ری تاملینسون مخترع ایمیل در سن ۷۴ سالگی در گذشت - تکفارس 
ری تاملینسون مخترع ایمیل در سن ۷۴ سالگی در گذشت - تکفارس 

ری تاملینسون مخترع ایمیل در سن ۷۴ سالگی در گذشت

مبین محمدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 20:05
ری تاملینسون مخترع ایمیل در سن ۷۴ سالگی در گذشت - تکفارس 

ایمیل یا پست الکترونیکی چیزی است که ممکن است همه ما در طول روز از آن استفاده کنیم و در حال حاضر که این دوره به عصر ارتباطات مشهور شده است، روازانه هزاران و حتی میلیاردها ایمیل توسط کاربران ارسال و دریافت می‌شود اما تا به حال به این فکر کرده‌اید خالق این فکر ناب چه کسی است؟ ری تاملینسون مخترع پست الکترونیک یا همان ایمیل است که متاسفانه باتوجه به گزارش‌های اخیر منتشر شده این شخص در سن ۷۴ سالگی به علت نارسایی قلب در گذشته است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

تاملینسون در سال ۱۹۷۱ میلادی سیستم ایمیل را برای ارتباط ایجاد کرد. این سیستمی که او ایجاد کرده بود به کاربران اجازه می‌داد تا بین میزبان‌های مختلف ایمیل ارسال کنند که البته روی همان کامپیوتر امکان پذیر بود. این شخص از نماد “@” برای جدا گردن افراد حاضر استفاده کرد و بعدها ایمیل گسترش یافت که اکنون به یک ابزار فوق‌العاده کاربردی تبدیل شده است.

به گفته تامیلنسون ایمیل به منظور یک راه جدید پیام رسانی و حذف تلفن ایجاد شد و این سرویس برای بسیاری از افراد و حتی شرکت‌ها مهم است و می‌توان گفت که هر ایمیل یک شناسنامه برای هر فرد است که می‌توان با آن در ارتباط بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.