سامسونگ Exynos 8890 را برای Galaxy S7 به تولید انبوه می رساند - تکفارس 
سامسونگ Exynos 8890 را برای Galaxy S7 به تولید انبوه می رساند - تکفارس 

سامسونگ Exynos 8890 را برای Galaxy S7 به تولید انبوه می رساند

احسان عارفی
۷ آبان ۱۳۹۴ - 14:00
سامسونگ Exynos 8890 را برای Galaxy S7 به تولید انبوه می رساند - تکفارس 

طبق گزارشات منتشر شده از کره چنوبی، سامسونگ قرار است در آذر ماه تولید انبوه چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ را برای گلکسی اس ۷ آغاز کند.

اگزینوس ۸۸۹۰ که آن را با نام M1 یا اسم رمز Mongoose نیز می شناسیم، قرار است اولین پردازنده سامسونگ با هسته های طراحی شده اختصاصی خود سامسونگ باشد. به عبارت دیگر سامسونگ دیگر قرار نیست در پردازنده ۸۸۹۰ خود همانند گذشته از طراحی ARM استفاده کند. موضوع استفاده از هسته های با طراحی اختصاصی از ۲ لحاظ قابل اهمیت است: اول اینکه در حال حاضر فقط Intel ،Apple ،Qualcomm ،AMD و ARM طراحی های اختصاصی خود را دارند و این موضوع می تواند سامسونگ را به جمع این شرکت های اضافه کند و حتی در آینده طرح های اختصاصی خود را در محصولات شرکای دیگر به کار گیرد و دوم اینکه سامسونگ همیشه قصد داشته در ساخت گوشی های هوشمند وابستگی خود را به شرکت های دیگر کم کند و این نکته می تواند راه را برای دستیابی سامسونگ به این هدف هموار کند. در نتیجه هزینه ساخت گوشی ها را کمتر و پردازنده ها را بهینه تر سارد.

البته در خبرها آمده بود که گوشی گلکسی اس ۷ احتمالا به ۲ پردازنده مجهز خواهد شد. یکی اسنپدراگون ۸۲۰ و دیگری همین اگزینوس ۸۸۹۰

در مورد قدرت اگزینوس ۸۸۹۰ هم باید بگوییم که در گذشته شاهد لو رفتن نمرات بالای بنچمارک این پردازنده بوده ایم که در زیر می توانید آن را با نمرات بنچمارک اگزینوس ۷۴۲۰ و Apple A9 در تک هسته ای و چند هسته ای مقایسه کنید:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید