارید.

step-031

مرحله ۳۲

حال می‌خواهیم چشم‌های مدل را براق‌تر کنیم. ابزار lasso tool را انتخاب کرده و با کلیدهای میانبر CTRL+J یک کپی از آن گرفته و بعد از آن blend Mode لایه را به color dodge تغییر دهید.

step-032

همچنین اگر می‌خواهید رنگ چشم‌ها را عوض کنید می‌توانید از تنظیمات adjustments  برای تعویض رنگ استفاده کنید.

مرحله ۳۳

کلیدهای میانبر SHIFT+CTRL+N را بزنید تا یک لایه جدید ایجاد شود سپس یک براش نرم با رنگ صورتی و یا قرمز گونه‌های صورت مدل را رنگامیزی کنید.

step-033

مرحله ۳۴

حال می‌خواهیم یک فیلتر Gaussian blur را به تصویر اضافه کنیم. به منوی filter -> blur -> Gaussian Blur بروید و مقدار  radius را روی ۱۰ بگذارید و بعد از آن Opacity لایه را به مقدار دلخواه در بیاورید.

step-034

مرحله ۳۵

حا بهتر است که چهره زیبای مدل را قدری زیباتر کنیم، قصد داریم که سایه چشم به مدل اضافه کنیم. این مرحله بسیار آسان است و هیچ سختی خاصی ندارد، با کلیدهای میانبر Shift+Ctrl+N یک لایه جدید ایجاد کنید و با استفاده از یک براش نرم آبی سایه را به چشم ندل اضافه کنید.

step-035

اکنون belend Modee این لایه را از پالت لایه‌ها به multiply تغییر دهید و با استفاده از ابزار smudge آن را نرم‌تر کنید تا یک افکت بهتر و زیباتری ایجاد شود.

step-035a

مرحله ۳۶

اکنون قصد رنگامیزی موی مدل را داریم. برای رنگ کردن موی مدل من از ابزار pen tool استفاده کرده‌ام. یک لایه جدید ایجاد کنید و همانند تصویر زیر خطوط را رسم کنید.

step-036

مرحله ۳۷

حال روی تصویر کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Stroke Path را انتخاب کنید.

step-037

سپس همانند تصویر آن را روی حالت براش قرار دهید.

step-037a (1)

و اکنون با استفاده از ابزار Blur tool آن را تار کنید.

step-037b

مرحله ۳۸

اگر مایل باشید و بخواهید موهای بیش‌تری در صورت مدل دیده شود، می‌توانید از این لایه duplicate یا کپی بگیرید و belend mode آن را به color تغییر دهید. همچنین می‌توانید کلیدهای میانبر CTRL+T را زده، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Warp را انتخاب کنید، سپس آن را تغییر حالت دهید.

step-038

در تصویر اول نحوه کار با حالت warp نشان داده شده است و تنها با درگ اند دراپ کردن کار را راه می‌اندازد و من در اینجا belend mode ان را به  color  تغییر داده‌ام.

step-038a

مرحله ۳۹

حال می‌خواهیم مقداری سایه به زیر سبد موجود در صحنه اضافه کنیم تا مقداری طبیعی‌تر به چشم بخورد. برای این کار با کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+N یک لایه جدید ایجاد کنید و با براش نرم مشکی قسمت‌های مشخص شده را در زیر سبد رنگامیزی کنید.

step-039

اکنون سایه ما تکمیل نیست و تضاد نه چندان جالبی را در کار اضافه کرده‌ است. برای بهتر کردن شرایط کافی است که به منوی Blur. Filter-> Blur -> Gaussian blur بروید و مقدار Radios را روی ۲۵  بگذارید.

step-039a (1)

در نهایت نتیجه همانند تصویر زیر خواهد شد.

step-039b

مرحله ۴۰

اکنون اگر به تصویر مدل توجه کرده باشید لباس آن با صحنه همخوانی ندارد البته قسمت زیرین آن مشکل دارد. برای حال این مشکل کافی است که ابزار eraser را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر اضافه‌ها را پاکسازی کنید.

step-040 (1)

مرحله ۴۱

حال تصویر گرگ موجود در منابع دانلود را دانلود کرده و به نرم افزار فتوشاپ فرا بخوانید. بعد از آن با استفاده از ابزار quick selection tool آن را سلکت یا انتخاب کنید.

step-041 (1)

مرحله ۴۲

حال به منوی Gaussian blur Filter-> Blur رفته و مقدار Radiso را روی ۳.۵ قرار دهید.

step-042

مرحله ۴۳

حال تصویر گرگ را به پروژه یا صحنه اصلی اضافه کنید. اما بریا تکمیل فرایند افکت یا اقر درخت‌ها را مقداری Blur کنیم. با ابزار lasso tool یک سلکت همانند زیر انتخاب کنید.

step-043

حال با استفاده از کلیدهای میانبر  CTRL+J از سلکشن یا منطقه انتخاب شده یک کی بگیرید سپس کلیدهای میانبر Ctrl+F را بزنید و آخرین فیلتر Gaussian Blur را اضافه کنید. در نهایت تصویر شما همانند تصویر زیر خواهد شد.

step-043a (1)

مرحله ۴۴

حال بهتر است شاخ و برگ بیش‌تری همراه با پرنده‌ها اضافه کنیم. بریا این کار یک لایه جدید با کلیدهای میانبر  shift+crtrl+n ایجاد کنید، سپس براش bird and branches را انتخاب کرده و بعد از اعمال opacity آن را به ۸۰% کاهش دهید.

step-044

مرحله ۴۵

حال بهتر است که صحنه را قدری روشن‌تر کنیم. برای اینکار کافی است که یک لایه جدید ایجاد کنید و با یک براش نرم سفید اطراف این مدل را رنگامیزی کنید.

step-045

اکنون حالت یا belend mode این لایه را به soft light تغییر دهید.

step-045a

مرحله ۴۶

یک لایه جدید ایجاد کرده و با استفاده از ابزار Gradient tool یک گرداینت همانند تصویر زیر ایجاد کنید.

step-046

حالت یا belend mode این لایه را روی soft light گذاشته و مقداری Opacity را به ۵۰% کاهش دهید.

step-046a (1)

مرحله ۴۷

این مرحله را بار دیگر در رنگ آبی انجام دهید.

step-047

مرحله ۴۸

به منوی Layers رقته و گزینه selective را از adjustment layer انتخاب کنید.

step-048

step-048a

مرحله ۴۹

یک لایه جدید ایجاد کرده و این بار یک گردانیت در رنگ سفید را همانند تصویر زیر ایجاد کنید.

step-049

مرحله ۵۰

اکنون از دو لایه جدید برای ایجاد سایه‌های سفید و مشکی رنگ ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که این کار را باید با براش های نرم انجام دهید.

step-050

مرحله ۵۱

دوباره این کار را انجام دهید با این تفاوت که رنگ آن‌ها زرد و آبی باشد.

step-051 (1)

حالت لایه را به overlay تغییر دهید و Opacity ان را به ۷۰% کاهش دهید.

step-051a

مرحله ۵۲

یک لایه جدید ایجاد کنید و با ابزار elliptical tool یک دایره به دور مدل زن ایجاد کنید.

step-052

روی لایه کلیک راست کرده و گزینه select inverse را انتخاب کنید.

step-052a

حال سلکشن برعکس شده است و اکنون با رنگ مشکی قسمت سلکت شده را رنگامیزی کنید.

step-052b (1)

به منوی Filter – blur – Gaussian blur بروید و مقدار Raduos را در پنجره باز شده روی ۱۵۰ قرار دهید.

step-052c

مرحله ۵۳

حال باید جهت دایره را تغییر دهید به طوری که بهتر دیده شود. کلیدهای میانبر CTRL+T را بزنید من در اینجا تصویر را ۱۲۵% بزرگتر کرده‌ام.

step-053

اتمام کار – تصویر نهایی

final-results1

این آموزش به پایان رسید و در طی آن از تکنیک‌های مختلف بسیار ساده‌ای استفاده کردیم و تصاویر اضافه شده به صحنه را با تصاویر پس‌زمینه همخوان کردیم. امیدوارم از این آموزش لذت کافی را برده باشد. نظرات و انتقادات خود را در بخش نظرات برای ما اعلام کنید.

منبع: تکفارس

آموزش از Andrea Garcia و ترجمه از مبین محمدی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.