یک تحلیل‌گر اپل بر این عقیده است که تکنولوژی واقعیت مجازی سرانجام جای آیفون را خواهد گرفت - تکفارس 
یک تحلیل‌گر اپل بر این عقیده است که تکنولوژی واقعیت مجازی سرانجام جای آیفون را خواهد گرفت - تکفارس 

یک تحلیل‌گر اپل بر این عقیده است که تکنولوژی واقعیت مجازی سرانجام جای آیفون را خواهد گرفت

رضا دیزجی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 08:30
یک تحلیل‌گر اپل بر این عقیده است که تکنولوژی واقعیت مجازی سرانجام جای آیفون را خواهد گرفت - تکفارس 

در یک نوشته‌ی منتشر شده در مجله‌ی Fortune، یک تحلیل‌گر تفکری متفاوت نسبت به اپل دارد. در ادامه‌ی این مطلب با تک‌فارس همراه باشید.

اواخر ماه قبل میلادی خبر این که اپل به صورت مخفیانه تیمی برای تحقیق درباره‌ی دستگاه‌های VR مانند هدست Rift شرکت Oculus و Hololens مایکروسافت تشکیل  داده است. این تحلیل‌گر بر این عقیده است که واقعیت مجازی تکنولوژی حیاطی برای اپل خواهد بود.

برای شروع، ما انتظار داریم اپل  تا دو سال آینده این تکنولوژی را به برنامه‌ی MFi (محصولاتی که مخصوص دستگاه‌های اپل ساخته می‌شوند دارای این نماد هستند که مخفف ‌Made for iPhone,iPod&iPad است) اضافه کند که باعث می‌شود شرکت‌های دیگر بتوانند راحت‌تر برای محصولات اپل هدست‌های واقعیت مجازی بسازند، بیشتر شبیه کاری که سامسونگ هم اکنون می‌کند. سپس تا ۵ الی ۱۰ سال انتظار می‌رود اپل یک هدست واقعیت مجازی از نوع Mixed عرضه کند و هدف درازمدت (بیشتر از ۱۵ سال بعد) جایگزینی آیفون را دنبال کند.

بنابه گفته‌های او، نسل‌های آینده به جای آیفون از عینک‌هایی استفاده خواهند کرد که هولوگرام‌ها را در محیط واقعی نشان می‌دهند (مانند Microsoft Hololens).

ما معتقدیم نسل آینده در ۱۰ سال آینده واقعیت را ارضاکننده نخواهد دانست. آنها مزیت‌های هدست‌های Mixed Reality را که دنیای اطرافشان را با اطلاعات مورد نیازشان مخلوط می‌کنند بدون اینکه به قطعه‌ای کوچک از اطلاعات روی یک گوشی موبایل نگاه کنند، درک خواهند کرد.

آینده‌ای با واقعیت مجازی؟

در جریان تماس اخیر در مورد گزارش درآمد یک چهارم سالانه‌‌ی اپل، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت او فکر می‌کند تکنولوژی VR یک چیز به درد نخور نیست ، بلکه خیلی جالب است و چند نرم‌افزار جذاب نیز دارد.

اما ادعاهای این تحلیل‌گر در باره‌ی آینده‌ی اپل جالب هستند. او چندین سال ادعا کرده است سال آینده تلویزیون اپل عرضه خواهد شد و تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

هفته‌ی قبل نیز او ادعا کرده بوده است که باور دارد آیفون ۵se در کنفرانس ماه آینده‌ی اپل وجود نخواهد داشت، اما شواهد خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.