سونی اپلیکیشن دوربین سری Z5 را به‎روز رسانی کرد: تغییرات و رابط کاربری جدید (آپدیت: لینک دانلود اضافه شد) - تکفارس 
سونی اپلیکیشن دوربین سری Z5 را به‎روز رسانی کرد: تغییرات و رابط کاربری جدید (آپدیت: لینک دانلود اضافه شد) - تکفارس 

سونی اپلیکیشن دوربین سری Z5 را به‎روز رسانی کرد: تغییرات و رابط کاربری جدید (آپدیت: لینک دانلود اضافه شد)

احسان عارفی
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 12:44
سونی اپلیکیشن دوربین سری Z5 را به‎روز رسانی کرد: تغییرات و رابط کاربری جدید (آپدیت: لینک دانلود اضافه شد) - تکفارس 

ظاهرا سونی، بدون اطلاع قبلی در حال آپدیت کردن اپلیکیشن دوربین سری گوشی های Z5 خود (Xperia Z5 ،Xperia Z5 Compact و Xperia Z5 Premium) است. آپدیت جدید که ورژن اپلیکیشن دوربین را به ۲.۰.۰ ارتقاء می‌دهد، حاوی نه تنها تغییراتی بهبود یافته بلکه رابط کاربری جدید نیز می‌باشد. با ما در تکفارس همراه باشید.

در تغییرات جدید، شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود به راست یا چپ، بین حالت‌های عکس برداری یا فیلم برداری تغییر حالت دهید که اگرچه ممکن است مسئله مهمی نباشد ولی به نوعی تجربه استفاده از دوربین را راحت‌تر می‌کند. این حالت قبلا در اپلیکیشن‌های دوربینی دیگر موجود بود و حالا دارندگان سری اکسپریا Z5 نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. علاوه بر آن، یک سری مدهای خاص عکس برداری و بهینه سازی های دیگر نیز در این آپدیت گنجانده شده است که تجربه رابط کاربری را هرچه بهتر می‌کند؛ و در آخر اینکه سونی در این آپدیت، رابط کاربری حالت عمودی را هم برای استفاده فقط با یک دست بهبود بخشیده است.

متاسفانه هنوز در این آپدیت قابلیت تنظیم دستی سرعت شاتر (shutter speed) و سرعت فوکوس (focus on board) قرار داده نشده است که این مسئله برای دوست داران حرفه‌ای عکس برداری می‌تواند ناامید کننده باشد. خصوصا اینکه سازنده‌هایی همچون LG مدت‌هاست که این قابلیت را در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین خود گنجانده‌اند.

اما برای دانلود این آپدیت باید چه کار کرد؟ اگر شما هم دارنده یکی از گوشی‌های سری اکسپریا Z5 هستید، به قسمت What’s New در گوشی خود بروید و سپس با تپ کردن روی Camera، چک کنید که آیا این آپدیت برای رام منطقه شما عرضه شده است یا خیر.

به‌ روز‌ رسانی: اگر این آپدیت هنوز برای رام منطقه شما عرضه نشده، همین حالا می توانید برنامه Camera 2.0.0 را از این لینک دانلود و نصب کنید. هنگام نصب، برنامه به صورت اتوماتیک با ورژن قدیمی‌تر جایگزین خواهد شد.

به روز رسانی دوم: ظاهرا بازهم برنامه نویسان فروم xda دست به کار شده‌اند و این آپدیت را برای گوشی‌های دیگر سونی نیز آماده کرده‌اند. بنابراین اگر یکی از گوشی‌های Xperia Z1 ،Xperia Z1 Compact ،Xperia Z2 ،Xperia Z3 ،Xperia Z3 Compact را در اختیار دارید، با مراجعه به این لینک می توانید نسخه قابل فلش آپدیت ۲.۰.۰ دوربین را روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین ذکر این نکته قابل توجه می‌باشد که فلش این آپدیت نیازمند مهارت کافی در روت کردن و ریکاوری گوشی است و ضمنا گارانتی گوشی را هم باطل می‌کند. بنابراین اگر تجربه کافی را در ‌این باره ندارید، جدا از انجام آن خودداری نمایید. لینک های قرار داده شده فقط جهت اطلاع رسانی بوده و تیم تحریریه تکفارس آن ها را تست نکرده و مسئولیتی هم در قبال آن‌ها ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.