سامسونگ بعد از ۲ سال به اولین افزایش سود دهی خود رسید - تکفارس 
سامسونگ بعد از ۲ سال به اولین افزایش سود دهی خود رسید - تکفارس 

سامسونگ بعد از ۲ سال به اولین افزایش سود دهی خود رسید

احسان عارفی
۷ آبان ۱۳۹۴ - 12:31
سامسونگ بعد از ۲ سال به اولین افزایش سود دهی خود رسید - تکفارس 

سامسونگ، این غول تکنولوژی کره ای، مدت ها بود که که مقدار سود دهی سالانه اش ثابت مانده بود و افزایشی در آن نمی دید (تقریبا بعد از عرضه گلکسی اس ۴). اما حالا سامسونگ با انتشار گزارش مالی خود تایید کرد که پیش بینی هایش در مورد رسیدن به افزایش سود دهی در ۳ ماهه سوم سال مالی جاری درست از آب در آمده است و این کمپانی بالاخره بعد از ۷ دوره ۳ ماهه به افزایش سود رسید. همان طور که گفتیم این اولین افزایش در مقدار سود دهی سامسونگ از زمان عرضه گوشی گلکسی اس ۴ محسوب می شود. در این گزارش آمده که سامسونگ در ۳ ماهه سوم سال به سود ۶.۴۲ میلیارد دلاری دست یافته است که نسبت به سود ۳.۶ میلیاردی سال گذشته افزایشی بسیار چشم گیر است. سامسونگ گفته که این سود عمدتا از بخش تولید مواد نیمیه رسانا و نمایشگرهایش به دست آمده است. همچنین بخش عملیاتی سامسونگ با رسیدن به سود ۴۴۰ میلیون دلاری نیز افزایش خوبی را تجربه کرده.

اما بخش تولید گوشی های هوشمند چه طور؟ در این گزارش آمده اکه بخش تولید گوشی های هوشمند سامسنوگ نیز به رشد قابل توجهی در سود دهی رسیده است. این بخش از سود ۱.۵۴ میلیاردی سال گذشته به سود ۲.۱ میلیاردی دست یافته است. این در حالی است که رقبایی مانند آیفون و تولید کنندگان چینی بسیار عرضه را برای فروش تنگ کرده اند. این کمپانی در بیانیه رسمی اش آورده است:

” سامسونگ با افزایش فروش گوشی های +Galaxy Note 5 ،Galaxy S6 Edge و نیز سری های Galaxy A و Galaxy J توانسته به افزایش سود قابل توجهی برسد”

نمودار مقدار سود دهی سامسونگ در ۳ سال اخیر (منبع: وب سایت سامسنوگ)

این موضوع از این نکته حائز اهمیت است که بسیاری سامسونگ را به انتشار گوشی های بسیار  و مشابه هم متهم می کنند ولی طبق بیانیه سامسونگ، همین انتشار متعدد گوشی ها توانسته باعث افزایش چشم گیر سود سامسونگ در اشباع بازار ها باشد. همچنین تولید سری گلکسی اچ برای اولین بار هم نقش به سزایی در این سود دهی داشته است.

سامسونگ گفته که انتظار دارد در ۳ ماهه چهارم هم همین سود دهی ادامه داشته باشد ولی در سال ۲۰۱۶ این سود دهی کند خواهد شد؛ به همین خاطر قرار است سامسونگ با تغییر برنامه، تمرکز خود را روی گجت های پوشیدنی و سرویس پرداخت Samsung Pay بیشتر کند تا بتواند این کند شدن سود را جبران کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.