شایعات حاکی از وجود ۳D touch در گوشی هوشمند جدید نکسوس HTC هستند - تکفارس 
شایعات حاکی از وجود ۳D touch در گوشی هوشمند جدید نکسوس HTC هستند - تکفارس 

شایعات حاکی از وجود ۳D touch در گوشی هوشمند جدید نکسوس HTC هستند

رضا دیزجی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 14:07
شایعات حاکی از وجود ۳D touch در گوشی هوشمند جدید نکسوس HTC هستند - تکفارس 

قابلیت ۳D touch که اپل در آخرین مدل ساعت‌های هوشمند، آیفون‌ها و لپتاپ‌های خود معرفی کرده است، بیشتر از ضروری بودن، بسیار جذاب است. نه کاربران، نه روزنامه‌نگاران و نه توسعه‌دهندگان به خاطر حساس به فشار بودن صفحه نمایش گوشیشان و قابلیت‌های این چنینی آنطور که باید به خود نمی‌بالند. یک کارمند که این تکنولوژی را به شرکت‌ها می‌فروشد اذعان داشته است که سال‌های نسبتا زیادی طول می‌کشد تا این قابلیت آنطور که باید جا افتاده شود. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

در هر صورت، شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های اندروید در صورتی که بخواهند در صحنه‌ی رقابت باقی بمانند، باید یک راه برای تعبیه‌ی چنین قابلیتی در محصولاتشان پیدا کنند. در حالی که اپل پرچمدار بعدی خود را برای سالی که قرار است سال سختی برای سازندگان گوشی هوشمند باشد، آماده می‌کند، سازنگان چینی در حال تلاش برای استفاده از صفحات حساس به فشار در پرچمداران سال جاری خود هستند. برخی مانند ZTE و Huawei در برخی گوشی‌هایی که سال قبل رونمایی و شروع به عرضه کرده‌اند تکنولوژی مشابه ۳D touch را به کار بردند؛ گوشی‌هایی مانند ZTE Axon Mini و Huawei Mate S

گوگل ممکن است قابلیت ۳D touch را به عنوان یک قابلیت اصلی اندروید معرفی کند.

با عرضه‌ی گوشی‌های بیشتر مجهز به صفحات حساس به فشار توسط شرکت‌های چینی، به نظر می‌رسد سال جاری می‌خواهد به شگفت‌زده کردن ادامه دهد. بنابه یک شخص با نفوذ در این صنعت، شرکت‌های معروفی مانند Xiaomi، Meizu، Oppo و Vivo در حال تولید صفحات ۳D touch برای گوشیهای هوشمندشان هستند. به نظر می‌رسد یکی از اولین گوشی‌هایی که قرار است دارای این قابلیت باشند، گوشی پرچمدار MX6 شرکت Meizu است که قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ معرفی شود. ادعت می‌شود تصویر زیر قابلیت را در عمل نشان می‌دهد.

جذابیت بیشتر وقتی است که گوشی هوشمند Nexus که گفته می‌شود توسط HTC در حال ساخته شدن است نیز احتمالا دارای این قابلیت خواهد بود. افراد با نفوذ در گوگل ادعا می‌کنند شرکت قصد آماده‌سازی این قابلیت به عنوان یک قابلیت اصلی در اندروید را دارد. این عمل بدون شک این تکنولوژی را مشهورتر خواهد کرد، مانند سرنوشتی که برای حسگرهای اثر انگشت رخ داد. همچنین ابتکار توسعه‌دهنگان نیز برای استفاده از این قابلیت بیشتر حواهد شد، زیرا مصرف‌کنندگان می‌خواهند قادر باشند این قابلیت را به راحتی در نرم‌افزارهایی که همه روزه استفاده می‌کنند، برای انجام اعمال گوناگون به کار برند.

4113cb388f2b4cb8b78c71b20d9f281c-e1456980883699

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.