۵ مدل از بهترین گوشی‎های HTC تاکنون - تکفارس 
۵ مدل از بهترین گوشی‎های HTC تاکنون - تکفارس 

۵ مدل از بهترین گوشی‎های HTC تاکنون

احسان عارفی
۴ آذر ۱۳۹۴ - 09:00
۵ مدل از بهترین گوشی‎های HTC تاکنون - تکفارس 

در مقاله گذشته، برایتان از ۵ مدل از بهترین گوشی‌های Xperia سونی تاکنون گفتیم. اما این بار نوبت به برند قدیمی و باتجربه HTC رسیده تا ۵ مدل از بهترین هایش را مشخص کنیم. HTC، شرکت تایوانی سازنده گوشی‌های هوشمند، همیشه یکی از بهترین سازنده‌های گوشی‌های هوشمند بوده است که اگرچه در حال حاضر به نوعی دچار بحران مالی شده و گوشی‌هایش فروش خوبی را در کشورهای مختلف تجربه نمی‌کنند، اما دورانی پادشاه سازنده گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ بود که شاید تنها رقیب نه چندان جدی‌اش نوکیا و سونی اریکسون بودند که الته هیچ کدام در ساخت گوشی‌های تمام لمسی تجربه HTC را نداشتند. هنوز هم خیلی‌ها گوشی افتخار‌آمیز HTC HD2 را به خاطر دارند، گوشی‌ای که بدون شک در زمان خودش، یکی از بهترین‌های بازار بود. تا اینکه کم کم آیفون اپل و گلکسی‌های سامسونگ و سپس گوشی‌های ارزان‌تر چینی بازار رقابت را بر HTC تنگ و تنگ‌تر کردند.

با این حال، باز هم دلیل نمی‌شود که بگوییم HTC دیگر همان سازنده قدیمی نیست. اتفاقا برعکس…هنوز هم یکی از بهترین‌هاست که فقط فعلا فروش خوبی را تجربه نمی‌کند. به همین دلیل برایتان ۵ مدل از بهترین گوشی‌های HTC را تا امروز (آذر ماه سال ۹۴) را آماده کرده‌ایم. پس اگر به زودی قصد خرید گوشی هوشمند دارید و در عین حال، به نام HTC هم فکر می‌کنید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با ما در تکفارس همراه باشید.

در ابتدا ذکر این نکته ضروریست که قیمت ها فقط برای رفاه حال خوانندگان تهیه شده و ممکن است در مناطق مختلف، تفاوت‌هایی در آن دیده شود. همچنین قیمت‌ها به تاریخ نگارش مقاله یعنی ۳ آذر ۱۳۹۴ می‌باشند.

همچنین، ذکر این نکته نیز الزامی است که بیان اعداد فقط برای قرارگیری گوشی‌ها در لیست است، نه ذکر ترتیب یا رتبه آن‌ها نسبت به یکدیگر.

۱- HTC One A9:

عرضه شده در مهر ماه سال ۹۴

قیمت تقریبی در ایران: فعلا تا تاریخ نگارش این مقاله، در بازار موجود نمی‌باشد.

گوشی HTC One A9 را شاید بتوان یکی از شبیه‌ترین گوشی‌های تاریخ به آیفون اپل دانست. این گوشی که جایی بین میان رده تا بالا رده قرار می‌گیرد، متاسفانه تا حدی از قیمت بالا و عمر باطری ضعیف در رنج است، اما همچنان یکی از خوب‌های HTC محسوب می‌شود. بدنه تمام فلزی یک پارچه و با کیفیت که به محض گرفتن آن در دست، حس خویش به شما منقل می شود اولین ویژگی دوست داشتنی این گوشی است. صفحه نمایش آن هم بسیار با کیفیت است و اندازه طبیعی دارد و مانند سایر گوشی‌های این روزها “بی دلیل بزرگ و بی قواره” نیست و برای دوست داران صفحه نمایش های معمولی عالیست.

مشخصات سخت افزاری این گوشی شامل صفحه نمایش ۵ اینچی آمولد فول اچ دی (۱۰۸۰×۱۹۲۰)، پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷، پردازنده گرافیکی Adreno 405، گوریلا گلس ۴ و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگابایت از طریق اسلات Micro SD می‌شود. نسخه ۱۶ گیگابایتی‌اش دارای ۲ گیگابایت رم و نسخه ۳۲ گیگابایتی‌اش هم دارای ۳ گیگابایت رم می‌باشد.

دوربین پشتی HTC One A9 هم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن ۴ مگاپیکسلی می‌باشد.

نرم افزار گوشی هم مجهز به Sence HTC و اندروید ۶.۰ مارشمالو است که آن را به اولین گوشی غیر نکسوزی مجهز به اندروید ۶.۰ موجود در بازار می‌کند.

از دیگر مشکلات این گوشی، نبود اسپیکرهای دوگانه BoomSound است که شاید طرفداران HTC را تا حدی ناامید می کند اما کیفیت هدفون‌های آن با وجود سیستم‏‌های Hi-Res Audio و Dolby واقعا عالیست.

۲- HTC One M9:

عرضه شده در فروردین ماه سال ۹۴

قیمت تقریبی در ایران: ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان

گوشی ONE M9 را می‌توان به نوعی نسخه اصلاح شده گوشی One M8 (شماره بعدی در لیست ما) دانست. اگر بخواهیم داستان گونه به عرضه این گوشی نگاهی بیاندازیم، ابتدا HTC گوشی One M8 را به بازار عرضه کرد، پس از آن به گله خریداران گوش فراداد و سپس ONE M9 اصلاح شده و بهینه شده را عرضه کرد. ONE M9 کمی از ONE M8 کوتاه‌تر و لبه‌هایش خمیده‌تر شده است که در نتیجه در دست گرفتنش را راحت‌تر و دلنشین‌تر کرده است.

این گوشی مجهز به نسخه ۷ از HTC Sence و ویجت اختصاصی Sense Home است که سعی می‌کند برنامه‌هایی که توسط کاربر محبوب‌تر است را راحت‌تر در اختیارش قرار دهد. برای مثال، زمانی که در خانه هستید برنامه‌های متفاوتی را نسبت به زمانی که در خیابان هستید به شما پیشنهاد می‌کند. از مشخصات سخت افزاری این گوشی هم می‌توان به صفحه نمایش ۵ اینچی Super LCD3 با رزولیشن فول اچ دی، دوربین جلوی ۲۰ و عقب ۴ مگاپیکسلی، اندروید ۵.۱ لالی پاپ با قول آپدیت به نسخه ۶ مارشمالو، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگابایت از طریق اسلات Micro SD، رم ۳ گیگابایتی و باطری ۲۸۴۰ میلی آمپری اشاره کرد.

اسپیکرهای دوگانه BoomSound با کیفیت صدای بالا و همچنین هدفون هایی با کیفیت عالی از جمله ویژگی خاص این گوشی برای دوست داران موسیقی می‌باشد.

۳- HTC One M8:

عرضه شده در اسفند ماه سال ۹۲

قیمت تقریبی در ایران: ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان

اگرچه زمان نسبتا زیادی از عرضه این گوشی می‌گذرد، اما همچنان می‌توان HTC ONE M8 را جز بهترین‌های HTC در بازار دانست. صفحه نمایش ۵ اینچی و فول اچ دی این گوشی با اندروید ۵.۰ لالی پاپ که در زمان عرضه یکی از اولین گوشی‌های مجهز به آن بود، این گوشی را جز بهترین‌ها می کند.

اما شاید یکی از ویزگی‌های منحصر به فرد این گوشی، دوربین دوگانه در پشت گوشی باشد. اواخر سال ۹۲ و تا چند ماه پس از آن، حرف و حدیث ها در حوزه Focus چندگانه دوربین‌ها و توانایی تغییر Focus حتی بعد از عکس برداری در بازار گوشی‌ها بسیار داغ بود. بسیاری از سازنده‌ها مانند سامسونگ، این قابلیت را به صورت نرم افزاری به کاربران خود هدیه دادند اما HTC قبل از آن، این کار را با عرضه دوربین دوگانه در پشت ONE M8 انجام داده بود، به نحوی که کاربر پس از عکس برداری، می توانست به گالری گوشی مراجعه کند و محل Focus عکس را تغییر دهد و دوباره عکس جدید را ذخیره نماید.

اما اشتباه HTC در دوربین این گوشی، استفاده مجدد از دوربین Ultrapixel بود که رزولیشن بالاتر را فدای سایز بزرگتر پیکسل برای جذب بیشتر نور می‌کرد. اگرچه کیفیت نهایی عکس های گرفته شده با دوربین ۵ مگاپیکسلی One M8 در کل بد نبود، اما از پرچم داران دیگر سازنده‌ها مانند گلکسی‌های سامسونگ تا حدی پایین‌تر بود.

از سایر مشخصات سخت افزاری گوشی هم می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱، پردازنده گرافیکی Adreno 330، باطری ۲۶۰۰ میلی آمپری و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به همراه ۲ گیگابایت رم اشاره داشت.

اسپیکرهای دوگانه BoomSound در این مدل نیز موجود می‌باشند.

۴- HTC Desire EYE:

عرضه شده در مهر ماه سال ۹۳

قیمت تقریبی در ایران: ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

با اینکه سری Desire گوشی‌های HTC همیشه در حوزه میان رده‌ها قرار گرفته اند اما همیشه زیبایی یک بالا رده را با خود به همراه داشته‌اند و گوشی Desire EYE هم از این قاعده مستثنا نیست. کلمه EYE (به معنای چشم) هم به احتمال زیاد اشاره ای باشد به دوربین بزرگ ۱۳ مگاپیکسلی در جلوی گوشی که برای سلفی انداختن عالیست. دوربین پشتی گوشی هم همان دوربین به کار رفته در جلوی گوشی است.

گوشی Desire EYE، در زمان عرضه خود مشخصاتی در حد برخی از بالا رده‌های بازار را داشت. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولیشن فول اچ دی و گوریلا گلس ۳، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ و پردازنده گرافیکی Adreno 330، همچنین وجود ۲ گیگابایت رم، اسلات Micro SD و باطری ۲۴۰۰ میلی آمپری، فلش LED در جلو و بدنه پلی کربنات ضد گرد و غبار و ضد آب تا عمق ۱ متری قرار دادن این گوشی در بین میان رده‌ها را با شک و شبهه مواجه می‌کند.

اپراتور AT&T اولین اپراتوری بود که به طور رسمی خواهان این گوشی شد اما نسخه آنلاک شده آن نیز در بازار موجو می‌باشد.

۵- HTC Desire 820:

عرضه شده در شهریور ماه سال ۹۳

قیمت تقریبی در ایران: ۱ میلیون تومان

گوشی HTC DESIRE 820 دومین گوشی میان رده HTC بود که در سال ۹۳ معرفی شد ولی همچنان یکی از بهترین‌های HTC مانده است. این گوشی که به نوعی نسخه اصلاح شده Desire 816 محسوب می‌شود، دارای قطری کمتر، رنگ‌هایی متنوع‌تر و پردازنده ۶۴ بیتی می‌باشد.

مشخصات سخت افزاری این گوشی شامل صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولیشن اچ دی (۷۲۰×۱۲۸۰)، گوریلا گلس ۳، حافظه داخلی ۱۶ و رم ۲ گیگابایتی، اسلات Micro SD، پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 405 و دوربین پشتی ۱۳ و جلوی ۸ مگاپیکسلی می‌شود. باطری این گوشی هم یک باطری ۲۶۰۰ میلی آمپری با ساعت شارژ دهی قابل قبول است که می‌تواند به راحتی شما را بین ۱ تا ۲ روز استفاده یاری دهد.

شاید تنها نقطه ضعف این میان رده را بتوان رزولیشن پایین صفحه نمایش آن نسبت به اندازه صفحه نمایش نسبتا بزرگش دانست که منجر به تراکم پیکسلی پایین ۲۶۷ شده است.

در پایان باز هم باید بگوییم که اگرچه HTC این روزها فروش خوبی را تجربه نمی‌کند، اما همان طور که شما هم دیدید، این سازنده تایوانی همواره گوشی‌های با کیفیت و زیبایی را تولید کرده است که همین ویژگی HTC، آن را از سایر سازنده‌ها متمایز می‌کند. وجود میان رده‌هایی با کیفیت و با مشخصات بالا رده، توجه به طراحی خاص و البته مرتکب شدن به اشتباهاتی مانند از قلم انداختن بعضی از ویژگی‌های دوست داشتنی مانند BoomSound یا دوربین‌های با کیفیت‌تر، از ویژگی های HTC بوده است.

نظرات خود را درباره کمپانی HTC و گوشی هایش با ما در تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.