بررسی و تحلیل کاهش جریمه سامسونگ توسط قاضی لوسی کُه - تکفارس 
بررسی و تحلیل کاهش جریمه سامسونگ توسط قاضی لوسی کُه - تکفارس 

بررسی و تحلیل کاهش جریمه سامسونگ توسط قاضی لوسی کُه

علیرضا
۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - 18:40
بررسی و تحلیل کاهش جریمه سامسونگ توسط قاضی لوسی کُه - تکفارس 

بررسی و تحلیل کاهش جریمه سامسونگ توسط قاضی لوسی کُه

حتما در جریان دادگاه مناقشه بین اپل و سامسونگ که چند ماه پیش، سامسونگ را محکوم به نقض اختراع‌ های ثبت شده توسط اپل کرد و رای به جریمه ۱.۰۴۹ میلیارد دلاری سامسونگ داد می باشید. چند روزی است که قاضی دادگاه در یک ضربه نسبتاً سنگین به کمپانی اپل رقم جریمه سامسونگ را به میزان قابل ملاحظه‌ ای کاهش داده است و دل چشم بادامی های کره ای را شاد نموده است! قاضی خانم ” لوسی کُه ” رقم جریمه را به مبلغ ۵۹۸,۹۰۸,۸۹۲ میلیون دلار کاهش داده است و همچنین دستور یک جلسه تازه را برای بررسی بالانس مالی و محاسبه دوباره مبلغ جریمه صادر کرده است. با این حکم جریمه فعلا چیزی حدود ۴۰ درصد مقدار اولیه و تقریبا معادل با ۴۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به مناقشه اپل و سامسونگ، قاصی دادگاه طرف کره‌ای را به پرداخت ۱.۰۴۹ میلیارد دلار جریمه مجبور کرد که این قضیه صدای سامسونگی ها را در آورد و آن ها خواستار بررسی مجدد و تجدید نظر در رای هیئت منصفه توسط قاضی دادگاه شدند. حال طی بررسی جدیدی که این قاضی بر روی پرونده انجام داده است، مبلغ ۴۵۰,۵۱۴,۶۵۰ دلار از جریمه را به نفع سامسونگ کاهش داده است.

قاضی دادگاه دو اشتباه مهم را در نحوه محاسبه مبلغ جریمه توسط هیئت منصفه مشاهده کرده است و بر همین اساس جریمه را حدود ۴۰ درصد کاهش داده است. قاضی خانم ” لوسی کُه ”  اعتقاد دارد که هیئت منصفه سود سامسونگ را برای محاسبه مبلغ جریمه مربوط به اختراع‌ های ثبت شده اپل در محصولات این شرکت در نظر گرفته‌ بوده است ، در صورتی که این مورد کاملا غلط می باشد و در اصل هیئت منصفه می‌ بایست میزان ضرری که اپل بابت نقض اختراع‌ های ثبت شده‌ اش توسط سامسونگ متحمل شده است را در نظر می ‌گرفتند. ظاهرا هیئت منصفه همچنین در رابطه با مدت زمانی که سامسونگ پتنت‌ های اپل را نقض نموده نیز دچار اشتباه فاحشی شده است. قاضی خانم ” لوسی کُه ”  توضیح می دهد که شروع این بازه باید از زمانی در نظر گرفته شود که اپل اعتقاد خود مبنی بر کپی برداری سامسونگ از محصولاتش را به این شرکت اعلام کرده باشد. که البته هر دو ایراد وارد می باشد و هیئت منصفه در این موارد دچار اشتباه شده است.

سامسونگ

به این ترتیب قاضی دادگاه تصمیم گرفته تا خود به محاسبه میزان خسارت اپل یا جریمه سامسونگ بپردازد و تا اینجای کار نیز محاسبات قاضی خانم ” لوسی کُه ” به سود کمپانی کره ای سامسونگ پیش رفته است. این تصمیم قاضی ” لوسی کُه ” در راستای درخواست سامسونگ نسبت به محاسبه مبلغ جریمه توسط خود قاضی دادگاه صورت گرفته است.

با وجود اینکه خسارت های قابل پرداخت توسط سامسونگ کاهش یافته ولی قاضی نقض دارایی های معنوی اپل توسط سامسونگ را زیر سوال نبرده است که این قضیه به معنای پا بر جا ماندن نظر اولیه هیئت منصفه است. همچنین در یک اتفاق مثبت (البته خیلی خیلی کوچک!) برای کمپانی اپل، قاضی ” لوسی کُه ” موافقت کرده است تا خسارات اضافه ای بابت فروش محصولات ناقض پتنت های  سامسونگ بعد از پایان دادگاه اولیه محاسبه شود که البته مقدار آنها نا چیز خواهد بود و آنچنان مبلغ مورد نظر را افزایش نخواهد داد.

 قاضی همچنین از قبل حکم داده بود که به دلیل برخی مسائلی از قبل باقی مانده است، هر دو شرکت باید تا بعد از حل و فصل کامل پرونده فعلی از هر گونه شکایت جدید دست نگه دارند (اینجاست که واقعا باید از قاضی ” لوسی کُه ” تشکر کرد!). جالب است بدانید که اپل و سامسونگ خود را برای یک دادگاه قضایی دیگر در سال ۲۰۱۴ آماده می‌ کنند و این قضیه به این معناست که قرار نیست بین این دو غول دنیای تکنولوژی به این زودی‌ ها صلح و اتش بس برقرار شود!

p dir=”RTL” style=”text-align: justify”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.