متوسط درآمد شرکت اپل به ازای هر کارمند این شرکت، دو برابر گوگل است - تکفارس 
متوسط درآمد شرکت اپل به ازای هر کارمند این شرکت، دو برابر گوگل است - تکفارس 

متوسط درآمد شرکت اپل به ازای هر کارمند این شرکت، دو برابر گوگل است

رضا دیزجی
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - 07:00
متوسط درآمد شرکت اپل به ازای هر کارمند این شرکت، دو برابر گوگل است - تکفارس 

وقتی به اقتصاد نگاهی دوباره بیاندازید، متوجه می‌شوید تغییرات اساسی در آن رخ داده‌اند. زمانی شرکت‌های نفتی و صنعتی در صدر جدول بزرگترین‌ها بودند و اکنون اپل، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک جای آنها را گرفته‌اند. در ادامه با تک‌فارس همراه باشید.

این واقعا تغییری تاریخی محسوب می‌شود، اما کسی نمی‌تواند این تغییرات را بدون تحلیل دقیق آمارها درک کند. دانستن این که درآمد متوسط به ازای هر کارمند در سال ۲۰۱۵ چقدر افزایش داشته است، واقعا قابل توجه است. شاید قرار گرفتن اپل در صدر جدول موجب تعجب نشود، اما دیدن اعداد بزرگی مانند اعداد  چند میلیون دلاری زیر، خیلی دور از انتظار و جالب و شوکه‌کننده است.

درآمد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، به ازای هر کارمند شاغل در این شرکت‌ها:

Yahoo: $ 419,830

Twitter: $ 462,009

MSFT: $ 789,145

Google: $ 1,160,648

Facebook: $ 1,412,655

Apple: $ 2,032,304

 

گذشته از این‌ها، درآمد همیشه معیار مناسبی برای اندازه‌گیری موفقیت نیست در حالی که برخی شرکت‌ها در عین داشتن درآمد بسیار، سود پایینی دارند. آیا این در مورد شرکت‌های تکنولوژی نیز صادق است؟ جواب این سوال هم می‌تواند بله باشد و هم خیر: برخی شرکت‌ها ضرر متحمل می‌شوند و برخی پول بسیار زیادی به جیب می‌زنند.

و این هم متوسط سود به ازای هر یک از کارکنان در همان شرکت‌ها در سال ۲۰۱۵:

Twitter: -$129,334

Yahoo: $۵۴,۱۸۲

MSFT: $102,822

Google: $250,367

Facebook: $290,600

Apple: $464,296
وضعیت وخیم تویتتر در حال حاظر نشان می‌دهد که این شرکت در طبقه‌بندی سوددهی دچار افت رتبه‌ی شدیدی شده است و هنوز هم سودی عاید صاحبانش نمی‌کند، در حالی که شرکت سیر تحولی سختی را پشت سر می‌گذارد. اما شرکت یاهو با این که اوضاع و احوال خوشی ندارد، توانسته است ۵۰,۰۰۰ دلار به ازای هر یک از کارکنان خود سود داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.