با Motobot اولین ربات موتور سوار آشنا شوید - تکفارس 
با Motobot اولین ربات موتور سوار آشنا شوید - تکفارس 

با Motobot اولین ربات موتور سوار آشنا شوید

نیما مدرس
۷ آبان ۱۳۹۴ - 18:54
با Motobot اولین ربات موتور سوار آشنا شوید - تکفارس 

این روز ها بحث خودرو های هوشمندی که بدون راننده می توانند در جاده و مسیر های مختلف حرکت کنند بسیار بر سر زبان هاست. امروز کمپانی بزرگ یاماها در نمایشگاه Tokyo Motor Show از یک تکنولوژی جدید به نام Motobot پرده برداری کرد. Motobot یک ربات با هوش مصنوعی خود مختار است که می تواند در یک پیست از پیش تعیین شده با سرعت زیاد موتور سواری کند.

این ربات که در کارگاه ها و آزمایشگاه های کمپانی یاماها در تست و بهینه سازی است، هدف این تست ها رساندن سرعت این ربات به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در بهینه ترین و امن ترین حالت ممکن است.

هم اکنون این ربات تنها می تواند قوی ترین و پیشرفته ترین موتور این کمپانی یعنی Yamaha R1M  با حجم موتور ۱۰۰۰ cc را براند، گرچه این ربات در حال پیشرفت است و در آینده قادر خواهد بود با هر موتور سیکلتی تطبیق پیدا کند، این ربات می تواند نقش مهمی در تکنولوژی آینده داشته باشد.

با توجه به این که رانندن یک موتور سیکلت با سرعت با به طور شگفت انگیزی نیازمند حرکات پیچیده ای است، دانشمندان امیدوارند با مطالعه بر روی این ربات در هنگام رانندگی موتور سیکلت با سرعت بالا، بتوانند کمک زیادی برای بالا بردن سطح امنیت و کمک به رانندگی راحت تر موتور سیکلت برای موتور سواران بکند.

یاماها برای آزمایش و نشان دادن قدرت این تکنولوژی از موتور سوار افسانه ای Valentino Rossi برای یک مسابقه سرعتی با این ربات، دعوت به عمل آورده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.