Tim Cook: فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد - تکفارس 
Tim Cook: فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد - تکفارس 

Tim Cook: فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد

محمدرضا قدمگاهی
۷ بهمن ۱۳۹۴ - 15:56
Tim Cook: فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد - تکفارس 

سال گذشته، همین موقع ها بهود که تیم کوک رسما اعلام کرد که شرکت اپل حدود ۷۴.۸ میلیون دلار طی یک چهارم آخر سال ۲۰۱۴ فروش داشته است. رئیس بزرگ، تیم کوک، اشاره و اصرار به این دارد که اپل در سال ۲۰۱۶ با کاهش فروش نسبتا زیادی روبرو خواهد شد.

با بررسی و آنالیز اطلاعات بدست آمده اپل در یک چهارم امسال حدود ۵۴.۶ میلیون آیفون فروخته است که این رقم از ۶۱.۲ میلیون سال گذشته حدود ۱۳ میلیون کمتر بوده و تقربیا مثل یک چهارم پایانی ۲۰۱۵ است.

Tim Cook نیز این را تایید کرد که در ماه آپریل ما شاهد یک منبع درآمد جدید برای اپل خواهیم بود که ممکن است موفق ظاهر شود.

 آنالیزگری به نام Toni Sacconaghi از شهر Sanford Bernstein، از تیم کوک این سوال را پرسید که اپل چگونه کاهش سال به سال فروش آیفون را که بسیار جدی هم هست را جبران خواهد کرد؟ مدیر شرکت اپل توضیح داد که هیئت مدیره این شرکت در حال بررسی کاهش فروش آیفون در این یک چهارم اول ۲۰۱۶ بوده و آن را از همه جهات بررسی خواهد نمود. البته ناگفته نماند که همین رقم ۵۴.۶ میلیون دستگاه نیز بسیار بیشتر از فروش گوشی های شرکتی مثل HTC بوده و اپل کاهش چندانی را نسبت به دیگر شرکت ها شاهد نبوده است. اما همانطور که می‌دانید در زمان مدیریت استیو جابز فقید، اپل به درجه ای از شهرت رسید که حتی از دولت آمریکا نیز درآمد بیشتری داشت!
این میتواند یک نکته منفی بزرگی برای اپل باشد. تیم کوک این را انتظار دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، آیفون فروش بیشتری داشته باشد و مردمی که حال دارای iPhone 6 دارند در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، آیفون خود را به ورژن جدید ۶S ارتقا خواهند داد. البته افزایش فروش ناگهانی می‌تواند به دلیل افزودن ویژگی جدید اتصالات ۴G LTE نیز باشد.
با توجه به نظرات CFO اپل یعنی Luca Maestri این رکود اقتصادی اپل باید قابل توجیه باشد، چون این شرکت در حال کار بر روی یک پروژه جدید است. البته اپل از این پروژه به این زودی ها حرفی به میان نخواهد آورد. اپل فعلا یک چهارم دوم سال ۲۰۱۶ را مورد هدف کوتاه مدت خود قرار داده و میتواند در این پروسه زمانی بسیاری از ضررات مالی خود را به مرحله جبران برساند. تیم کوک نیز با در نظر گرفتن تمامی فاکتور های بحران این شرکت، کشتی بزرگ اپل را بالاخره به ساحل خواهد نشاند و آینده روشنی برای اپل در نظر دارد.
شاید دست بردن اپل به کار هایی مثل انتشار نسخه های ارزان آیفون ۶ و ۵، نیز همین رکود اقتصادی باشد. هم اکنون می‌دانیم که اپل برای پروژه جدید خود به پول بیشتری نیاز دارد.
این کاهش فروش اقتصادی اپل، شاید با Apple iPhone 7 نیز جبران شود ولی امیدواریم که با همین گوشی های میان رده iPhone 5E یا ۶e نیز جبران شود تا پروژه مرغوب تر از حد انتظار iPhone 7 را مقابل دیدمان خود ببینیم.
اپل سال ۲۰۱۵ با فروش بی‌نظیر آیفون ۶اس به درآمد نسبتا خوبی دست یافت اما هیچ گاه صف های فروش آن به بلندی آیفون ۶ و ۶ پلاس نبودند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.