گلکسی اس ۷ اج در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه نزدیک - تکفارس 
گلکسی اس ۷ اج در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه نزدیک - تکفارس 

گلکسی اس ۷ اج در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه نزدیک

مبین محمدی
۴ اسفند ۱۳۹۴ - 22:13
گلکسی اس ۷ اج در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه نزدیک - تکفارس 

شرکت سامسونگ امسال یک حرکت هوشمنده را انجام داد، این شرکت گوشی‌هوشمند ۵.۵ اینچی گلکسی اس ۷ اج در رده بالا معرفی کرد که بر خلاف ساله گذشته بود. دو گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج داریا صفحه نمایش ۵.۱ اینچی بودند و بعد از آن گلکسی اس ۶ اج و نوت ۵ نیز با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی روانه بازار شدند. اما اکنون تفاوت بسیاری بین دو گوشی‌هوشمند منحنی است و گلکسی اس ۷ بیش‌تر از حد انتظار ما عمل می‌کند. اما باید اعلام کنم که دارندگان گلکسی اس ۶ اکنون بی صبرانه منتظر عرضه اس ۷ برای ارتقا دادن آن هستند. اکنون در تکفارس قصد داریم تا گلکسی اس ۷ اج را در مقابل گلکسی اس ۶ قرار دهیم و مقایسه کوتاهی را بین این دو انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

گلکسی اس ۷ اج مجهز به همان سنسور اثر انگشتی است که در گلکسی اس ۶ تعبیه شده است، پس این یک سورپرایز به شما نمی‌آید، اما سامسونگ در طراحی جدید تغییراتی جزئی را در مواد اولیه داده است، هردو گوشی یک قاب آلیاژ فلزی را دارند، در هردو دستگه صفحه‌ای به عنوان لکه گیر وجود دارد اما در نسخه خاکستری اس ۷ اج لکه انگشت قابل رویت نیست.

Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-S6-11.JPG

مواد اولیه ساخت از لحاظ اندازه تا حد زیادی مشابه به هم هستند، البته قاب فلزی موجود در گلکسی اس ۷ اج قدری تغییر یافته است، گلکسی اس ۷ اج ضد آب بوده و تا ارتفاق ۵ پایی توانایی تحمل فشار آب را نیز دارد و گواهینامه IP68 آن نیز نشان داده شده است.

Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-S6-3.JPG

 

اگرچه گلکسی اس ۷ اج از اس ۶ بزرگ‌تر است اما زمانی که آن‌ها را در دست می‌گیرید اوج راحتی را در گلکسی اس ۷ اج احساس می‌کنید. گلکسی اس ۷ مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ تر بوده و نسبت به صفحه نمایش ۵.۱ اینچی اس ۶ بسیار بهتر است.

صفحه نمایش

در ابتدای مطلب به انداز  صفحه نمایش گلکسی اس ۷ اج اشاره کردیم اما اکنون دوباره آن را بازگو می‌کنم، اس ۷ اج دارای صفحه نمایش Quad HD Super AMOLED بوده که از ۵.۳ اینچ آن به عنوان قسمت مورب استفاده شده است.

Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-S6-13.JPG

گلکسی اس ۶ دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی  Quad HD Super AMOLED با شیشه ارتدوکس به جای لایه پلاستیکی است، صفحه نمایش دستگاه عالی است و زاویه دید خوبی نسبت به بدن کاربر دارد، اما متسفانه نمی‌توانم بگویم که در زمان تابش خورشید تفاوتی بین آن‌ها است، هردو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ اج و گلکسی اس ۶ در برابر نور خورشید به یک اندازه روشن هستند.

Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-S6-16.JPG

 

پانل بزرگ گلکسی اس ۷ اج انعطاف پذیر تر بوده و از جمله مهم‌ترین ویژگی آن می‌توان به صفحه نمایش همیشه روشن اشاره کرد، این صفحه نمایش همیشه روشن قرار است که کلیه اعلانات از  قبیل پیام‌ها، تماس‌های بی پاسخ، تاریخ و زمان را نشان دهد. همچنین می‌تواند به دستور کاربر سفارشی شود و آنچه را که می‌خواهد در این صفحه نمایش همیشه روشن نشان دهد.

رابط کاربری

TouchWiz سامونگ اکنون به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی ۶.۰ مارشملو مجهز است که برا گلکسی اس ۷ در نظر گرفته شده است، رنگ‌های این صفحه نمایش زیباتر جلوه می‌دهد و مرورگر سریع‌تر بارگذاری می‌شود. اما متاسفانه گلکسی اس ۶ هنوز به روزرسانی OTA مارشملو را دریافت نکرده است.

UX اج قدری تغییر یافته است و از لبه کلید‌های میانبر جدیدی برای دسترسی سریع‌تر اضافه شده است. البته این لایه همانند همیشه می‌تواند سفارشی باشد.

Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-S6-1.JPG

پردازش و حافظه

گلکسی اس ۷ در دو نسخه روانه بازار می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در پردازنده است. نسخه Snapdragon 820 در بازار ایلات متحده آمریکا و برخی دیگر از بازارهای جهانی عرضه می‌شود، همچنین نسخه Exynos 8890 که از ۷۴۲۰ موجود در گلکسی اس ۶ بسیار قدرتمندتر است در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شود. هردو نسخه گلکسی اس ۷ اج محهز به رم ۴ گیگابایتی هستند که بر قدرت آن افزوده است و در مقابل رم ۳ گیگابایتی اس ۶ نیز ارتقا یافته است.

این تفاوت که در عملکرد آن‌ها پیدا است برای بازی‌های سنگین دیده می‌شود، البته تفاوت اصلی رابط کابری را در زمان بارگزاری اپلیکیشن‌ها با هردو دستگاه متوجه خواهید شد.

دوربین

گلکسی اس ۷ اج دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بهتری نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیسکلی گلکسی اس ۶ است. دوربین جدید ۵۶% بزرگ‌تر، ۲۵% گسترده‌تر بوده و دیافراگم آن f/1.7 است. فوکوس خودکار در این دوربین وجود دارد و همچنین تکنولوژی جدید Dual Pixel آن تصاویر را بهبود داده است. علاوه بر این گلکسی اس ۷ در شرایط نور کم عمکلرد فوق‌العاده بهتری را دارد.

جمع‌بندی

گلکسی اس ۷ اج با ویژگی‌های جدیدی که دارد یک پرچم دار تمام عیار بوده که با وجود باتری فدرتمندتر عملکرد خوبی را دارد. سامسونگ با بازگرداندن اسلات کارت میکرو ‌اس دی و ضدآب بودن آن نظر همگان را به خود جلب کرده است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.