- تکفارس 
 - تکفارس 

حامد عبدالّهی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 11:49
 - تکفارس 

شرکت ایسوس ورژن جدیدی از گرافیک GeForce GTX 950 را به بازار معرفی کرده است که میزان انرژی کمتری مصرف میکند. در واقع مصرف این کارت گرافیک از ۹۰ وات به ۷۵ وات رسیده که عددی قابل ملاحظه است. این دستاورد امر باعث میشود تا کارت گرافیک تمامی انرژی خود را از مادربورد دریافت کرده و به هیچ کانکتور دیگری جهت تأمین نیروی برق نیاز نداشته باشد.

حتی با وجود مصرف ۱۵ وات انرژی کمتر نسبت به کارت گرافیک استاندارد GTX950، به نظر میرسد از همان پردازنده گرافیکی GM206 و با همان سرعت کلاک در آن استفاده شده است. به گفته AnandTech، این ویژگی ها به این معنی است که کارت جدید تقریبا در همان سطح کیفی کارت گرافیک اولیه میباشد.

همانگونه که میدانیم این کارت گرافیک با نام GTX950-2G، به بازار معرفی شده که دارای سرعت کلاک ۱۰۲۶MHz بوده و در حالت Boost نیز سرعت آن به ۱۱۹۰MHz میرسد؛ تنها ۲MHz بیشتر از GTX 950. همچنین در حالت OC، کلاک پایه و Boost کارت گرافیک به ترتیب به ۱۰۵۱ و ۱۲۲۸MHz میرسد که بیان از بهبودی جزئی در عملکرد حتی با وجود کاهش مصرف انرژی، میباشد.

گذشته از بهبود جزئی در سرعت کلاک پردازنده، ایسوس ویژگی های مشابه را در کارت گرافیک جدید خود جای داده است. از جمله هسته  ۷۶۸ CUDA، یا ۴۸ واحد بافتی، ۲GB حافظه GDDR5 و … . جهت خنک سازی این کارت نیز از دو فن آلمینیومی با چاه گرمایی استفاده شده و ورودی نمایش، HDMI 2.0 و رابط DVI نیز از امکانات کارت گرافیک است.

این کارت گرافیک جدید تا کنون در هیچ فروشگاهی قیمت گذاری نشده و هنوز اطلاع دقیقی از قیمت آن نداریم. با این وجود به نطر میرسد قیمت آن چیزی در حدود ۱۵۰-۱۷۰ دلار آمریکا باشد (۵۱۰۰۰۰ تومان خودمون). و البته به محض دریافت قیمت قطعی تک فارس آن را به اطلاع شما خواهد رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید