سامسونگ گوشی‌های Galaxy S7 را با سنسورهای دوربین مختلف عرضه می‌کند - تکفارس 
سامسونگ گوشی‌های Galaxy S7 را با سنسورهای دوربین مختلف عرضه می‌کند - تکفارس 

سامسونگ گوشی‌های Galaxy S7 را با سنسورهای دوربین مختلف عرضه می‌کند

رضا دیزجی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 22:52
سامسونگ گوشی‌های Galaxy S7 را با سنسورهای دوربین مختلف عرضه می‌کند - تکفارس 

سرانجام Galaxy S7 و S7 Edge معرفی شدند، همه منتظر لمس آن‌ها هستند و پیش فروش‌ها به دست خریداران می‌رسند. و به نظر می‌رسد دوربین پیشرفته‌تر و مجوز IP68 محکمترین دلیل برخی کاربران برای به روز رسانی دستگاهشان به یکی از کهکشانی‌های جدید هستند. متاسفانه برخی از این کاربران به اندازه‌ی دیگر کاربران خوشحال نخواهند بود. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

برخی از صاحبان Galaxy S7 و S7 Edge بنچمارک‌هایی را در دستگاهشان اجرا کرده‌اند تا آن‌ها را برای اجرای نرم‌افزارهایی مانند AIDA64 آزمایش کنند که اطلاعات مفصلی را درباره‌ی سخت‌افزار گوشی به شما می‌دهد.  متاسفانه مشخص شده است که در حالی که برخی از گوشی‌ها به سنسور IMX260 ساخت سونی مجهز هستند، برخی دیگر ممکن است دارای سنسور ISOCELL ساخت سامسونگ باشند.

این اولین بار نیست که ما اقدام‌های نظیر این را از طرف سامسونگ می‌بینیم. همین اتفاق درباره‌ی Galaxy S6 و S6 Edge و همچنین Note 5 و +Galaxy S6 Edge نیز افتاد. متاسفانه در هنگام خرید راهی برای تشخیص این که گوشی دارای کدام سنسور است، وجود ندارد، مگر اینکه فروشگاه اجازه‌ی نصب و اجرای نرم‌افزار AIDA64 را به شما بدهد. عموما باورها بر این است که نسخه‌های امریکایی این گوشی‌ها دارای پردازنده‌ی Snapdragon 820 و سنسور دوربین Sony IMX260 هستند، در حالی که بقیه‌ی نقاط دنیا پردازنده‌ی Exynos و سنسور Samsung ISOCELL را دریافت می‌کنند. اما برخی گزارشات حاکی از این هستند که سنسورهای دوربین مخصوص مناطق خاصی از جهان نیستند. در واقع، ما دو مدل دارای پردازنده‌ی Exynos داریم که هر دو دارای سنسور Sony IMX260 هستند، پس این احتمالا بیشتر به سری تولید و موجودیت سنسورها مربوط است تا مدل‌های خاص.

پس، آیا این تفاوت بزرگی است یا نه؟ خوب جواب هم بله و هم نه است. ممکن است سنسور ISOCELL سامسونگ به خوبی سنسور IMX260 باشد. و ما نمی‌توانیم به طور قطع تبلیغات را دروغ بنامیم، زیرا سامسونگ به صورت رسمی فقط درباره‌ی مشخصات دوربین سخن گفته است، مانند رزولیشن، پیکسل، سنسور و اندازه‌ی دهانه‌ی دوربین که همه با صفت عالی توصیف شده‌اند. تمام چیزی که ما هم اکنون می‌دانیم این است که فرق بین سنسورها ممکن است حتی جزئی یا ناموجود باشد.

اما تا زمانی که این موضوع به طور قطع مشخص نشود، مسلما برخی از کاربران کمی نگرانی احساس خواهند کرد. آیا این گوشی ۶۵۰ دلاری دقیقا همان عکس‌هایی را خواهد گرفت که گوشی‌های دیگر می‌گیرند؟ اگر نه، آیا این یک دزدی به شمار می‌رود؟ ناگفته نماند که خریداران iPhone 6s نیز به همین وضع دچار شده بودند، زمانی که مشخص شد برخی از دستگاه‌های iPhone 6s دارای پردازنده‌ی A9 ساخت Samsung و برخی دیگر دارای نوع TSMC از این پردازنده هستند. این‌ها دارای تفاوت‌های کوچک در ساخت، عملکرد و عمر باتری هستند و در حالی که تفاوت آن‌ها چشم‌گیر نیست، کاربران مطلع از این موضوع معمولا ترجیح می‌دهند که پردازنده‌ی TSMC را در داخل گوشی iPhone 6s جدیدشان داشته باشند.

آیا شما در صورتی که یک گوشی Galaxy S7 یا S7 Edge دارای دوربین ISOCELL بخرید، ناراحت و ناامید خواهید شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید