با مارک زوکربرگ ششمین فرد ثروتمند جهان آشنا شوید - تکفارس 
با مارک زوکربرگ ششمین فرد ثروتمند جهان آشنا شوید - تکفارس 

با مارک زوکربرگ ششمین فرد ثروتمند جهان آشنا شوید

مهدی فوقی
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 00:11
با مارک زوکربرگ ششمین فرد ثروتمند جهان آشنا شوید - تکفارس 

مارک زوکربرگ به عنوان ششمین فرد ثروتمند جهان شناخته شده است بنیانگذار شبکه اجتماعی و شرکت فیسبوک روز پنجشنبه بعد از اینکه بار دیگر درآمد ثبت و ضبط شده از بزرگترین شبکه ی اجتماعی جهان یعنی فیسبوک را ارائه داد، از افزایش ثروت ۶ میلیارد دلاری خود در یک روز خبر داد و به عنوان ششمین فرد ثروتمند در دنیا معرفی شد.

با توجه به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ گفته می‌شود که دارایی خالص این مرد ۳۱ ساله، ۴۷.۵ میلیارد دلار است و از هلدینگ برادران چارلز و دیوید کخ به ارزش ۴۵.۹ میلیارد دلار، پیشی گرفته است این مرد ۳۱ ساله که ۹۰ درصد درآمد شرکت فیسبوک را به جهان و مناطق محروم کمک می‌کرد حال یکی از بزرگترین میلیاردر های دنیا است و با بزرگان قدیمی که درآمد بالایی دارند در حال می‌باشد و باید شبکه های اجتماعی دیگر که صاحبشان مارک زوکربرگ هست را نیز در درآمد این فرد اضافه کرد تا به درآمد میلیون دلاری مارک زوکربرگ یک نخبه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی پی برد.

درآمد خالص فیسبوک  بیش از دوبرابر شده و در حال حاضر به ۱.۵۶ میلیارد دلار رسیده است هم اکنون بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر در ماه وارد این شبکه ی اجتماعی می شوند و این ورودی های بالا یعنی پول برای بقای این شرکت و بالا تر رفتن سهام شرکت فیسبوک و در نتیجه درآمد بیشتر مارک زوکربرگ خالق و ریاست شبکه اجتماعی فیسبوک را در پی دارد.

۵ میلیاردری که در این رتبه بندی در جایگاه های بالاتر از این کارافرین جوان و در واقع یک نخبه دیای مدیریت و شبکه های اجتماعیقرار گرفته اند عبارتند از: بیل گیتس (بنیانگذار شرکت مایکروسافت)، آمانسیو اورتگا (فعال در صنعت مد و موسس شرکت ایندیتکس)، وارن بافت (مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی)، جف بزوس (مدیر عامل و موسس آمازون) و کارلوس اسلیم (مالک تلمکس، آمریکا موویل و گروپو کارسو).

با توجه به شاخص بلومبرگ، مارک زوکربرگ یکی از ۷ میلیاردر در میان ۱۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد روی زمین است که در سالی که گذشت، شاهد افزایش ثروت خود  بوده است حال باید دید این رشد باز هم برای مارک زوکربرگ اتفاق خواهد افتاد و یا خیر؟ و آیا می‌تواند به لیست ۵ ثروتمند اول دنیا وارد شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.