Galaxy S7 اولین گوشی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel است - تکفارس 
Galaxy S7 اولین گوشی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel است - تکفارس 

Galaxy S7 اولین گوشی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel است

رضا دیزجی
۴ اسفند ۱۳۹۴ - 21:22
Galaxy S7 اولین گوشی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel است - تکفارس 

در ابتدا ما از اقدام سامسونگ که از تکنولوژی فوکوس خودکار Phase-Detection که خود بسیار سریع است دست کشیده و یک تکنولوژی جدید به نام Dual-Pixel که هنوز توانایی‌ها و ادعاهای خود را اثبات نکرده را به کار ببرد. نه تنها سنسور ۱۲ مگاپیکسلی یک جدایی از مسابقه‌ی بیشتر کردن مگاپیکسلها که سالها بین شرکت‌ها در جریان بود، است، بلکه کل ماژول دوربین چیزی کاملا جدید است، با پیکسل‌هایی ۵۶٪ بزرگتر نسبت به S6 و تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel برای اولین بار در یک گوشی. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

چه چیزی در نظر سامسونگ به فناوری جدید فوکوس نسبت به فناوری phase-detection برتری بخشیده است؟ Phase Detection در مقایسه با widespread contrast detection که فقط یک اندازه‌گیری از طرف دیگر لنز انجام می‌داد تا بفهمد لنز چقدر و تا کجا باید حرکت کند تا فوکوس مناسبی به دست آید و در نهایت نیز عمل فوکوس سریعتر انجام شود، بسیار بهتر است. Phase Detection همان کار را با مجهز کردن ۱۰٪ از پیکسلها به فوتودیودهای فوکوس (اپل آنها را پیکسل‌های فوکوس می‌نامد) و پخش آنها به صورت هوشمند در فضای سنسور انجام می‌دهد. اما چطور است آن سرعت فوکوس را نیز چند برابر کنیم و در عین حال دقت کلی عمل را نیز بیشتر کنیم.

این هدفی است که سنسور Dual Pixel در Galaxy S7 و S7 Edge با اختصاص دو فوتودیود به هر یک پیکسل دنبال می‌کند، پس به جای این که ۱۰ تا ۱۵ درصد پیکسل‌ها به عمل فوکوس کمک کنند، حالا همه‌ی آنها را این کار خواهند کرد. تاثیر این کار بر سرعت و دقت عمل فوکوس بسیار زیاد است، مخصوصا برای اشیای در حال حرکت، فیلم برداری، یا در محیط‌های تاریک، و ما برای تست کردن این قابلیت نمی‌توانیم بیش از این صبر کنیم و سیستم جدید فوکوس خودکار Dual Pixel سامسونگ را با تکنولوژی جدید سونی برای فوکوس خودکار موسوم به Predictive Hybrid که در سری گوشی‌های جدید Xperia X این شرکت به کار رفته است مقایسه کنیم.

Galaxy-Dual-Pixel-infographic

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید