آموزش ایجاد افکت سورئال در کره زمین با فتوشاپ - تکفارس 
آموزش ایجاد افکت سورئال در کره زمین با فتوشاپ - تکفارس 

آموزش ایجاد افکت سورئال در کره زمین با فتوشاپ

مبین محمدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 23:26
آموزش ایجاد افکت سورئال در کره زمین با فتوشاپ - تکفارس 

پس از افتتاح بخش آموزش فتوشاپ در تکفارس تصمیم بر این گرفتیم که این بخش را تا جایی که امکان دارد به‌روز نگه داریم و امیدواریم که این مطالب آموزشی نهایت بهره و لذت را برای شما کاربران گرامی داشته باشد. امروز در آموزش جدید تکفارس قصد داریم که به شما نحوه ایجاد یک افکت سورئال از زمین را درون آب یاد دهیم. در این آموزش از تکنیک‌های ترکیب تصاویر و همخوانی آن‌ها و همچنین لایه ماسک استفاده می‌کنیم که در نهایت یک اثر نهایی دلپذیر را خواهیم داشت. برای دیدن این آموزش در ادامه با تکفارس همراه باشید.

سیاره زیبای زمین شگفتی‌های بسیاری را دارد و در تصویر فوق هماهنگی با طبیعت را به سبک سورئال نمایش داده ایم. برای این آموزش باید نسخه CS3 به بالای نرم‌افزار فتوشاپ را داشته باشید. تصویر نهایی در زیر نمایش داده شده است.

finalResults-696x489

تصاویر و منابع استفاده شده در این آموزش:

مرحله ۱

نرم‍‌افزار فتوشاپ را باز کرده و کلیدهای میانبر Ctrl + N را برای ایجاد یک پروژه جدید بزنید و سپس تصویر را در اندازه ۲۰۰۰×۱۴۰۶ پیکسل ایجاد کنید. پس از باز شدن تصویر جدید تصویر “Sky” را در منابع این آموزش دانلود کنید  و پس از آوردن آن به فتوشاپ کلیدهای Ctrl + A را زده سپس Ctrl + C را برای کپی بزنید و بعد از آن به پروژه اصلی بازگشته و  کلیدهای میانبر  Ctrl + V را بفشارید تا این تصویر به تصویر پروژه الحاق شود.

لایه فوق را به smart object تبدیل کنید برای این کار کافی است روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Convert To Smart Object را از منوی آبشاری باز شده انتخاب کنید. کلیدهای میانبر Ctrl +T بزنید و آن را همانند تصویر زیر تغییر اندازه دهید. به یاد داشته باشید که Smart objects به شما این امکان را می‌دهد تا تصویر خود را کوچک کرده و همچنی فیلترهای خود را روی آن بدونه دائمی بودن اعمال کنید. از هم اکنون تمامی لایه هایی را که به تصویر پروژه اضافه می‌کنید به اسمارت آبجکت (smart object) تبدیل کنید. شاید در طول این آموزش به این نکته دیگر اشاره نکنیم پس از نکته را به خاطر بسپارید.

110

مرحله ۲

تصویر “Sea” یا دریا را دانلود و باز کرده سپس ابزار (Rectangular Marquee Tool (M از جعبه ابزار موجود در فتوشاپ انتخاب کنید و با این ابزار سطح دریا را انتخاب کرده و با کلیدهای میانبر Ctrl+C و Ctrl+V آن را به تصویر پروژه اصلی اضافه کنید. به یاد داشته باشید که موقعیت ان در تصویر پروژه باید همانند زیر باشد.

210

مرحله ۳

یک Curves Adjustment Layer را برای این لایه ایجاد کنید برای این کار کافی است که به منوی Layer > New Adjustment Layer > Curves بروید و در پنجره باز شده با کشیدن نشانگرها یک منحنی همانند تصویر زیر ایجاد کنید.

اگر شما کلید Alt را بین دو لایه فوقانی در پالت لایه‌ها فشار دهید تنظیمات اعمال شده روی لایه پایین‌تر اثر خواهد گذاشت. این بدان معنی است که لایه از طریق پیکسل‌های پایینی قابل مشاهده است.

310

مرحله ۴

تصویر “Underwater1” را دانلود و باز کنید با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Too قسمت زیرین آب را انتخاب کرده و و آن را در تصویر پروژه اصلی کپی و پیست کنید. نحوه انجام این کار در تصویر زیر به خوبی نمایش داده شده است.

410

مرحله ۵

یک لایه ماسک برای لایه “underwater” ایجاد کنید برای ایجاد لایه ماسک کافی است که به منوی Layer > Layer Mask  > Reveal All بروید. ابزار Gradient Tool را از جعبه ابزار انتخاب کرده و کلید D را بزنید تا رنگ مشکی  و سفید برای شما انتخاب شود، سپس لایه ماسک را انتتخاب کرده و با همین ابزار قسمت بالایی را با رنگ سیاه پر کنید. کلید شیفت را نگه داشته و آن را از بالا به پایین بکشید.

در لایه ماسک ایجاد شده قسمت مشکی پنهان و قسمت سفید برای لایه مربوطه نشان داده شده است. با استفاده از Gradient Tool یک عمق زیبا را در زیر آب ایجاد کنید.

54

مرحله ۶

تاکنون هر لایه‌ای را که ساخته‌اید به یک گروه تبدیل کرده و نام آن را “Water Template”  بگذارید. برای ساختن گروه کافی است که لایه‌ها را انتخاب کنید و کلیدهای میانبر Ctrl+G را بزنید. کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + Shift + E را برای ایحاد یک لایه جدید قابل مشاهده بزنید. با فشردن کلیدهای میانبر Ctrl + T روی تصویر کلیک راست کرده و از منوی کشویی باز شده “Warp” را بزنید و سپس تصویر آب را همانند تصویر زیر به یک منحنی تبدیل کنید.

61

مرحله ۷

حال اجازه دهید تا آسمان این تصویر را کمی جالب‌تر کنیم. با کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + Alt + N چند لایه جدید پشت سرهم ایجاد کنید، یک براش استاندارد نرم را انتخاب کرده و در منوی تنظیمات opacity را روی ۳۰% گذاشته و روی اولین لایه یک بار کلیک کنید. ما در اینجا قصد ایجاد یه هاله نور را داریم. برای دومین لایه رنگ را روی #fff57e گذاشته و همانند لایه اول یک بار کلیک کنید.

71

مرحله ۸

براش‌های ابر را دانلود کرده و دوبار روی .abr کلیک کنید و با کلیک کردن و انتاب این براش چند لایه ابر با رنگ سفید همانند تصویر زیر ایجاد کنید.

81

مرحله ۹

تصویر Nebula را دانلود کنید و در فتوشاپ باز کنید، سپس تمامی آن را انتخاب کرده و در داخل تصویر پروژه اصلی اضافه کنید. لایه nebula یا ستاره‌ها را بالاتر از سطح آب و لایه آسمان نیز قرار دهید. blending mode این لایه را به Soft Light تغییر داده و یک لایه ماسک ایجاد کنید. اکنون با یک براش نرم سیاه سختی لبه‌ها را از بین ببرید.

91

مرحله ۱۰

یک لایه جدید ایجاد کرده و در پالت یا پانل لایه‌ها blending mode آن را به  Soft Light تغییر دهید. اکنون آن را با رنگ آبی تیره یا کد رنگ #۰۷۴۳۷c رنگامیزی کنید. در این مرحله ما بیش‌تر قصد داریم تا بخش زیرین آب را آبی‌تر کنیم.

101

مرحله ۱۱

بیایید به منظرو جذاب‌تر کردن صحنه اصلی جزئیاتی را به زیر آب اضافه کنیم. یک لایه جدید را ایجاد کرده و با یک براش نرم با Opacity تقریبا ۳۰% خطوطی را همانند تصویر زیر رسیم کنید. البته باید زیر قسمت آب این کار را انجام دهید.

111

مرحله ۱۲

تصویر نهنگ را دانلود و در فتوشاپ باز کرده و سپس با انتخاب کردن آن را در صحنه اصلی اضافه کنید حال مقدار opacity  این لایه را به ۲۰% کاهش دهید. نحوه قرارگیری کوسه در تصویر زیر نشان داده شده است. اگر دوست داشته باشید تا کار را کمی واقع گرایانه‌تر نشان دهید بهتر سات که با یک براش نرم و نه چندان شفاف  قسمت دهان نهنگ را رنگامیزی کنید.

121

مرحله ۱۳

تصویر ماهی را  به تصویر پروژه اصلی اضافه کنید سپس opacity این لایه را بین ۳۰ تا ۲۰% قرار دهید.

131

مرحله ۱۴

حال می‌خواهیم تنظیمات Hue/Saturation را انجام دهیم. پس به منوی Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation رفته و تنظیمات زیر را برای آن انجام دهید. همچنین می‌توانید با یک لایه ماسک قسمت‌ها زیرین را نیز بپوشانید.

141

مرحله ۱۵

در این مرحله یک لایه جدید ایجاد کرده و blending mode آن را به multiply تغییر دهید. سپس باید براش نرم قسمت پایینی صحنه یا همان زیر دریا را با رنگ مشکی مقداری تاریک‌تر کنید.

151

مرحله ۱۶

تصویر Snow را دانلود کرده و به صحنه اصلی اضافه کنید ( با تکنیک کپی و پیست کردن) حال blending mode این لایه را به Screen  تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که سیاهی‌های اضافه نیز حذف شود و تعادل خوبی بین آب و آسمان ایجاد می‌شود.

161

مرحله ۱۷

از یک براش نرم با opacity تقریبا ۲۰% به عنوان ایجاد نور در سطح آب دریا استفاده کنید سپس تنظیمات Curves Adjustment Layer را نیز انجام دهید و یک منحنی از طریق آن ایجاد کنید. لایه ماسک را با رگ سیاه ایجاد کنید برای این کرا مافی است که کلید D  را زده و سپس کلیدهای Alt + BackSpace بزنید و آن را ریو سطح آب ایجاد کنید.

171

مرحله ۱۸

براش  light یا نور را دانلود کرده و یک لایه جدید برای ایجاد چند اشعه نور اضافه کنید. یک لایه ماسک به پروژه اضافه کرده و همه چیز را در بالاتر از سطح آب پنهان کنید. حال blending mode  این لایه را به Overlay تغییر داده تا تفاوت این عمل انجام شده را حس کنید.

181

مرحله ۱۹

اکنون می‌خواهیم یکی از اصلی‌ترین کارها را انجام دهیم. تصویر Earth یا زمین را دانلود کرده و به تصویر پروژه اصلی اضافه کنید. سپس یک لایه ماسک ایجاد کرده و قسمت پایینی کره زمین را که در زیر آب قرار داده قدری پنهان کنید. توجه داشته باشید که opacity براش لایه ماسک شما روی ۵۰% باشد تا عملکرد آن ضعیف‌تر شود و در عمل شفافیت آن کم شود.

191

مرحله ۲۰

براش حباب را دانلود و در فتوشاپ بازکنید سپس با یکی از این مجموعه براش جباب‌هایی در اطراف زمین و نزدیکی ماهی‌ها اضافه کنید.

201

مرحله ۲۱

Curves Adjustment Layer را برای لایه زمین ایجاد کنید و تنظیمات درخشندگی و جزئیات آن را همانند تصویر زیر انچام دهید.

211

مرحله ۲۲

برشا splash را اضافه کنید یک لایه جدید ایجاد کرده و با استفاده از رنگ سفید از این براش برای ایجاد تکه آب‌ها اطرف زمین استفاده کنید. به یاد داشته باشید که می‌توانید با استفاده از این براش و در صورت نیاز استفاده از لایه ماسک این آب‌ها را تغییر دهید.

221

مرحله ۲۳

تصویر Dry Tree را دانلود کرده و با تکنکی‌هایی که در ابتدای مطلب یاد گرفتید (کپی و پیست کردن) آن را به تصویر پروژه اصلی اضافه کنید و این درخت خشک را در قسمت بالایی زمین قرار دهید. حال یک لایه جدید ایجاد کرده و blending mode آن را به  multiply تغییر دهید و این لایه جدید ایجاد شده را زیر لایه درخت در پالت لایه‌ها قرار دهید. opacity همین لایه را به ۳۰% کاهش داده و با یک قلم مشکی مقداری سایه به این تصویر اضافه کنید.

231

مرحله ۲۴

فایل Vines یا اگور را در فتوشاپ باز کنید. این فایل در پوشه زیپ شده موجود است و اگر مایل باشید می‌توانید کل پوشه را در گوشه‌ای از رایانه شخصی خود Extract کنید. پس از باز کردن این فایل آن را به قسمت مشخص شده و مناسب همانند تصویر زیر انتقال دهید.

241

مرحله ۲۵

تصویر جغد را که در پوشه زیپ شده وجود دارد در فتوشاپ باز کرده و به تصویر صحنه اصلی اضافه کنید. به یاد داشته باشید که این لابه باید بالاتر از لایه شاخه‌های درخت قرار گیرد.

251

مرحله ۲۶

تصویر Island یا جزیره را دانلود کرده و آن را به تصویر پروژه اصلی اضافه کنید. یک لایه ماسک ایجاد کرده و این جزیره را تا حدودی زیر آب پنهان کنید البته نباید زیاد  محو شود. یک لایه ماسک ایجاد کرده و با رنگ مشکی و opacity تقریبا ۵۰% قسمت‌ها را رنگامیزی کنید.

261

مرحله ۲۷

تصویر درحت کوچک را دانلود کرده و بعد آن را به تصویر پروژه اصلی اضافه کرده و موقعیت آن را روی جزیره تازه قرار دهید. البته این درخت نیاز به کمی چرخش دارد که می‌توان با کلیدهای میانبر Ctrl+T و ماوس این عمل را انجام دهید.

271

مرحله ۲۸

بهتر است که این پروژه ایجاد شده ذرق و برق بیش‌تری را داشته باشدو حال تصویر گوزن موجود را به صحنه اصلی اضافه کنید آن را روی لایه زمین قرار دهد و موقعیت آن را همانند زیر تنظیم کنید بعد از آن یک لایه جدید ایجاد کرده و مقداری سایه به آن اضافه کنید.

281

مرحله ۲۹

حلا تظنیمات Curves Adjustment Layer را برای لایه گوزن ایجاد کرده و مانند تصویر زیر تنظیمات آن را اعمال کنید.

291

مرحله ۳۰

تصویر دختر را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار (Pen Tool (P آن را انتخاب کنید و آن را در جایگاه مناسب روی زمین که در تصویر زیر تعیین شده است قرار دهید.

مرحله ۳۱

حال تنظیمات Curves Adjustment Layer را برای لایه دخترک انجام دهید. از تنظیمات زیر استفاده کنید.

311

مرحله ۳۲

تصویر قایق را به پروژه اصلی اضافه کرده و با تکنیک لایه ماسک قسمتی که در زیر دریا قرار دارد را پنهان کنید.

321

مرحله ۳۳

یک لایه جدید ایجاد کنید و با براش استانداردی که در اواسط پروژه دانلود و استفاده کردید و با Opacity کامل یا ۱۰۰% یک طناب متصل به این قایق ایجاد کنید.

331

مرحله ۳۴

تصویر دلفین را در فتوشاپ باز کرده، آن را به پروژه اصلی فرا بخوانید و بعد از آن همانند مرحله‌های قبل و استفاده از یک لایه ماسک قسمت‌ها نیاز را محو کنید.

341

مرحله ۳۵

Curves Adjustment Laye را به لایه  دلفین اضافه کنید و یک منحنی همانند تصویر زیر در لایه تنظیمات ایجاد کنید.

351

مرحله ۳۶

تنظیمات Curves Adjustment Layer را انجام داده و دلفین را به رنگ آبی در بیاورید.

361

مرحله ۳۷

 در این مرحله یک لایه جدید ایجاد کرده و با استفاده از براش splash مقداری آب اضافه را به بخش‌های زیرین دلفین اضافه کنید.

371

مرحله ۳۸

تصویر کبوتر را دانولد و به پروژه اصلی اضافه کنید. مجموعه براش FX را اضافه کرده و برای کبوتر یک دنباله ایجاد کنید.

381

مرحله ۳۹

فایل Special Effec را باز کرده و بعد از اضافه کردن آن به صحنه اصلی پروژه آن را در جایگاه مناسب قرار دهید.

391

مرحله ۴۰

یک لایه جدید ایجاد کنید و blending mode آن را به Color Dodge تغییر دهید. یک براش نرم استاندارد با Opacity تقریبا ۲۰% انتخاب کنید و آن را بر روی نواحی زیر اعمال کنید.

401

مرحله ۴۱

تنظیمات Curves Adjustment Layer را برای بالا بردن کنتراست اضافه کنید.

411

مرحله ۴۲

تصویر Bokeh را به تصویر پروژه اصلی یا سکانس وارد کنید سپس blending mode آن را به Screen تغییر دهید و مقدار Fill این لایه را نیز ه ۳۸% کاهش دهید و بعد از آن با یک لایه ماسک اثرای زیر آب را نیز مخفی کنید.

421

مرحله ۴۳

تصویر Flare رد فایل زیپ یا فایل فشرده وجود دارد آن را باز کرده و پس از کپی پیست کردن در سکانس اصلی blending mode این لایه را به Screen تغییر دهید.  یک لایه ماسک ایجاد کنید و با یک براش نرم مشکی لبه‌های سخت را نیز پاکسازی کنید.

431

مرحله ۴۴

یک لایه جدید قابل مشاهده با کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + Alt + E ایجاد کنید، سپس blending mode همین لایه را به Soft Light تغییر دهید. به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و یک Gaussian Blur با مقدار ۲۰px اضافه کنید.

441

مرحله ۴۵

دوباره یک لایه جدید ایجاد کنید و اینبار فیلتر Filter > Unsharp Mask را روی آن اعمال کنید. در پنجره باز شده مقدار Amount را روی ۶۰%، مقدار Radius را روی ۱px و مقدار Threshold را روی ۰ بگذارید.

451

مرحله ۴۶

در نهایت یک لایه Gradient Map Adjustment Layer ایجاد کرده، برای ایجاد کردن آن به منوی Layer > New Adjustment Layer > Gradient Map بروید. پس از اعمال تنظیمات blending mode این لایه را روی Soft Light گذارید.

461

تصویر نهایی

finalResults (1)

این آموزش به پایان رسید، امیدوارم که از این آموزش لذت و بهره کافی را برده باشید. در صورت داشتن سوال در هرکدام از مرحله‌ها در بخش نظرات آن را اعلام کنید. نظر شما درباره این مقاله آموزشی چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.