آیا می‌دانستید: حدود نیمی از مصرف‌کنندگان پیام‌های برنامه‌ها را بسیار اذیت‌کننده می‌دانند - تکفارس 
آیا می‌دانستید: حدود نیمی از مصرف‌کنندگان پیام‌های برنامه‌ها را بسیار اذیت‌کننده می‌دانند - تکفارس 

آیا می‌دانستید: حدود نیمی از مصرف‌کنندگان پیام‌های برنامه‌ها را بسیار اذیت‌کننده می‌دانند

رضا دیزجی
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - 08:00
آیا می‌دانستید: حدود نیمی از مصرف‌کنندگان پیام‌های برنامه‌ها را بسیار اذیت‌کننده می‌دانند - تکفارس 

این روزها گوشی هر کسی پر از درخواست‌های متعددی است که نرم‌افزارهای مختلف بوسیله‌ی پیام‌ها از شما می‌خواهند. برخی برنامه‌ها اصلا ملاحظه‌ی لازم را برای فرستادن پیام‌ها ندارند. معمولا نیز این نرم‌افزارها بسیار مشهور هستند و در فروشگاه‌های نرم‌افزاری امتیاز‌های بالایی از کارباران دریافت کرده‌اند. اما به ازای هر نرم‌افزار باکیفیتی، صدها نرم‌افزار هستند که خصوصیاتی دقیقا برعکس آن دارند. آنها ظاهر بدی دارند، خوب کار نمی‌کنند، و تقریبا هر ساعت چندین پیام به درد نخور به گوشی شما می‌فرستند.

پس تعجبی نیست که کاربران گوشی‌ها احساسات متاوتی نسبت به این پیام‌ها دارند. طبق یک نظرسنجی انجام گرفته توسط شرکت Localytics & Research Now، ۵۲ درصد پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند این پیام‌ها بسیار آزاردهنده و مزاحم هستند. به نظر می‌رسد این نوع از پیام بین کاربران به بدنامی مشهور شده است و جای تعجب نیست که ۳۵ درصد نیز این پیام‌ها را توده‌ی پیام‌های روزمره‌ی نامربوط خوانده‌اند.

گرچه مخالفان وجود این پیام‌ها زیادند، اما کسانی نیز هستند که در نهایت از آنها بدشان نمی‌آید. بقیه‌ی رای‌دهندگان پیام‌ها را در تجارب کاربری خود مفید دانسته‌اند و این پیام‌ها باعث شده‌اند آنها راحت‌تر به محتواهای باارزش و مورد نیازشان دست پیدا کنند و این پیام‌ها قصد اجرای نرم‌افزار را علیرغم خواسته و میل آنان نداشته‌اند.

localytics

پس در این شرایط چه نتیجه‌گیری می‌توان کرد؟ این محققان بر این عقیده‌اند که یک فضای میانه وجود دارد که هم توسعه‌دهندگان و هم مصرف‌کنندگان در آن با صلح و آرامش  سازش می‌کنند. تیم رای‌گیرنده از رای دهندگان پرسیده است که از نظر آنان پیام‌ها چگونه باید باشند؟ و تنها یک پاسخ از آنان دریافت کرده‌اند: محتوا‌های قابل شخصی‌سازی. این جواب در همه‌ی زمینه‌ها قابل اجراست. به عنوان مثال تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید تا درباره‌ی تیم‌های دیگر پیام دریافت نکنید، لباس، جاهای دیدنی اطراف و تخفیف‌های بینظیر را انتخاب کنید. هدف اصلی این است که پیام‌ها نباید با محتواهای درون برنامه مانند درخواست ارتقا به نسخه‌ی پولی، مزاحم کاربران شوند.

ترجیحا توسعه‌دهندگان باید مخاطبان خود را بهتر بشناسند تا محصولات آنان پیام‌هایی با محتوا به کاربران بفرستد که آنها برای باز کردن دوباره‌ی نرم‌افزار ترغیب شوند. همچنین آنان نباید کاربران را با پیام‌های متعدد بمباران کنند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد آستانه‌ی تحمل مزاحمت این روزها بسیار پایین است چنان که دریافت ۴ تا ۵ پیام یکسان در یک هفته ۴۶ درصد شرکت‌کنندگان را مجبور می‌سازد پیام‌ها را خاموش کنند و ۳۲ درصد از آنان نیز ممکن است در صورتی که در هفته ۶ تا ۱۰ پیام از یک برنامه دریافت کنند، نرم‌افزار مربوطه را از گوشی خود پاک کنند.

نظر شما چیست؟ تجارب خود را در رابطه با پیام‌های برنامه‌ها با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید