بررسی ساعت هوشمند Huawei (بخش اول) - تکفارس 
بررسی ساعت هوشمند Huawei (بخش اول) - تکفارس 

بررسی ساعت هوشمند Huawei (بخش اول)

محمدرضا پاشازاده
۷ آذر ۱۳۹۴ - 13:31
بررسی ساعت هوشمند Huawei (بخش اول) - تکفارس 

معرفی

ساعت‌های هوشمند دارای تعداد کمی کاربرد و عمر باطری ضعیفی می‌باشند، و تنها کمی با اسباب‌بازی‌هایی که شما در مطالب شنیده‌اید تفاوت دارند. درست زمانی که ما در حال انتظار برای ساخت نخستین آن ساعت‌ ها از کمپانی Huawei بودیم، آن کمپانی آخرین ساعت هوشمند خود را معرفی کرد.

این ساعت هنگام معرفی در ماه مارس، به عنوان زیباتربن ساعت هوشمند در جهان شناخته شد، و ساعت هوشمند Huawei مطمئن شد که زمان کافی برای قرار گرفتن در مچ کاربران خودش را به دست آورده. طراحی کلاسیک آن ساعت، از روز اول بسیار مناسب بود، و جذابیت اصلی آن، این بود که شبیه بودن و ایجاد حس استفاده از ساعت‌های معمولی را برای کاربرانش زنده می‌کرد.

gsmarena_001

شما چند گزینه را برای انتخاب رنگ دارید، هر کدام از رنگ‌ها با انتخاب یک بند چرمی یا یک بند فلزی هستند و شما می‌توانید با گرفتن بندهای استاندارد دیگر، آن را تنها در مدت چند ثانیه با دستان یا ناخن های خود تعویض کنید. آیا این واقعی است؟ نه دقیقا به این سرعت هم نه، البته راه برای تعویض بند با بندهای دیگر بسته نیست.

در زیر پوسته‌ی درجه‌ یک، مسئله‌ی استاندارد بودن آن مورد اهمیت است. اکثریت قریب به اتفاق ساعت‌های هوشمند اندروید در حال حاظر مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 400 در کنار ۵۱۲MB حافظه و فضای گنجایش ۴GB می‌باشند، و ساعت هوشمند Huawei هم از این قائده مستثنی نیست.

این ویژگی‌ها معمولا وجود دارند، اما چیز فوق‌العاده‌ای مثل حفاظت درمقابل گردوغبار و نفوذ آب، سنسورهای حرکتی و ضربان قلب، و لرزش نمی‌باشند. شاید بزگترین تفاوت آن استفاده از شیشه‌ی کریستال یاقوت کبود باشد، یک ویژگی منحصر به فرد که حتی در رویاهای کمپانی Apple نمی‌گنجید.

ویژگی‌های اصلی ساعت هوشمند Huawei

۱- صفحه نمایش ۱.۴ اینج: AMOLED Display, 400×400 Pixels, 286ppi

۲- پردازنده گرافیک: Qualcom Snapdragon 400 MSM 8926

۳- پردازنده: Quad Core 1.2GHz Cortex-A7 CPU

۴- حافظه: ۵۱۲MB

۵- گنجایش: ۴GB Internal Storage

۶- باطری: ۳۰۰mAh Li-Lon Battery- توانایی روشن بودن در حالت کار = ۱.۵ روز – مدت زمان شارژ کامل = ۴۵ دقیقه

۷- ابعاد: ۴۲x 42x 11.3 میلیمتر – وزن: ۶۰.۵ الی ۱۳۶ گرم، براسای بند مورد استفاده

۸- پوشش از فولاد ضدزنگ می‌باشد، دارای گواهینامه IP-67، ضد آب برای ۳۰ دقیقه و در عمق بیشتر از ۱ متر

۹- سیستم عامل اندروید سازگار با تلفن‌های هوشمند، قابلیت نصب Android 4.3 یا iOS 8.2 یا ورژن بالاتر

۱۰- سنسور ضربان قلب PPG، سنسور حرکت ۶ محور (ژیروسکوپ + شتاب سنج)، فشار‌سنج

۱۱- Wi-Fi و Bluetooth 4.1 BLE

۱۲- دارای Vibration

معایب اصلی

گران بودن

بدون حسگر نور محیط

قابلیت Android Wear هنوز محدود است

هزینه کردن برای داشتن کلاسیک‌ترین ساعت هوشمند اولین قدمی است که طی می‌شود. با هزینه کردن همان مقدار شما می‌توانید یک ساعت معمولی و بسیار زیبای ساخت سوئیس تهیه کنید، که برخلاف ساعت هوشمند Huawei در مدت یک یا ده سال منسوخ نشود. نداشتن حسگر نور محیط هم ما را کمی دلسرد می‌کند. این ادعا ها که نداشتن این حسگر به دلیل ملاحظات در طراحی ساعت می‌باشد، نمی‌‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد. هر دو ساعت هوشمند Apple  و Samsung  یکی از این حسگرها را در زیر صفحه نمایش بدون این که ظاهر آن را خراب کند قرار داده‌اند.

gsmarena_001و بعد این مساله مطرح می‌شود که شما توسط ساعت هوشمند چه کاری می‌توانید انجام دهید. واقعیت این است که ساعت هوشمند Huawei بیشتر به عنوان یک ساعت مچی به بازار عرضه شده و کمک دیگری نمی‌تواند بکند. شما نمی‌خواهید هم آهن استخراج کنید و هم در همان لحظه‌ی عصر به رستوران بروید، درست است؟

با تمام افکاری که ما در ذهنمان درحال جنگ هستیم، بررسی ساعت هوشمند Huawei را قطع کرده، و به بازکردن جعبه‌ی آن و مرور کلی سخت‌افزار آن در ادامه می‌پردازیم.

نمایش دقیق

مطالب بسیاری در مورد بسته‌بندی ساعت هوشمند Huawei در خرده‌فروشی‌ها نوشته شده و ما دوباره آن را تکرار خواهیم کرد. این غیر معمول است که به دنبال ساعت‌های هوشمند بروید، و در آخر یک ساعت مکانیکی لوکس را تهیه کنید. یک جعبه درون جعبه‌ای دیگر، مقدار زیادی از چرم مصنوعی با کیفیت، یک کوسن نرم که خود ساعت را نگه می‌دارد. تمامی این‌ها با یکدیگر کار می‌کنند تا این که شما برای اولین بار برداشت فوق‌العاده‌ای داشته باشید، حتی قبل از این که خود ساعت را لمس کنید.

  123داخل بسته شما یک شارژر AC و یک پایه‌ی شارژ مغناطیسی را مشاهده می‌کنید. ما چندین مشکل با پایه‌ی شارژر داریم و آن‌ها بسیار آشکار هستند، این سردرگم کننده است که چرا شرکت Huawei تصمیم به انجام این گونه کارها گرفت؟

برای شروع، پایه و کابل USB آن به صورت یک تکه هستند، این به این معنی است که شما نمی‌توانید از یک کابل USB به Micro USB هم‌شکل دیگر برای شارژ کردن تلفن همراه و ساعت خود استفاده کنید. و باید هر جایی که می‌روید، علاوه بر حمل پایه‌ی شارژ، باید کابل آن را هم به همراه داشته باشید.

علاوه بر این، یک تکه بودن به این معنی است که اگر به کابل آسیبی برسانید، پابه مغناطیسی بلااستفاده می‌شود، و باید ۴۰$ بپردازید، پایه‌ی مغناطیسی چندان ارزان هم نیست،( همچنین برای خرید نیز موجود نیست). کابل در محل اتصال خود به پایه محکم است، اما باز هم امکان خرابی وجود دارد. همچنین کمپانی فرصت این را از دست داده که پایه‌ای توسعه دهد که مانند پایه‌‌ی Motorola یک پایه‌ی ایستاده با Moto 360 باشد یا مانند سامسونگ با Gear S2.

4

یکی دیگر از شکایات ما این است که قرار دادن ساعت روی پایه بسیار آسان و ساده است، و آن به شکل مغناطیسی روی پایه قفل می‌شود، اما شارژی صورت نمی‌گیرد. بیش از یک مورد ما ساعت را روی شارژر قرار دادیم، و تنها به این رسیدیم که ساعت شارژ نمی‌شود. شما باید هر بار که ساعت را روی پایه قرار می‌دهید از درست قرار گرفتن آن مطمئن شوید.

بررسی سخت‌افزار

در حال حاضر ساعت Huawei سهم عادلانه‌ای را از ستودگی به عنوان زیباترین ساعت هوشمند کسب کرده، و موضوع از این قرار است که ممکن است، ما تمایل به دیدن تمام این زیبایی‌ها داریم. به نظر می‌رسد ساعت مکانیکی کلاسیک راهی به مسیر اصلی اتخاذی توسط ساعت‌های هوشمند می‌باشد که کمپانی Huawei اولین برندی است که آن را در پی گرفته.

gsmarena_002

واضح است که، در بازه‌ی زمانی بین معرفی ساعت Huawei و پخش در بازار(یک دوره‌ی ماه)، کمپانی Motorola درگیر بروزرسانی Moto 360 بوده است. هنوز هم طراحی Huawei یک انتخاب برتر باقی مانده، اگر شما به دنبال یک ساعت هوشمند با مشخصات ساعت مچی معولی می‌باشید.

ساعت Huawei در نمونه ها و طرح‌های مختلف در قاب‌های فلزی که هرکدام با دست‌بند و بند خاص می‌باشد موجود است. دستگاه مورد بررسی ما یک مورد ساده با بدنه‌ی فولاد ضدزنگ و بند فولادی می‌باشد، اما می‌توان آن را با یک بند کلاسیک چرمی مشکی تعویض کرد.

نوع دیگری از بندچرمی بدون کوک با یک بدنه‌ی ضدزنگ استیل مشکی با نشانه‌گذاری‌های ساعت به بازار آمده. نمونه‌ی شبیه دیگری نیز با دستبند فلزی مشکی در دسترس می‌باشد. بعد نمونه‌ی طلا اندود آن با یک بند چرمی دلخواه(طرح تمساح)، یا بدنه‌ی طلا اندود کامل و ضدزنگ نیز وجود دارد.

1 41 545 gsmarena_004 gsmarena_005 gsmarena_006به نمونه‌ی ساعت خودمان که در اینجا داریم برمی‌گردیم، که یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها می‌باشد. مدل بدنه‌ی فولاد ضدزنگ در دو طرف کشیده شده است، در حالی که قاب و گوشه‌ها جلا دیده اند. در این ساعت دو موضوع مطرح است، موضوع مثبت آنکه برای شما دو راه پایانی را قرار می‌دهد و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب بندها بعد از خرید ساعت به شما می‌دهد. طرف دیگر آن است که در تجربیات قبلی از ساعت ‌های سنتی دیده شده که عناصر جلا داده شده با ضربه‌ی کمتری از آنهایی که خاردارند ضربه و خش می‌بینند. که باید بگوییم: ما در نظر نداریم درطول کارمان به هر دو قسمت از ساعت Huawei صدمه‌ای بزنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید