WhatsApp سرانجام ۱ دلار حق اشتراک سالیانه خود را برداشت - تکفارس 
WhatsApp سرانجام ۱ دلار حق اشتراک سالیانه خود را برداشت - تکفارس 

WhatsApp سرانجام ۱ دلار حق اشتراک سالیانه خود را برداشت

محمدرضا قدمگاهی
۲۸ دی ۱۳۹۴ - 21:20
WhatsApp سرانجام ۱ دلار حق اشتراک سالیانه خود را برداشت - تکفارس 

همه شما با نرم افزار پیام‌رسان Whatsapp آشنایی دارید. این نرم افزار بهینه، از اولین نرم افزار های پیام رسان در کنار وایبر و Snapchat بود. اگر با این نرم افزار سبزنشان کار کرده باشید این را دریافته اید که این نرم افزار سالیانه ( البته بعد از یکسال استفاده رایگان ) از حساب شما به اندازه یک دلار کم خواهد کرد. شاید خنده دار باشد که یک دلار کجای جیب این شرکت را می‌‌گیرد ولی باید بدانید وقتی شما میلیون ها کاربر را مجذوب خود کرده باشید، آنگاه به جیب زدن این یک دلاری ها لذت بخش است!

حالا اعلام شده است که یک دلاری های سالیانه واتس اپ توسط شرکت سازنده اش به طور کامل برداشته شده تا هم مضحکه خاص و عام نشود و هم کاربران را برای یک دلار ناچیز به زحمت نیاندازد. این اقدام میتواند به دلایلی مختلف اعم از رقابت با تلگرام، تانگو و… بوده باشد و یا شرکت واتس اپ تصمیم دارد با یک دلاری هایی که تا الان گرفته بودجه ای به هم بزند و در آخر این ماه یک آپدیت بزرگ منتشر سازد و به نوعی دنیای ارتباطات را دگرگون سازد.

شایان ذکر است که دلیل اعلام شده از سوی شرکت سازنده به این صورت است:

ما این مالیات یک ساله را برداشتیم چون خیلی از کاربران ما از Credit Card بهره مند نبودند یا توانایی خرید این برنامه را نداشتند. برای همین بود که ما داشتیم رفته رفته کاربران خود را از دست می دادیم. ولی جای نگرانی نیست چون بعد از اعلام این خبر حتما کاربران ما برخواهند گشت.

سال ۲۰۱۴ بود که فیسبوک این برنامه را با بودجه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار خریداری کرد تا آنرا در کنار Facebook Messenger قرار دهد ولی با انتشار نرم افزار قدرتمند و روسیه ای تلگرام، واتس اپ حداقل از ذهن کاربران ایرانی خارج شد. این برنامه هم اکنون برای سیستم عامل های آندروید، iOS، سیمبیان نوکیا و Blackberry OS در دسترس است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.