قیمت تمام شده سخت افزاری گلکسی اس ۴ چقدر است؟ - تکفارس 
قیمت تمام شده سخت افزاری گلکسی اس ۴ چقدر است؟ - تکفارس 

قیمت تمام شده سخت افزاری گلکسی اس ۴ چقدر است؟

علیرضا
۳ فروردین ۱۳۹۲ - 11:35
قیمت تمام شده سخت افزاری گلکسی اس ۴ چقدر است؟ - تکفارس 

قیمت تمام شده سخت افزاری گلکسی اس ۴ چقدر است؟

به نظر شما پرچم دار کنونی اندروید یعنی کهکشانی چهارم سامسونگ به لحاظ سخت افزاری چقدر برای سامسونگ آب می خورد؟ تفاوت قیمت تولید کهکشانی سوم با کهکشانی چهارم سامسونگ چقدر است؟ با ما همراه باشید تا جواب این پاسخ ها را به شما بدهیم.

به طور کلی کهکشانی سوم و کهکشانی چهارم سامسونگ از ۱۱ مجموعه سخت افزاری تشکیل شده اند که در این مطلب قیمت هر کدام را برای شما برای هر دو نسخه کهکشانی سوم و چهارم بازگو می کنیم و در نهایت شما را با عددی اعجاب انگیز روبه رو می کنیم!. در مرحله اول به سراغ جعبه و هزینه های ساخت آن می رویم. برای جعبه کهکشانی ها برای هر دو نسخه کهکشانی سوم و کهکشانی چهارم حدودا ۶ دلار در نظر گرفته می شود. در مرحله دوم نوبت به قطعات مکانیکی و الکترو مکانیکی می رسد که برای نسخه سوم کهکشانی سامسونگ رقم ۲۱.۴۰ دلار در نظر گرفته شده است و این رقم برای کهکشانی چهارم به ۲۲ دلار افزایش یافته است. در قدم سوم نوبت به باتری می رسد. باتری ۳.۸ ولتی و ۲۱۰۰ میلی آمپری کهکشانی سوم سامسونگ حدودا ۴.۹۰ دلار قیمت دارد در حالی که این رقم برای باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری چهارمین کهکشانی به ۵.۶۰ دلار می رسد. در مرحله چهارم قیمت WLAN / BT / FM / GPS بررسی می شود. کهکشانی سوم ازا ین لحاظ ۸.۲۰ دلار و کهکشانی چهارم ۹ دلار برای سامسونگ آب می خورند. مر حله پنجم قیمت Power Managment را داریم که ۷ دلار برای کهکشانی سوم و ۸ دلار برای کهکشانی چهارم در نظر گرفته می شود. طراحی ظاهری و سنسورها در قدم ششم بررسی می شوند. برای این مجموعه ۱۲.۷ دلار برای کهکشانی سوم و ۱۶ دلار برای کهکشانی چهارم کارشناسان در نظر می گیرند. ارتباطات Wireless برای کهکشانی چهارم به ۱۶ دلار رسیده است در حالی که این رقم برای کهکشانی سوم ۱۴.۵ دلار بوده است. قدم هشتم مختص به دوربین است. مجموعه دوربین های جلویی و پشتی در کهکشانی سوم ۱۹ دلار بر آورد قیمت می شوند در حالی که این رقم برای این دو دوربین در کهکشانی چهارم به ۲۰ دلار می رسد.

s4

مرحله نهم جالب است! به نظر شما پردازنده قدرتمن کهکشانی سوم و کهکشانی چهارم سامسونگ چقدر قیمت دارند؟ پردازنده قدرتمن چهار هسته ای اگزینوس در کهکشانی سوم سامسونگ تنها ۱۷.۵ دلار قیمت دارد و پردازنده قدرتمند ۸ هسته ای اگزینوس که در کهکشانی چهارم سامسونگ به کار رفته است تنها ۳۰ دلار قیمت دارد! گران ترین قسمت ماجرا مربوط به پنل و صفحه نمایش تاچ گوشی می باشد. کهکشانی سوم ازا ین نظر ۶۵ دلار و کهکشانی چهارم تقریبا ۷۵ دلار برای سامسونگ هزینه برده اند. در نهایت و در قدم یازدهم قیمت مجموعه حافظه های دستگاه ها ارزیابی شده که در این قسمت کهکشانی چهارم حدود ۲۸ دلار و البته یک دلار کمتر از کهکشانی سوم برای سامسونگ هزینه برده اند. در نهایت این مجموعه برای کهکشانی سوم ۲۰۵ دلار هزینه می برد و برای کهکشانی چهارم ۲۳۶ دلار هزینه می برد. حالا به نظر شما چرا سامسونگ ( و البته به طور مشابه سایر کمپانی ها) اینقدر محصولات خود را گران می فروشند؟ پاسخ این سوال به این سادگی ها نیست اما می توان دلایل زیر را اشاره نمود. اولا که قیمت های بالا صرفا قیمت خام قطعات بوده است و لذا هزینه ای حمل و نقل و دستمزد کارگران خط تولید و مونتاژ را نیز باید اضافه نمود و ثانیا کهکشانی چهارم سامسونگ با آن همه امکانات و ابداعات نرم افزاری معرفی شد. هیچ کدام از فعالیت ها و بررسی های که برای تولید نرم افزار این اسمارت فون ها صورت گرفته است در لیست فوق دیده نمی شود. کل مجموعه دستمزدها و هزینه های تحقیق و بررسی تکنولوزی های جدید را همراه با دستمزد و هزینه های شرکت بخوایم در نظر بگیریم شاید حتی به رقمی بیشتر از مجموعه همین قیمت قطعات خام  برسیم. پس می توان نتیجه گرفت که سامسونگ و دیگر کمپانی های پیشرو در نرم افزار آنچنان هم گران فروش نیستند. البته حساب کمپانی هایی که بدون نواوری خاصی صرفا یه نسخه از سیستم عامل را بر روی گوشی خود پورت می کنند و به کاربر ارائه می کنند جداست!

در پایان بد نیست از همین جا سوالی هم از مدیران کمپانی وطنی GLX بپرسیم و ان اینست که با وجود اینکه یه پردازنده چهار هسته ای قدرتمند تنها ۱۷.۵ دلار قیمت دارد و در بدترین حالت برای این دوستان ۷۰ هزارتومان آب می خورد چرا از مدل های فوق العاده ضعیف و بی کیفیت که حتی مشخصات آن ها هم کاملا معلوم نیست در محصولاتشان استفاده می کنند (البته با فرض اینکه این محصولات واقعا تولید خودشان باشد نه مونتاژ!). نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 3r گفت:

    سلام علیرضا جان
    به نظر شما PowerVR SGX 544MP3 (در نسخه ی هشت هسته ای…)چگونه عمل خواهد کرد؟
    سامسونگ از این که دوباره از مالی (سری شش صد)استفاده نکرد،نباید ناراحت باشه؟
    هرچی گشتم هیچ مقاله ای مرتبط با این GPU یدا نکردم!

  • 3r گفت:

    البته در این جا:
    http://www.digitalversus.com/samsung-exynos-5-octa-s-igpu-powervr-sgx-544mp3-n27902.html
    یک اشاره های بسیار کوتاهی شده ولی باز هم مربوط به قبل از عرضه ی اس۴ میشه…

  • علیرضا گفت:

    عرفان جان فعلا صبر! هنوز هیچ تستی از نسخه با سیستم روی یک چیپ exynos-5-octa منتشر نشده. اینا وقتی فرکانس ها را بالا و پایین می کنن دیگه نمیشه راحت نظر داد. کلی بازده تغییر میکنه. باید منتظر موند تا تست هاش منتشر بشه