آپدیت Marshmallow در حال انتشار برای ساعت‌های هوشمند Android Wear؛ امکانات جدید اضافه شد - تکفارس 
آپدیت Marshmallow در حال انتشار برای ساعت‌های هوشمند Android Wear؛ امکانات جدید اضافه شد - تکفارس 

آپدیت Marshmallow در حال انتشار برای ساعت‌های هوشمند Android Wear؛ امکانات جدید اضافه شد

رضا دیزجی
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 20:07
آپدیت Marshmallow در حال انتشار برای ساعت‌های هوشمند Android Wear؛ امکانات جدید اضافه شد - تکفارس 

آپدیت اندروید ۶.۰ Marshmallow برای Android Wear برای انتشار مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. در واقع این آپدیت قبل‌تر و در ماه نوامبر برای LG Watch Urbane 2nd Edition LTE تیره‌بخت منتشر شده بود. LG این مدل ساعت را پس از ۶ روز به دلیل اشکال در صفحه نمایش P-OLED از بازار جمع‌آوری کرد. آپدیت Marshmallow برای Android نیز از همان زمان به دست فراموشی سپرده شد و تا اوایل ماه فبریه خبری از آن نشد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

هم‌اکنون آپدیت Marshmallow برای Moto 360 (نسخه‌ی اول، مدل Sport و نسخه‌ی دوم آن) منتشر شده و تا چند هفته‌ی آینده برای دیگر ساعت‌های Android Wear منتشر خواهد شد. منتظر آپدیتی با ورژن ۱.۴.۰.۲۵۸۰۳۶ باشید.

جز شماره‌ی ورژن چه چیزی تغییر کرده است؟ قابلیت‌های جدید بر دستور‌های صوتی و ژست‌ها همراه با امکانات خوب دیگر که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم خلاصه می‌شوند.

۱- ژست‌های صوتی جدید

اکنون با گفتن OK, Google می‌توانید پیام بفرستید، سوال بپرسید یا در گوگل به دنبال پاسخ بگردید. شما همچنین قادر خواهید بود در برنامه‌های پیام‌رسانی مانند Whatsapp، Hangouts، Nextplus، Telegram، Viber و Wechat پیام صوتی بفرستید. و اگر ساعت Huawei Watch یا ۴۲mm Asus ZenWatch 2 داشته باشید، خواهید توانست از طریق بلوتوث و بوسیله‌ی برنامه‌ی Glide، تماس‌ها را پاسخ دهید و به پیام‌های صوتی و تصویری گوش دهید.

New-voice-gestures

۲- ژست‌های بهتر

شاید به خاطر داشته باشید که آپدیت شماره ۵.۱ در سال قبل به شما اجازه می‌داد با حرکت دادن مچتان بین کارت‌ها جابه‌جا شوید. حال Marshmallow اجازه می‌دهد بوسیله‌ی تکان دادن یا بلند کردن دستتان کارت‌ها را گسترده‌تر کنید، برنامه‌ها را باز کنید، یا به عقب برگردید. این ژست‌ها را می‌توانید به صورت زیر انجام دهید:

  • برای دیدن جزئیات یا انجام عمل روی یک کارت بازویتان را جلوی خودتان بگیرید و سریعا به پایین حرکت دهید، سپس به آرامی بازویتان را به حالت اولیه باز گردانید.
  • برای بازگشتن از کارتی که باز کرده‌اید، بازویتان را جلوی خودتان نگه دارید و سریعا به بالا حرکت دهید، سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردانید.
  • با گرفتن بازویتان در جلوی خود و حرکت سریع به پایین لیست برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد.
  • جهت دستیابی به تنظیمات، به آرامی مچتان را از خود دور کنید و سپس به سمت خود بازگردانید.
  • با نگه داشتن ساعت در جلو خودتان و لرزاندن مچتان از منوی Watch Face خارج خواهید شد.

Better-gestures

۳- پشتیبانی از بلندگو

از این پس Android Wear از اسپیکرها پشتیبانی می‌کند. اگر ساعت هوشمندتان یک اسپیکر در داخل خود دارد، از این پس می‌توانید از آن برای گوش دادن به پیام‌های صوتی و ایجاد تماس مستقیما از ساعت استفاده کنید. اگر از قبل در این باره اطلاع ندارید، Huawei Watch و (ASUS Zenwatch 2 (42mm دارای بلندگوهای غیر فعال بودند و با این آپدیت این بلندگوها فعال شده و کار خواهند کرد.

Speaker-support

۴- امکانات اضافی Moto 360

سه ساعت Moto 360 (نسخه‌ی اول، مدل Sport و نسخه‌ی دوم) امکانات اضافی دریافت کرده‌اند که گوگل به آنها اشاره نکرده است:

  • ۶ زبان جدید اضافه شده است
  • قابلیت Doze (با خاموش کردن پردازش‌های پشت صحنه به عمر باتری ساعت شما می‌افزاید)
  • قابلیت مدیریت اجازه‌های نرم‌افزار که به شما اختیار آنچه به اشتراک می‌گذارید می‌دهد
  • تنظیم دستی ساعت و تاریخ، مستقل برای ساعت شما (گوشی تنظیم جداگانه خواهد داشت)
  • بهینه‌سازی کیفیت صدای هدست بلوتوث برای از بین بردن صدای متلاطم هنگام حرکت

Moto-360-extra-features

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید