اپل ۹۱٪ سود صنعت موبایل را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است - تکفارس 
اپل ۹۱٪ سود صنعت موبایل را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است - تکفارس 

اپل ۹۱٪ سود صنعت موبایل را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است

رضا دیزجی
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 11:00
اپل ۹۱٪ سود صنعت موبایل را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است - تکفارس 

نمودارهای جدید منتشر شده توسط مجله‌ی Fortune نشان می‌دهند اپل تا چه اندازه‌ای در زمینه‌ی سوددهی صنعت موبایل را حکم فرمایی می‌کند. این در حالی است که سامسونگ بزرگترین سهم بازار را در بین تولیدکنندگان دارد. با تکفارس در ادامه همراه باشید.

بنابه گفته‌های Canacord Genuity، منبع اطلاعاتی که در تهیه‌ی نمودارها از آن استفاده شده است، سامسوتگ در سال گذشته ۲۳.۹ درصد بازار جهانی را در سال گذشته در اختیار داشته است. در طرف دیگر اپل با ۱۷.۲ درصد رتبه‌ی دوم را داشته است.

اما در بازار موبایل، از هر دلار ۹۱ سنت آن به جیب اپل می‌رود. سامسونگ در سال گذشته فقط ۱۴ درصد از کل سود را صاحب شده است. حالا ممکن است از خود بپرسید چطور ممکن است ۲ شرکت ۱۰۵٪ سود داشته باشند؟ دلیل این امر این است که شرکت‌های دیگر از لحاظ مالی در گزارش‌های خود ضرر متحمل شده‌اند. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌های چینی مانند Huawei،Xiaomi و ZTE گزارش مالی منتشر نمی‌کنند.

در مورد اپل باید گفت سود این شرکت در سال ۲۰۱۶ بیشتر نیز خواهد شد. طبق اخبار امروز، آقای Steve Milunovich، تحلیلگر شرکت UBS، اظهار داشته است که فروش گوشی ۴ اینچی اپل که آیفون ۵se نام خواهد داشت، در ۱۸ام ماه مارس آغاز خواهد شد که ۱.۵ میلیارد دلار در ۱۲ ماه اول برای اپل درآمد خالص خواهد داشت.

Despite-trailing-Samsung-with-a-17.2-market-share-globally....jpg

Apple-dominated-with-91-of-the-profits-in-the-smartphone-industry-last-year.jpg

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید