استیو بالمر: مایکروسافت نیاز به یافتن مسیر درست برای بقا در صنعت موبایل دارد - تکفارس 
استیو بالمر: مایکروسافت نیاز به یافتن مسیر درست برای بقا در صنعت موبایل دارد - تکفارس 

استیو بالمر: مایکروسافت نیاز به یافتن مسیر درست برای بقا در صنعت موبایل دارد

رضا دیزجی
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 12:20
استیو بالمر: مایکروسافت نیاز به یافتن مسیر درست برای بقا در صنعت موبایل دارد - تکفارس 

شکی در این نیست که استراتژی کاری مایکروسافتBallmer-Microsoft-needs-to-find-the-right-path-to-travel-in-mobile.jpg برای صنعت گوشی‌های هوشمند دارای دقت کافی نیست؛ و استیو بالمر بهتر از هر کس دیگری این را می‌داند. البته او این روزها مشغله‌های دیگری دارد، اما هنوز وضعیت شرکتی را که روزگاری خود اداره می‌کرده است را نیز تحت نظر دارد. بنابه اظهارات او، وقتی حرف از گوشی‌های هوشمند در میان باشد مایکروسافت نیاز به جهت‌دهی درست پیدا می‌کند.

بالمر گفته است که وقتی او و همکارانش در سال ۲۰۱۳ میلادی تصمیم گرفتند بخش دستگاه‌های  موبایل و سرویس‌های نوکیا را خریداری کنند، در واقع شرکت را دارای یک جهت دهی خاص کردند. به گفته‌ی آقای بالمر، رئیس فعلی شرکت، آقای Satya Nadella به انتخاب یک جهت‌دهی شفاف برای بخش گوشی ها نیاز دارد و او به زودی از پس این کار بر خواهد آمد.

برخی بر این عقیده اند که آقای Nadella و Panos Panay که رئیس بخش سرفیس مایکروسافت است، به طور عمدی شرایط را برای سری لومیا سخت ساخته اند تا شرکت بتواند تمرکز خود را بر ساخت یک گوشی سری Surface احاطه کند. همه‌ی شایعات حاکی از معرفی یک گوشی سرفیس در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی هستند. در واقع اگر آدرس www.surfacephone.com را در مرورگر خود وارد کنید، به سایت جهانی سرفیس مایکروسافت راهنمایی خواهید شد.

بخشی از سخنان بالمر بدین شرح است:

شرکت واقعا به ترسیم سمت و سوی خود در بخش موبایل نیازمند است، زیرا اگر شما بخواهید اولویت خود را گوشی موبایل و فضای ابری قرار دهید، آنگاه واقعا نیازمند این هستید که بدانید در صنعت موبایل چه می‌کنید. من شرکت را در مسیر یک راه قرار داده بودم، هیئت مدیره وقتی که من در شرف ترک شرکت بودم با خرید نوکیا شرکت را در یک مسیر قرار داد، در واقع می‌توان گفت وقتی من به آنها گفتم که می‌خواهم شرکت را ترک کنم، تصمیم آنها قطعی شد. شرکت بین من و هیئت مدیره دارای چنین چشم اندازی شد. Satya بدون تردید آن چشم انداز را دچار تحول کرده است. او نیازمند یک راه شفاف و رو به جلوست، ولی من مطمئنم او به چنین راهی دست خواهد یافت.

یک گزارش در سال گذشته نشان داد گوشی سرفیس ممکن است بیشتر تمرکز خود را به جای سخت‌افرار به امکانات نرم‌افزاری اختصاص دهد؛ و بنابه گفته‌های بالمر، این راهی نیست که او در دوران مدیریت خود در پیش گرفته بوده است. به هر حال آنها راه زیادی تا عوض کردن شرایط فعلی خود که فاصله‌ی بسیاری با اندروید و iOS دارند، باید طی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.