کارهایی که می‌توان بدون نیاز به آیفون در اپل واچ انجام داد - تکفارس 
کارهایی که می‌توان بدون نیاز به آیفون در اپل واچ انجام داد - تکفارس 

کارهایی که می‌توان بدون نیاز به آیفون در اپل واچ انجام داد

رضا دیزجی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 08:30
کارهایی که می‌توان بدون نیاز به آیفون در اپل واچ انجام داد - تکفارس 

650x300x00_lead_image_standalone_apple_watch.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.SJjnyIVvXv

اپل واچ شما برای فرستادن نوتیفیکیشن‌ها، نشان دادن اطلاعات، و حتی فرستادن پیام‌ها و برقراری تماس بر آیفونتان تکیه دارد. اما اپل واچ بدون آیفون آنقدرها هم بی استفاده نیست. برای اطلاع از کارهایی که وقتی آیفونتان در دسترستان نیست با ساعتتان می توانید انجام دهید با ما همراه باشید.

دیدن پیام‌های کوتاه، ایمیل‌ها و تماس‌های اخیر

وقتی اپل واچ به آیفون متصل نیست، شما پیام‌های کوتاه یا ایمیل‌ها را دریافت نمی‌کنید، از تماس‌های دریافتی نیز مطلع نخواهید شد. اما ساعتتان پیام‌های کوتاه، ایمیل‌ها و فهرستی از تماس‌های اخیر را ذخیره کرده است. این به شما اجازه می‌دهد حتی اگر ساعتتان به گوشی متصل نباشد بتوانید پیام‌ها و ایمیل‌هایتان را بخوانید و فهرستی از تماس‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید لیستی از مخاطبانتان را ببینید. به هر حال قادر نخواهید بود به پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی پاسخ دهید یا پیام‌های جدید بفرستید.

215x268x01_messages.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.lqgd-669VE

فعالیت‌های روزانه‌ی خود را دنبال کنید

اپل واچ شما اطلاعات فعالیت‌های ورزشی شما را به خوبی جمع‌آوری می‌کند، و این قابلیت چه ساعت به گوشی وصل باشد و چه نباشد، کار می‌کند. پس شما می‌توانید آیفون خود را هنگام ترک خانه برای ورزش در خانه جا بگذارید. ساعتتان همچنان حرکات شما را دنبال خواهد کرد، مقدار کالری که می‌سوزانید اندازه خواهد گرفت، قدم‌هایی که برمی‌دارید خواهد شمرد، و مسافتی که طی می‌کنید در برنامه‌ی Activity یا قسمت Glance نمایش داده خواهد شد.

215x268x02_activity.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.TatbSvnxUN

دنبال کردن یک ورزش خاص

این قابلیت که شبیه قابلیت بالاست، در صورتی که بخواهید، اطلاعات خاصی را مانند ضربان قلب، تعداد میل زدن‌ها، قدم‌های پیاده‌روی، یا میزان کالری سوزانده شده را ذخیره می‌کند. خوشبختانه سنسورهای مربوطه بدون نیاز به گوشی کار می‌کنند و می‌توانید برنامه‌ی Workout را در ساعت اجرا کنید و گوشی در خانه بماند.

البته به خاطر داشته باشید اگر تمایل دارید اطلاعات جغرافیایی خود را نیز ذخیره کنید، باید آیفون را با خود حمل کنید، زیرا ساعت فاقد قطعه‌ی سخت‌افزاری مربوط به GPS می‌باشد.

215x268x03_workout.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.ugxma6uryq

پخش موسیقی

اگر از افرادی هستید که هنگام ورزش از موسیقی لذت می‌برند می‌توانید این کار را با ساعتتان نیز انجام دهید، البته تا زمانی که هدفون بلوتوث داشته باشید. اپل واچ به شما اجازه می‌دهد تا ۲GB فایل‌های موسیقی در یک Playlist ذخیره کنید. وقتی موسیقی‌ها را از گوشی به اپل واچ منتقل کنید، قادر خواهید بود حتی زمانی که ساعت به گوشی متصل نیست، از موسیقی لذت ببرید. کافیست با استفاده از فورس تاچ ساعت را به عنوان منبع موسیقی انتخاب کنید. آنگاه قادر خواهید بود موزیک‌ها را از Playlist پخش کنید و حتی با استفاده از فورس تاچ بین آنها Shuffle (پخش تصادفی) کنید.

215x268x04_music.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.FDh8sjZySf

عکس‌هایتان را تماشا کنید

علاوه بر فضایی که برای موسیقی در نظر گرفته می‌شود، اپل واچ مقداری فضا را نیز برای عکس‌ها کنار گذاشته است تا بتوانید ۵۰۰ عکس در آن ذخیره کنید. به صورت پیشفرض عکس‌های آلبوم Favorites به صورت اتوماتیک به اپل واچ منتقل می‌شوند، اما می توانید تنظیمات دلخواه خود را از طریق برنامه‌ی Apple Watch در گوشیتان انجام دهید. کافیست عکسی که دوست دارید به آلبوم مخصوص اپل واچ در گوشی منتقل کنید و سپس حتی مواقعی که ساعت به گوشی متصل نیست نیز بتوانید آن عکس‌ها را در ساعت ببینید. برنامه ی Photos در ساعت همچنین می‌تواند برایتان از یک عکس یا تمام عکس‌هایتان WatchFace درست کند.

215x268x06_photos.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.zZApalke8t

 از زمان‌سنج استفاده کنید، زنگ هشدار و یا شمارش معکوس تنظیم کنید

قبل از ظهور اسمارت‌ واچ‌ها، ساعت‌های چندکاره‌ای از شرکت‌هایی مانند Casio و Timex وجود داشتند. آنها نه تنها زمان را نشان می‌دادند، بلکه به شما اجازه می‌دادند از زمان‌سنج استفاده کنید، زنگ هشدار و یا شمارش معکوس تنظیم کنید. درست مثل ساعت‌های قدیمی، اپل واچ حتی وقتی به گوشی وصل نیست اجازه‌ی انجام این کارها را به شما می‌دهد. می توانید زنگ‌های هشدار متعدد تنظیم کنید، آنها را فعال و یا غیرفعال کنید و یا از Timer و StopWatch استفاده کنید. همچنین در نسخه‌ی WatchOS 2 قابلیتی به نام nightstand mode اضافه شده است که به ساعت اجازه می‌دهد به زیبایی نقش ساعت کنار تخت خوابتان را بازی کند.

215x268x07_alarm.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.66OSnhHFa9

از تماشای صفحه‌ی Glances لذت ببرید

صفحه‌ی Glances اطلاعاتی را از برنامه‌هایی که این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند، به شما نشان می‌دهد. کافی است از پایین صفحه انگشتتان را به بالا بکشید و سپس با کشیدن به سمت چپ و راست صفحات Glance مخصوص برنامه‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

کیفیت صفحات مختلف به برنامه‌های مربوط به هر یک از آنها بستگی دارد. اگر برنامه‌ای به اتصال به گوشی محتاج نباشد، می‌توانید صفحه‌ی Glance مربوط به آن را بدون اتصال به گوشی مشاهده کنید.

215x269xmusic_glance_360.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.rriVJUXOKq

بیشتر Glance ها برای نشان دادن اطلاعات به اتصال گوشی تکیه دارند، برخی از آنها آخرین اطلاعات دریافت شده را نشان خواهند داد و در پایین صفحه زمان آخرین به‌روزرسانی اطلاعات نمایش داده می‌شود.

215x268x09_calendar_glance.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.u5IALqCbVy

برخی از آنها نیز وقتی گوشی به ساعت متصل نیست پیامی را با مضمون «اگر گوشی متصل نباشد نمی توانید این Glance را مشاهده کنید» نشان می‌دهند.

215x268x08_outlook_glance_not_connected.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.95WYI-AjI0

نمایش زمان

خوب بدیهی است که یک ساعت باید زمان را نمایش دهد، پس فراموش نکنید که اپل واچ شما در جایگاه اول وظایف خود، نمایش زمان را بر عهده دارد، حال به گوشی متصل باشد یا نباشد. اپل وعده‌ی دقت در زمان تا مرز ۵۰ میلی ثانیه‌ی استاندارد جهانی را داده است. پس اگر فقط به یک ساعت ساده نیاز دارید، بگذارید گوشیتان در خانه بماند. شما حتی می‌توانید با استفاده از قابلیت Power Reserve مقدار زمانی را که ساعتتان می‌تواند زمان را به شما بگوید افزایش دهید.

همچنین می‌توانید بدون نیاز به آیفون WatchFaceها را شخصی‌سازی کنید، به تعداد انها بیافزایید و یا حذفشان کنید.

215x268x10_clock_face.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.Leu4PC_KlB

اپل واچ اگر چه در غیاب آیفون کارایی کامل ندارد، حداقل صرفا یک وزن اضافی گران‌قیمت روی مچتان نیز محسوب نمی‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.