اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 
اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 

اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت

حامد توانا
۱ آذر ۱۳۹۴ - 17:19
اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 

این هفته ما شاهد معرفی گوشی های جدید، خبری ناراحت کننده در رابطه با اپلیکشن اینستاگرام و آپدیت سیستم عامل ها بودیم. همانطور که از تیتر معلوم است، ما در این پست به خلاصه اخباری که در این هفته منتشر شده اند اشاره می کنیم. پس بدون توضیح بیشتری به سراغ خلاصه اخبار این هفته می رویم:

Samsung W2016 معرفی شد. نه اینطور نیست. نه تنها هنوز عمر گوشی های تاشو به پایان نرسیده است بلکه قرار است با اقتدار بازگردند. این گوشی مجهز به ۲ عدد صفحه نمایش لمسی سوپر آمولد با اندازه ۳٫۹ اینچ است که هر دوی آن ها از نوع HD و با رزولیشن ۷۶۸×۱۲۸۰ می باشند. پردازنده این گوشی اگزینوس ۷۴۲۰ با فرکانس کاری ۲٫۱GHz می باشد. همچنین این گوشی دارای ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و دوربین جلویی این گوشی از نوع ۵ مگاپیکسلی و دوربین پشتی آن هم ۱۶ مگاپیکسلی است. این گوشی بر روی اندروید ۵.۱.۱ اجرا می شود.

آپدیت اندروید ۶٫۰٫۱ منتشر شد. بلاخره؛ این آپدیت برای دستگاه های Android One منتشر می شود. بنظر می رسد گوشی هوشمند Cherry Mobile G1 اولین دستگاهی باشد که این آپدیت را دریافت می کند.

آپدیت Flyme 5 برای Meizu Pro 5 منتشر شد. پس از عرضه این آپدیت برای Meizu MX5 حال برای موبایل Meizu Pro 5 نیز در دسترس قرار گرفت. لازم به ذکر است که هنوز این آپدیت در مرحله بتا است و برای این آپدیت OTA در دسترس نیست. این بدین معناست که در حال حاضر کسانی که می خواهند این آپدیت را دریافت کنند باید بصورت دستی این کار را انجام دهند. در رابطه با این آپدیت، می توانیم به تغییر در طراحی و نیز اضافه کردن ویژگی های جدید، از جمله قابلیت تقسیم صفحه نمایش اشاره کنیم. علاوه بر این رابط کاربری دوربین نیز با چندین گزینه جدید به روز شده است.

گوشی Galaxy J3 توسط سونی معرفی شد. ⑥Galaxy J3 در سایت شعبه چین سامسونگ رونمایی شد.این گوشی دارای یک پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس کاری ۱٫۲GHz، صفحه نمایش سوپرآمولد ۵ اینچی HD با رزولیشن ۷۲۰×۱۲۸۰ و تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ، ۱٫۵ گیگابایت حافظه رم و همچنین ۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش از طریق اسلات Micro SD می باشد. باطری این گوشی میان رده هم یک باطری ۲۶۰۰ میلی آمپری است. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی به همراه فلش LED و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

آیفون بعدی ضد آب خواهد بود؟ اطلاعات جدید از وبسایت TrendForce نشان از این است که اپل بلاخره این تکنولوژی را به دستگاه های خود اضافه می کند. بسیاری از طرفداران اپل، منتظر عرضه iPhone 6s به صورت ضد آب بودند اما در عمل چنین اتفاقی نیافتاد. شاید اپل هنوز برای ازائه درست این ویژگی آماده نبوده است اما طبق گزارش جدید، حالا اپل به صورت جدی قرار است ضد آب بودن iPhone بعدی را بررسی کند. وبسایت TrendForce قبلا هم خبر از بازگشت دوباره iPhoneهای ۴ اینچی را به همراه پردازنده Apple A8 داده بود.

اینستاگرام دسترسی برنامه های شخص ثالث را به Feed کاربران مسدود می کند. اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد دسترسی چینین اپلیکیشن‌هایی را به فید روزانه کاربران مسدود نماید. این کپمانی اعلام کرده که از شروع ماه آینده، تمام اپلیکشن هایی که اجازه دسترسی به فید کاربران را دارند را بازبینی امنیتی خواهد کرد. اگرچه فعلا دسترسی اپلیکیشن های حال حاضر را تا تابستان آینده میلادی باز نگه خواهد داشت. این تصمیم بخاطر خبر منتشر شده از جاسوسی اپلیکشن InstaAgent گرفته شده است.

 

مقالات منتشر شده در این هفته:

مقایسه سه گوشی هوشمند LG G2 ،LG G3 ،LG G4

نقد و بررسی تبلت آیپد پرو ۲

نقد و بررسی سونی اکسپریا زد ۵ کامپکت

بررسی کوتاه موبایل OnePlus X

مقایسه گوشی های هوشمند OnePlus X ،HTC One A9 ،Motorola DROID MAXX 2

چطور رمز و نام شبکه WiFi خود را تغییر دهیم؟

تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‌ها(بخش دوم)

۱۰ عدد از بزرگ‌ترین شکست‌ها و فجایع دنیای تکنولوژی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.