اینافونه تقدیم می‌کند - تکفارس 
اینافونه تقدیم می‌کند - تکفارس 

اینافونه تقدیم می‌کند

علی شریفی قالی‌باف
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 03:12
اینافونه تقدیم می‌کند - تکفارس 

خالقان Recore سازندگان «مگامن»، «خیزش مردگان» و مجموعه‌ی تحسین‌شده‌ی «متروید پرایم» هستند. در میان بازماندگان محدود انسان‌ها در سیاره‌ای که به دست روبات‌ها افتاده است، خانم جوانی پیوند دوستی عمیقی با گروهی از روبات‌ها برقرار می‌کند که هر کدام توانایی مخصوصی دارند. یادتان باشد؛ به تنهایی نمی‌توانید بشریت را نجات دهید.

2 (Copy) (2)

مایکروسافت کنفرانس جذابی در E3 برگزار کرد و برای جلب توجه طرفداران‌اش هر کاری که می‌توانست انجام داد؛ حتا اگر صحبت از فرود آمدن یک ماشین گران‌قیمت از سقف باشد. همه می‌دانند که تعداد استودیوهای داخلی مایکروسافت به اندازه‌ی سونی نیست، اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا مسوولان بخش سرگرمی ایکس‌باکس برای یک بازی انحصاری سراغ آقای اینافونه نروند. نسل جدید بازیخورها آقای «کییجی اینافونه» (Keiji Inafune) را با مجموعه‌ی محبوب «خیزش مردگان» (Dead Rising) می‌شناسند که قسمت اول آن تنها برای ایکس‌باکس۳۶۰ و برای نشان دادن توانایی‌های این کنسول درسال ۲۰۰۶ منتشر شد. اما ایشان برای کسانی ‌که دوران اول پلی‌استیشن را به یاد دارند یادآور مجموعه‌ی رزیدنت اویل و نقش‌های مختلف او در تیم تولید است. اگر باز هم به عقب بازگردید می‌توانید نام اینافونه را در مجموعه‌ی «مگامن» (Mega Man) هم ببینید که فعالیت حرفه‌ای‌اش را به عنوان طراح شخصیت این مجموعه در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد. او در نقش تهیه‌کننده، طراح و نویسنده در قسمت‌های فراوانی از این مجموعه‌ی محبوب ظاهر شد و به نوعی نام‌اش با این شخصیت دوست‌داشتنی دنیای بازی گره خورده است. البته تا طرفداران مجموعه‌ی «اونیموشا» (Onimusha) گلایه نکرده‌اند هم باید بگویم ایشان در شکل‌گیری این مجموعه‌ی محبوب پلی‌استیشن۲ هم در مقام تهیه‌کننده نقش فراوانی داشت و در هر پنج قسمت اونیموشا شرکت داشت و حتا نویسندگی اقتباس سینمایی این مجموعه را نیز برعهده گرفت که البته هیچ‌وقت ساخته نشد. در کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 بدون مقدمه تریلر سینمایی‌ای از حضور یک خانم جوان در صحرای شنی و وسیعی پخش شد که همراه با روباتی دوست‌داشتنی به‌دنبال کشف چیزی بود. این بازی که در پایان تریلر، Recore نام گرفت توسط اینافونه ساخته می‌شود.

5 (Copy) (2)

«بسیارخوشحال‌ام که بازی Recore را معرفی می‌کنم که در مورد روبات‌هایی است که به آن‌ها علاقه‌مند هستم. گاهی آن‌ها قهرمانان شجاعی هستند و گاهی هم نقش یک همراه شوخ‌طبع را برعهده دارند؛ اما در حقیقت همچنان وفادارترین دوستان شما باقی‌ می‌مانند. هم‌زمان با پیشرفت و گشت‌وگذار در دنیای Recore می‌آموزید که چه‌طور روبات‌های‌تان را به همراهان جذاب و قدرتمندی تبدیل کنید. بسیار مشتاق هستم که احساس‌تان را از برخورد با این روبات‌ها بدانم و امیدوارم بازی برای‌تان لذت‌بخش و جذاب باشد.» آقای اینافونه در اولین توضیحات‌اش در مورد بازی، Recore را چنین توصیف کرده است و به نظر می‌رسد بعد از مدت‌ها پروژه‌ی دلخواه‌اش را پیدا کرده است. اگر این سازنده‌‌ی بزرگ برای‌تان کافی نیست باید بدانید که «مارک پاچینی» (Mark Pacini)، کارگردان مجموعه‌ی «متروید پرایم» (Metroid Prime) از استودیوی Armature نیز در این پروژه در کنار اینافونه خواهد بود. این همکاری، اعضای استودیوی Comcept را که رهبری‌شان را اینافونه برعهده دارد با استودیوی اصلی سازنده‌ی Recre که توسط پاچینی هدایت می‌شود پیوند داده است.

با این‌که هنوز اطلاعاتی از مکانیک‌ها و ویژگی‌های بازی منتشر نشده است اما سازندگان از همین ابتدا قول یک دنیای پویا و مرموز را به طرفداران داده‌اند که کشف گوشه‌وکنار آن بر عهده‌ی گیمرها خواهد بود. اگر سابقه‌ی سازندگان را در نظر بگیریم می‌دانیم که با یک اکشن سوم‌شخص ساده طرف نیستیم و استودیوهای داخلی مایکروسافت (Microsoft Studios) و کمک مستقیم آن‌ها به پروژه‌ی ساخت نشان می‌دهد که بازی بسیار مهمی در پیش است. به علاوه با توجه به کارهای گذشته‌ی اینافونه به‌نظر می‌رسد که با تعداد زیادی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جذاب روبه‌رو شویم که به بهانه‌ی سازندگان متروید پرایم در یک نقشه‌ی بزرگ و پویا قرار گرفته‌اند. Recore قدم اول را صحیح و درست برداشته و با تریلر سینمایی‌ و سازندگان معروف‌اش از همین حالا در مرکز توجه قرار گرفته است. فقط امیدواریم قدم‌های بعد که با معرفی دنیای بازی و مکانیک‌های گیم‌پلی همراه هستند هم به‌همین‌ اندازه جذاب و دوست‌داشتنی باشند.

6 (Copy) (2)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.