امکانات و بسیاری از ویژگی های جدید اندروید ۶.۰، برای سری گلکسی - تکفارس 
امکانات و بسیاری از ویژگی های جدید اندروید ۶.۰، برای سری گلکسی - تکفارس 

امکانات و بسیاری از ویژگی های جدید اندروید ۶.۰، برای سری گلکسی

حامد عبدالّهی
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 23:03
امکانات و بسیاری از ویژگی های جدید اندروید ۶.۰، برای سری گلکسی - تکفارس 

اخیراً سامسونگ در تمامی کشورها شروع به آپدیت Galaxy S6 و Galaxy S6 edge کرده، و مطمئناً شما با برخی از ویژگی های این نسخه آن آشنا هستید. این غول کره ای تمامی امکانات این نسخه را در سایت رسمی خود منتشر کرده است. اما این ویژگی ها تنها منحصر به اندروید جدید نیست.

اندروید ۶.۰ نسخه ۴.۰ مرورگر سامسونگ را نیز به همراه خواهد داشت؛ این نسخه از مرورگر جدید قابلیت بلاک کردن پلاگین ها را دارد و همچنین حالت مخفی را برای مرور به صورت خصوص تر را نیز داراست. بنابراین کاربران قادر خواهند بود هیچ ردی از خود در صفحه اول مرورگر خود نداشته باشند و برای ورود به حالت امن تر و دیدن صفحات مرور شده پر تکرار از اثر انگشت خود استفاده کنند. همچنین مرورگر نسخه ۴.۰ سامسونگ از وبگردی به وسیله هدست مجازی نیز پشتیبانی میکند.

MarshmallowOS_Main_1

 

ویژگی مهم دیگر در این نسخه، Cross App میباشد. این ویژگی امکان اجرای برنامه هایی خاص از درون برنامه های دیگر را میدهد. به عنوان مثال سامسونگ اعلام کرده این عمل میتواند شامل اجرای برنامه گالری و دوربین و یا باز کردن لینکی خاص به هنگام کار با برنامه پیام رسان باشد. در واقع این ویژگی به کاربر اجازه میدهد به طور همزمان که در حال خواندن یک پیام کوتاه است به لینکی که همراه با آن پیام ارسال شده نیز مراجعه کند. Cross App قابلیتی کاملا جدید نیست؛ برنامه هایی وجود دارند که در حال حاضر این امکان را به کاربران خود میدهند (همچون برنامه WhatsApp که البته در ایران فیلتر شده!).

دیگر قابلیت های جدید عمدتا رویکردی استاندارد، از جمله شامل صرفه جویی بیشتر توسط Doze، کنترل بهتر مجوز نرم افزار و توانایی برای تنظیم سرعت صدا در هنگام بازی های ویدئویی است. امیدواریم به روز رسانی جدید هرچه سریعتر راه خود را به دیگر دستگاه های Galaxy باز کند و این سرعت در به روز رسانی منجر به ویژگی های جدید بدون وجود هیچ نقص و یا مسائلی از این دست باشد که عمدتاً در در چند سال گذشته شاهد آنها بوده ایم.

MarshmallowOS_Main_6_1MarshmallowOS_Main_5_2

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.