شماتیک‌های لو رفته از iPhone 5se طراحی شبیه به iPhone 5s را نشان می‌دهند - تکفارس 
شماتیک‌های لو رفته از iPhone 5se طراحی شبیه به iPhone 5s را نشان می‌دهند - تکفارس 

شماتیک‌های لو رفته از iPhone 5se طراحی شبیه به iPhone 5s را نشان می‌دهند

رضا دیزجی
۷ اسفند ۱۳۹۴ - 22:39
شماتیک‌های لو رفته از iPhone 5se طراحی شبیه به iPhone 5s را نشان می‌دهند - تکفارس 

اخیرا ما گزارش‌هایی مبنی بر این که اپل برای معرفی یک آیفون ۴ اینچی جدید به نام iPhone 5se یا iPhone 6c در حال برنامه‌ریزی است، دریافت می‌کردیم. به طور خلاصه می‌توان گفت این گوشی قرار است جایگذینی برای (iPhone 5s(۲۰۱۳ قدیمی با به روزرسانی ضروری در زمینه‌های طراحی و سخت‌افزار آن باشد. در حال حاظر ما می‌دانیم که اپل بیشتر قسمت‌های طراحی و ظاهر iPhone 5s را در مدل جدید دست نخورده باقی خواهد گذاشت، که یک تصمیم خوب محسوب می‌شود زیرا iPhone 5s هنوز هم یک گوشی بسیار زیبا است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

چیزی که ما را بیش از همه چیز در‌باره‌ی این شایعات مطمئن می‌سازد این عکس‌های لو رفته هستند که بوسیله‌ی یک سازنده‌ی قاب گوشی برای آمادگی برای مراسم پیش رو ساخته شده‌اند. این عکس‌ها یک iPhone 5se را نشان می‌دهند که از لحاظ طراحی ظاهری بسیار شبیه به گوشی (iPhone 5(2012 هستند و صفحه‌ی فلزی پشتی، نوارهای شیشه‌ای در بالا و پایین صفحه‌ی فلزی، و دوربین Facetime در وسط پنل صفحه نمایش جلویی و بالای اسپیکر جلو همه سر جای خود باقی مانده‌اند.

ابعاد این گوشی ۴ اینچی نسبت به گوشی iPhone 5s غیرقابل تشخیص است

بنابه گفته‌های این منبع، ابعاد این گوشی ۴ اینچی دقیقا همان ابعاد گوشی iPhone 5s است، به این معنی که از لحاظ نظری این گوشی در قابهای مخصوص iPhone 5s جا خواهد شد. اما هنوز این موضوع را قطعی در نظر نگیرید، زیرا اپل ممکن است تغییرات جزئی را اعمال کرده باشد که مانع از این کار شود. این رندرها نشان می‌دهند که دکمه‌ی power/wake/sleep گوشی مانند آیفون‌های نسل ششم در کنار گوشی جای گرفته است. همچنین این سازنده‌ی قاب گوشی اعلام کرده است که کناره‌های گوشی و پنل صفحه نمایش کمی خمیده هستند. این رندرها با شماتیک‌هایی که بوسیله‌ی Onleaks منتشر شده بودند متفاوت هستند زیرا در آنها دکمه‌ی Power جابه‌جا نشده بود و دوربین نیز در آنها دارای برآمدگی بود.

در حالی که این رندرها وجود Touch ID را در دکمه‌ی Home نشان نمی‌دهند، iPhone 5se قطعا دارای قابلیت امنیتی اثر انگشت خواهد بود، زیرا اپل می‌خواهد این گوشی از Apple Pay پشتیبانی کند. همچنین درباره‌ی سخت‌افزار داخل گوشی، این منبع ادعا کرده است این گوشی ۴ اینچی دارای چیپ‌های A9 و M9 خواهد بود که iPhone 6s و iPhone 6s Plus را نیز قدرت می‌بخشند. همچنین این گوشی دارای قابلیت Live Photos، دوربین بهبودیافته‌ی iSight، و چیپ NFC برای Apple Pay خواهد بود. به علاوه رنگ جدید Rose Gold به رنگهای نام آشنای Space Gray، Silver و Gold افزوده خواهد شد. آیفون جدید در حافظه‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی و به قیمت فعلی iPhone 5s فروخته خواهد شد.

شایعات حاکی از تاریخ ۱۵ام مارس برای مراسم معرفی iPhone 5se هستند، اما تاریخ عرضه ۲۲ مارس را نشان می‌دهند (مدتی شایعات ۱۸ مارس را نشان می‌دادند). گفته شده که شرکت اپل قصد انجام برنامه‌ی پیش فروش همیشگی را برای این گوشی ندارد. در مراسم ۱۵ مارس اپل همچنین ممکن است چند بند جدید برای  Apple Watch (شامل Space Black Milanese Loop و NATO-style nylon straps) و همچنین یک نسخه‌ی به روز از آیپد ۹.۷ اینچی با پردازنده‌ی A9X و با یک Smart Connector معرفی کند.

رندرهای منتشر شده توسط سازنده‌ی قاب

iPhone-5se-leaked-renders.jpg iPhone-5se-leaked-renders-1.jpg iPhone-5se-leaked-renders-2.jpg iPhone-5se-leaked-renders-3.jpg iPhone-5se-leaked-renders-4.jpg iPhone-5se-leaked-renders-5.jpg

iPhone-5se-leaked-renders-6.jpg

شماتیک‌های منتشر شده توسط Onleaks

Older-version-of-iPhone-5se-prototype.jpg Newer-version-of-iPhone-5se-prototype.jpg

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید