ممکن است سامسونگ برای آیفون نمایشگر OLED تولید کند - تکفارس 
ممکن است سامسونگ برای آیفون نمایشگر OLED تولید کند - تکفارس 

ممکن است سامسونگ برای آیفون نمایشگر OLED تولید کند

احسان عارفی
۴ آذر ۱۳۹۴ - 13:10
ممکن است سامسونگ برای آیفون نمایشگر OLED تولید کند - تکفارس 

بار دیگر آیفون و بار دیگر خبری درباره امکان استفاده اپل از نمایشگرهای OLED آن. این بار اول نیست که شایعه می شود که اپل قرار است در نسل آینده آیفون های خود از نمایشگرهای OLED استفاده کند، اما هربار می بینیم که اپل، برای بار چندم سراغ نمایشگرهای LCD می رود و صفحه نمایش آیفون های خود را به آن مجهز می کند. اما حالا در تازه ترین اخبار منتشر شده از کره جنوبی، خبر رسیده که اپل قصد دارد برای آیفون های آینده خود از سامسونگ کمک بگیرد. با ما در تکفارس همراه باشید.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، یکی از مدیران ارشد Samsung Display در مصاحبه ای اعلام کرده است که سامسونگ قرار است برای آیفون های سال ۲۰۱۸ اپل نمایشگرهای OLED با سایز کوچک تولید کند:

"Samsung Display به تازگی صحبت های جدیدی را با اپل شروع کرده تا برای آیفون های آینده این شرکت، نمایشگرهای کوچک OLED تولید کند که گمان می کنم برای آیفون های سال ۲۰۱۸ باشد...اگر سامسونگ نمایشگرهای OLED را به اپل صادر کند، موقعیت بسیار بزرگی برای ما خواهد بود."

از انجایی که این بار، چنین خبری از زبان یکی از مدیران ارشد سامسونگ بوده، می توان امید بیشتری به واقعیت داشتن آن داشت. ضمن اینکه وی به صورت تلویحی، اخبار “احتمال بازگشت اپل به ساخت آیفون های کوچکتر” را نیز تایید کرده است.

اگرچه پنل های LCD سنتی نیز ویژگی ها و برتری های خاص خود را نسبت به پنل های OLED دارند. برای مثال، تولید پنل های LCD ارزان تر و ساده تر از پنل های OLED است، بنابراین سود بیشتری را نصیب اپل خواهد کرد. به همین دلیل، بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان حوزه تکنولوژی اعتقاد دارند که اپل تا جایی که می تواند از پنل های LCD در آیفون های آینده خویش استفاده خواهد کرد.

این بار اول نیست که سامسونگ و اپل قرار است با هم همکاری داشته باشند. همین حالا هم Samsung Display برای Apple Watch پنل های OLED و برای iPad پنل های LCD تولید می کند. در بخش پردازنده نیز، ساخت بخشی از پردازنده های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به سامسونگ محول شده بود.

در حال حاضر، اپل نمایشگر LCD آیفون های خود را از LG Display تهیه می کند. با توجه به صحبت های مدیر ارشد Samsung Display برای تصاحب بازار نمایشگرهای آیفون، می توان انتظار پیشنهادهای جدید LG Display برای رقابت با Samsung  و ار دست ندادن سهم فروشش از آیفون های اپل را داشت.

در هر حال، باید منتظر نشست و دید که مدیران اپل چه تصمیمی برای آیفون های آینده خود خواهند گرفت.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.