Extensify فروشگاه توییک‌ها را بدون جیلبریک به iOS می‌آورد - تکفارس 
Extensify فروشگاه توییک‌ها را بدون جیلبریک به iOS می‌آورد - تکفارس 

Extensify فروشگاه توییک‌ها را بدون جیلبریک به iOS می‌آورد

رضا دیزجی
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 00:00
Extensify فروشگاه توییک‌ها را بدون جیلبریک به iOS می‌آورد - تکفارس 

اگر تاکنون موفق نشده‌اید جادوی جیلبریک را در دستگاه iOS خود تجربه کنید، و خود را در دنیایی از توییک‌ها در آن سردرگم یافته‌اید، حال بهتر است بدانید که راهی برای تجربه‌ی چنین شخصی‌سازی بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه خود وجود دارد. پس از انتظار چند ماه اخیر، امروز Extensify به صورت آزمایشی منتشر شد، البته به صورت کدهای مخصوص که به برخی کاربران فرستاده می‌شد. کدهای بیشتری هر هفته ارائه خواهند شد تا زمانی که زمان عرضه‌ی نهایی فرا رسد، زمانی که هنوز تاریخی برای آن مشخص نشده است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

این نرم‌افزار می‌تواند قابلیت‌های دستگاه iOS شما را بواسطه‌ی اجازه دادن به کاربران برای دستکاری نرم‌افزارهای توسعه‌دهندگان بوسیله‌ی توییک‌ها بدون نیاز به جیلبریک، بیشتر کند. نرم‌افزار در واقع نقش فروشگاه برای این توییک‌ها را بازی می‌کند، بیشتر شبیه سیدیا، اما بسیار شبیه‌تر به Apple App Store از منظر رابط کاربری. کاربران می‌توانند با طبقه‌بندی بر اساس نرم‌افزار یا توییک، زمان انتشار و زمان به روز رسانی در فروشگاه به گشت و گذار و جست و جو بپردازند. نصب یک توییک هم به آسانی نصب یک نرم‌افزار از App Store است، اما دقیقا شبیه به روشی که توییک‌های سیدیا کار می‌کنند، نیست.

Extensify نرم‌افزار نصب شده را دست‌کاری نمی‌کند، به جای این کار، ورژن‌های دستکاری شده از نرم‌افزارهای دلخواهتان را موسوم به Exoها نصب می‌کند. بنابراین، اگر شما به عنوان مثال Instagram را در دستگاهتان نصب داشته باشید، و یک Exo برای Instagram از فروشگاه Extensify نصب کنید، یک نسخه‌ی اضافی و دست‌کاری شده از نرم‌افزار با نام Instagram+ در صفحه‌ی اصلی دستگاهتان ظاهر خواهد شد.

این Exoها فقط برای برنامه‌ها موجود هستند، و برعکس توییک‌های اصلی جیلبریک موجود در سیدیا برای دستکاری در حد سیستم iOS کارایی نخواهند داشت.

Screen-Shot-2016-03-01-at-6.30.15-AM

در حال حاظر این پلتفرم میزبان حدود ۲۸ توییک برای مجموعه‌ی کوچکی از نرم‌افزارهای رایگان معروف App Store، شامل ورژن‌های پورت شده‌ی توییک‌های معروف جیلبریک مانند Phantom برای Snapchat است، ولی انتظار می‌رود این اعداد پس از عرضه‌ی نهایی نرم‌افزار بیشتر شوند.

Extensify همچنین یک API برای توسعه‌دهندگان تدارک دیده است تا بتوانند Exoهای مخصوص خود را خلق کنند. طبق طبیعت فروشگاه‌هایی که محصولات افراد شخص ثالث را ارائه می‌کنند، تصمیم این که توییک‌های توسعه‌دهندگان رایگان باشد یا نه بر عهده‌ی خود آن‌ها است، اما صفحه‌ی پرسش و پاسخ Extensify ادعا می‌کند که بیشتر توییک‌هایی که در حال حاظر موجود هستند، رایگان هستند. از سوی دیگر، خود نرم‌افزار مبلغی را به عنوان حق اشتراک برای دسترسی به فروشگاه از کاربران خواهد خواست.

Extensify با هر iPhone، iPad، و iPod touch که iOS 8، iOS 9 و نسخه‌ی جدیدتری را داشته باشد سازگار است. خود Extensify از طریق sideload بوسیله‌ی Safari و سپس نصب و اعتمادسازی profile تنظیمات برای آن از مسیر Settings > General > Profile قبل از اولین اجرا نصب می‌شود.

اگر می‌خواهید این نرم‌افزار را امتحان کنید، می‌توانید یک promo code در https://extensify.io/ درخواست کنید و در طول مدت عرضه‌ی آزمایشی، آن را تجربه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.