اپل برای به کارگیری چیپست های Synaptics در آیفون ۷ با این شرکت وارد مذاکره شد - تکفارس 
اپل برای به کارگیری چیپست های Synaptics در آیفون ۷ با این شرکت وارد مذاکره شد - تکفارس 

اپل برای به کارگیری چیپست های Synaptics در آیفون ۷ با این شرکت وارد مذاکره شد

احسان عارفی
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 17:55
اپل برای به کارگیری چیپست های Synaptics در آیفون ۷ با این شرکت وارد مذاکره شد - تکفارس 

وبسایت خبری DigiTimes که یک وبسایت تایوانی مربوط به اخبار تکنولوژی است، به تازگی مطلب جالبی را درباره پرچم دار بعدی اپل یعنی آیفون ۷ منتشر کرده که ظاهرا معتبرتر از یک شایعه معمولی به نظر می آید. این وبسایت گفته است که اپل برای آیفون بعدی خود قرار است از چیپست درایورهای لمسی شرکت Synaptics در صفحه نمایش های آبفون ۷ استفاده کند. منبع حتی زمان عرضه آیفون سال آینده را هم فاش کرده است؛ سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ۹۵).

همان طور که می دانید، Synaptics شرکتی فعال در زمینه ساخت لوازم جانبی الکترونیکی خصوصا تاچ پد لپ تاپ هاست. یکی از ویژگی های این شرکت، دارا بودن چیپست درایورهای اختصاصی خود برای صفحات لمسی است، موضوعی که بسیاری از شرکت ها، تاچ پد لپ تاپ های خود را به این شرکت واگذار می کنند.

البته اپل هم چند سالی هست که سعی دارد چیپست درایورهای صفحه لمسی اختصاصی خود را تولید کند تا در این زمینه به خود کفایی برسد. به همین منظور اپل در سال ۲۰۱۴، قصد خرید بخش تولید چیپست درایورهای لمسی شرکت Renesas Electronics را داشت. خریدی که در آن زمان با هدف “ارتقاء دقت تصویر و عمر باطری” آیفون ها رسانه ای شد. اما مذاکرات اپل با شرکت Renesas Electronics به نتیجه نرسید و سر انجام این شرکت Synaptics بود که بخش تولید چیپست درایورهای لمسی شرکت Renesas Electronics را خریداری کرد و سهم اپل از این ماجرا، فقط استخدام چندین مهندس سابق Renesas بود بلکهشاید بتواند خودش هم در تولید اینچیپست ها به خود کفایی برسد.

اما حالا باز هم اپل برای تهیه چیپست های درایور صفحه نمایش آیفون بعدی خود محتاج همین شرکت قدیمی شده است که البته حالا زیر پرچم شرکت دیگری دیگر فعالیت می کند؛ یعنی همان Synaptics. شرکتی که به تازگی اعلام کرده بود در حوزه فناوری ۳D Touch هم به موفقیت های قابل قبولی دست یافته است و همه ما هم می دانیم که اپل به تازگی از فناوری ۳D Touch در آیفون های خود استفاده کرده و مسلما قصد دارد این فناوری را در آیفون بعدی بهبود هم ببخشد. پیش تر هم در خبرها آمده بود که شرکت Huawei به شرکت Synaptics سفارش ساخت چیپست LCD با توانایی تشخیص ۳D Touch را داده است.

وبسایت DigiTimes تحلیل کرده که اگر اپل از سال ۲۱۴ تا کنون در ساخت چیپست های کنترلی صفحه نمایش به موفقیت دست یافته بود، حالا دوباره وارد مذاکره با Synaptics نمی شد.

اما فایده چیپست های جدید ساخته Synaptics چیست؟  این چیپست ها فوایدی همچون افزایش کیفیت صفحه نمایش، بهبود عملکرد ۳D Touch، کاهش تعدد چیپست های درون گوشی ودر نتیجه مصرف بهینه تر باطری را دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید