چطور PlayStation 4 و Xbox One خود را سریعتر کنیم! - تکفارس 
چطور PlayStation 4 و Xbox One خود را سریعتر کنیم! - تکفارس 

چطور PlayStation 4 و Xbox One خود را سریعتر کنیم!

حامد عبدالّهی
۴ بهمن ۱۳۹۴ - 14:06
چطور PlayStation 4 و Xbox One خود را سریعتر کنیم! - تکفارس 

دو کمپانی سونی و مایکروسافت که با محصولاتشان به خوبی آشنا هستیم، PlayStation 4 و Xbox One را با درایوهای معمولی عرضه کرده‌اند. بدیهی است که استفاده از درایوهای مکانیکی در کاهش قیمت محصول تاثیر بسزایی دارد اما در این مقاله میخواهیم برای آن دسته از گیمرهایی که پول بیشتری در جیب دارند گزینه‌ای برای افزایش سرعت بارگذاری کنسول‌ها ارائه کنیم.

در حال حاضر گیمرهای حرفه‌ای‌تر و امروزی‌تر بازی را از روی هارد خود و نه از دیسک، بازی اجرا میکنند. با استفاده از درایوهای جامد(همون SSD ها)، مدت زمان بارگذاری بازی کاهش میابد. پس اولین پیشنهاد ما تبدیل هارد دستگاه به هارد جامد و ارتقای سرعت محصول‌تان است.

ازطرفی با پیشرفت بازی‌ها و ارائه گرافیک پویاتر و جزئیات بیشتر حجم بازی‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و احتمالا شما نیز به جهت وجود تنها ۵۰۰GB حافظه، با مشکل محدودیت فضای ذخیره‌سازی  مواجه شده‌اید. بنابراین خرید هارد جامد با فضای بیشتر راهکار دوم تکفارس برای حرفه‌ای ترها است. در ادامه رههای انجام این کار را توضیح میدهیم، با ما همراه باشید.

PlayStation 4

کنسول PlayStation 4 سونی از هارد خارجی پشتیبانی نمیکند. بنابراین تنها راه برای افزایش فضای ذخیره‌ساز استفاعده از SSDهاست. سونی این امکان را برای خریدارانش فراهم کرده تا بتوانند به راحتی به هارد داخلی دستگاه دسترسی پیدا کرده و آن را تعویض کنند. بنابراین شما میتوانید هار درایو دستگاه خود را با یک(SSD (solid-state drive و یا در صورت تمایل با یک هارد‌درایو معمولی و مجهز به فضای بیشتر تعویض کنید.

ازاینرو، سونی دستورالعملی برای این کار فراهم نموده که در دفترچه راهنما دستگاه ارئه شده است. طبق این دستورالعمل هارد جدید شما نباید بیشتر از ۲٫۵ اینچ باشد و ضخامتی کمتر از ۹٫۵ میلیمتر داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که هارد جدیدتان مجهز به درگاه SATA باشد. اگر هاردی با این ویژگی‌ها در دستگاه قرار دهید بدون هیچ مشکلی و با لذت بیشتری از بازی لذت خواهید برد.

پیشنهاد ما این است در صورت تعویض هارد خود با یک هارد جامد، به ظرفیت آن نیز اهمیت دهید. چرا که شما یک بار هزینه میکنید و مسلما نمی‌خواهید برای هارد با ظرفیت بیشتر، هزینه دوباره‌ای پرداخت کنید.

همچنین شرکت سونی شما را در بازگردانی اطلاعاتتان راهنمایی میکند. شما میتوانید پس نصب هارد جدید نرم‌افزار سیستمی کنسول را دوباره نصب کنید و اطلاعاتی که قبلا در قالب فایل بک‌آپ ذخیره نمود‌ه‌اید را بازگردانید.

650x373xps4.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.SD9iKwdpo9

Xbox One

و اما کنسول مایکروسافت! این کمپانی به کاربران اجازه باز کردن دستگاه و دسترسی به هارد داخلی آن را نمیدهد. با این‌وجود Xbox One از هارد خارجی (همون external) پشتیبانی میکند و میتوانید توسط USB هارد را به دستگاه متصل نمایید. میتوانید یک SSD تهیه کنید و فراموش نکنید دستگاه شما از ویژگی USB 3.0 نیز پشتیبانی میکند.

بنابراین بهتر است هارد جدیدتان قابلیت پشتیبانی از USB 3.0 را داشته باشد و حداقل دارای ۲۵۶GB حافظه باشد تا لذت اجرای سریعتر بازی را درک کنید. البته باید گفت Xbox One دارای سه پورت USB 3.0 میباشد بنابریان شما میتوانید همزمان سه هارد را به آن متصل کنید.

قبل از نصب هارد جدید ابتدا آن را در یک کامپیوتر فرمت کنید. نا گفته نماند که میتوانید این کار را با رفتن به مسیر  Settings > All settings > System > Storage > Format for games & apps انجام دهید.

همچنین میتوانید بازی ها را بدون نصب مجدد از یک هارد به هارد دیگر انتقال دهید. برای مثال میتوانید به درایو داخلی دستگاه و درایو خارجی آن همزمان دسترسی داشته باشد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت مایکروسافت نیز فراهم شده است.

xbox-one

دستگاه نینتندو قابلیت اضافه کردن هارد خارجی از طریق روش‌های معمول را ندارد. اما همچون Xbox One کاربران میتوانند از هارد اکسترنال برای افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده کنند. در سایت رسمی این کمپانی اطلاعات بیشتری قرار دارد که کاربران نینتندو میتوانند به سایت رسمی سازنده این کنسول مراجعه کنند.

هرگونه سوال در این زمینه را با ما و تیم تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.