گلکسی اس ۷ در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه اول - تکفارس 
گلکسی اس ۷ در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه اول - تکفارس 

گلکسی اس ۷ در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه اول

مبین محمدی
۳ اسفند ۱۳۹۴ - 10:36
گلکسی اس ۷ در مقابل گلکسی اس ۶: نگاه اول - تکفارس 

بالاخره پرده از واقعیت‌ها برداشته شد و گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ دیشب به صورت رسمی معرفی شد. اگر خبرهای دیشب تکفارس را دنبال کرده باشید حتما از مشخصات این پرچم دار آگاه هستید، مشخصات این دستگاه بسیار شبیه به شایعات قبلی بود اما اگر نگاهی به ظاهر این دستگاه بیاندازیم تفاوتی را با گلکسی اس ۶ نمی‌بینیم. طراحی این دستگاه بسیار شبیه به اس ۶ است، البته هردو دستگاه‌های خوبی هستند. اکنون در تکفارس قصد داریم تا دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و  گلکسی اس ۶ را در مقابل هم قرار دهیم و نگاه کوتاهی به مشخصات آن‌ها داشته باشیم. پس در ادامه با تکفارس همراه باشید.

سال گذشته گلکسی اس ۶ با یک طرح فوق‌العاده ارائه شد و اس ۷ امسال با ارتقا بی‌نظیری آمده است. با این حال مقایسه این دو دستگاه را آغاز می کنیم.

طراحی

Galaxy-S7-vs-Galaxy-s6-first-look-01

حتی قبل از برگزاری رویداد سامسونگ دلیل‌های محکمی وجود داشت که شباهت اس ۷ و اس ۶ را تایید می‌کرد اما باید واقع بین باشیم که بهبود عملکرد پرچم دار حدید بی‌نظیر است.

در پشت دستگاه همان قاب شیشه‌ای وجود دارد و منحنی پشت دستگاه همانند گلکسی نوت ۵ حفظ شده است، این قاب شیشه‌ای و بدنه فلزی یک احساس آرگونومی فوق‌العاده را به کاربر می‌دهد. طراحی جدیدی چیزی را کم ندارد، حال بهتر است وزن آن‌ها را مقایسه کنیم. وزن گلکسی اس ۷ تقریبا ۱۵۳ گرم است در حالی اس ۶ فقط ۱۳۸ گرم وزن دارد. البته سنگین شدن پرچم دار نمی‌تواند از علاقه مندان برای خرید جلوگیری کند و اگر واقع بین باشیم وزن افزوده شده اس ۷ ناچیز است.

Galaxy-S7-vs-Galaxy-s6-first-look-12

به جلوی دستگاه باز می‌گردیم، در نگاه اول تفاوت اصلی آن‌ها پیدا است دکمه صفحه اصلی فیزیکی در اس ۷ کمی بهبود یافته و با لمس کردن احساس بهتری را نسبت به اس ۶ می‌دهد.

Galaxy-S7-vs-Galaxy-s6-first-look-14

گلکسی اس ۷ نسبت به گلکسی اس ۶ تقریبا ۲% دید بهتری نسبت به بدن نیز دارد و وجود یک باتری بزرگ‌تر آن را به عنوان یک شاهکار جا زده است.

به طور کلی حتی یک بهبود جزئی در طراحی این دو را از هم متمایز می‌کند، بهتر است اشاره دیگری به طراحی مشابه داشته باشیم، اگر طراحی این دو دستگاه به هم نزدیک است علمکرد فوق العاده‌ای را به همراه داشته و ظاهر تقریبا یکسان زیبا‌تر از تفاوت عمده در طراحی است.

صفحه نمایش

گلکسی اس ۷ دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی Quad HD با ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و به نظر می‌رسد که بهترین گزینه برای تجربه هدست VR باشد.

Galaxy-S7-vs-Galaxy-s6-first-look-11

به یاد داشته باشد که از جمله ویژگی‌های مهم دو پرچم دار گلکسی اس ۷ و ال‌جی جی ۵ می‌توان به صفحه نمایش همیشه روشن اشاره کرد. البته تفاوت عمده این ویژگی در پرچم دارهای فعلی کاملا مشخص است، سامسونگ این صفحه نمایش را سفارشی کرده است یعنی کاربر می‌تواند هرچیزی را در صفحه نمایش همیشه روشن نمایش دهد.

رابط کاربری و قابلیت ها

رابط کاربری هردو دستگاه TouchWiz است و رابط کاربری گلکسی اس ۷ تفاوت چندانی با گلکسی اس ۶ ندارد. البته سامسونگ حسن نیت خود را انجام داده و پرچم دار را با اندروید ۶.۰ مارشملود (TouchWiz) روانه بازار می‌کند. مهم ترین نکته در رابط کاربری جدید نوار اعلانات یا نوتیفیکیشن است که دوباره به رنگ سفید باز گشته است، علاوه بر این منوی تنظیمات متفاوت تر شده و ظاهر قدیمی را نیز حفظ کرده است.

در رابط کاربری گلکسی اس ۷ پانل app drawer حذف شده است، اگرچه این ویژگی در نسخه قبل حفظ شده است اما سامسونگ بر اضافه بودن آن تاکید داشت.

در نهایت گلکسی اس ۷ مجهز به اپلیکیشن Samsung+ است که به کاربر اجازه پشتیبانی زنده را می‌دهد و همچنین یک راهنمای جامع بوده که ترفندهای زیادی در آن موجود است.

Capture

پردازش و حافظه

سامسونگ علاقه خاصی به کوالاکام دارد و شاید از لحاظ قدرت آن را بیش از جد قبول دارد. گلکسی اس ۷ دارای آخرین پردازنده Snapdragon بوده و همچنین نسخه Exynos آن نیز وجود دارد. در واقع پردازنده Exynos 7420 و Snapdragon 810 برای یک پرچم دار واقعا بی نظیر است. صحبت درباره پردازنده ها می‌تواند کار جالبی نباشد چون هردو واقعا بی‌نظیر هستند و کلمه ای برای عملکرد فوق العاده آن‌ها وجود ندارد، اما در کنار یک پردازنده پر قدرت یک رم بالا نیاز است. گلکسی اس ۷ دارای رم ۴ گیگابایتی بوده و در مقابل رم ۳ گیگابایتی گلکسی اس ۶ در سال گذشته تفاوت بسیاری دارد.

در نهایت باید اعلام کنم که بازگشت پشتیبانی از اسلات کارت میکرو‌اس‌دی کار فوق العاده‌ای بود. لازم به ذکر است که حافظه داخلی اس ۷ مناسب است اما اگر کاربر یا خریدار نیاز به حافظه بیش‌تری دارد می‌تواند از طریق اسلات کارت میکرو اس‌دی آن را ارتقا دهد.

دوربین

camera.JPG

دوربین پشتی گلکسی اس ۷ در جای مناسبی قرار گرفته است و نسبت به گلکسی اس ۶ مقداری تغییر مکان یافته است. گلکسی اس ۶ دارای دروبین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است که کیفیت فوق‌العاده ای را به همراه دارد اما اس ۷ مجهز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است، اگرچه دوربین کاهش یافته اما کیفیت بی‌نظیری را دارد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را نیز از جمله اندازه پیکسل به همراه آورده است.

سامسونگ در برگزاری رویداد خود به این نکته اشاره کرد که دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بهترین حالت را برای عکاسی روز دارند اما شب‌ها فراموش شده است. گلکسی اس ۷ بهترین حالت ممکن را برای عکاسی در شب به ارمغان آورده است که برای کاربر یک تصاویر باکیفیت را در شرایط نور کم ثبت می‌کند.

انتظارات

گلکسی اس ۷ یک پرچم دار بی‌نظیر است و در واقع هیچ عیب و نقصی را ندارد، ویژگی‌های جدیدی که در این دستگاه ارائه شده است فوق العاده هستند و هرکسی به دنبال داشتن آن‌ها است، دوربین این دستگاه اگرچه ۱۲ مگاپیکسل است اما عمکرد بی نظیری و بسیار متفاوت تری از اس ۶ را دارد، وزن این دستگاه نسبت به نسخه قبلی مقداری افزایش داده شده که می‌توان آن را یک امتیاز منفی خواند اما در جلوی دستگاه دکمه فیزیکی صفحه اصلی بهتر از گذشته بوده و احساس خوبی را در زمان لمس به کاربر می‌دهد. با این حال گلکسی اس ۷ بهترین گزینه برای یک خرید لذت بخش است. نظر شما درباره پرچم دار جدید سامسونگ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید