تمیز کاری | معرفی نرم افزار Your uninstaller - تکفارس 
تمیز کاری | معرفی نرم افزار Your uninstaller - تکفارس 

تمیز کاری | معرفی نرم افزار Your uninstaller

پدرام علی نیا
۵ آبان ۱۳۹۴ - 10:00
تمیز کاری | معرفی نرم افزار Your uninstaller - تکفارس 

هنگامی‌که بر روی سیستم خود نرم افزار های مختلفی را نصب می‌کنید. به مرور زمان سیستم شما دچار کندی در عملکرد می‌شود و بعضی مواقع به حدی این جریان شدت می‌یابد که عملا استفاده از آن را غیرممکن می‌کند. بهترین راه حل این مسئله پاک کردن نرم افزار های اضافی روی سیستم است، به این طریق میتوان کمی‌از کندی سیستم جلوگیری کرد. اما خود این راه هم بعضی مواقع به درستی انجام نمی‌شود و علاوه بر اینکه باعث بهبود وضعیت سیستم نشده، بلکه باعث کندی بیشتر آن می‌شود. زیرا نرم افزار ها هنگامی‌که نصب می‌شوند علاوه بر پوشه ای که ایجاد می‌کنند و فایل های خود را در آن می‌ریزند، یکسری فایل دیگر را نیز در درایو سیستمی‌شما می‌ریزند و همچنین کلید هایی را در رجیستری ایجاد می‌کنند که به مرور باعث خرابی آن می‌شود. خود سیستم عامل ویندوز دارای بخشی برای پای کردن این نرم افزار ها می‌باشد، اما گاهی این عمل ناقص صورت می‌گیرد و فایل های بجا مانده از نرم افزار های نیمه پاک شده باعث خرابی سیستم می‌شوند. پس برای جلوگیری از اتفاق چکار باید کرد ؟؟

جواب این سوال را ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد. ما میتوانیم این کار را توسط نرم افزار مخصوص و قدرتمند این فرآیند یعنی Your Unin-staller انجام دهیم. این نرم افزار ساخته شرکت Ursoftware می‌باشد و شما میتوانید نسخه ی رایگان آن را از وبسایت این نرم افزار به نشانی www.ursoftware.com دریافت کنید. این نرم افزار دارای محیط کاربری ساده و روان می‌باشد واصلا پیچیدگی خاصی را بدنبال ندارد. در این نرم افزار قابلیت های کلیدی بسیاری وجود دارد که به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • پاک کردن کامل نرم افزارهای نصب شده
  • اسکن کامل رجیستری و Hard disk برای پاک کردن کلید های غیر لازم رجیستری و File ها
  • پاک کردن برنامه هایی که قسمت Add/Remove Program ویندوز قادر به پاک کردن آنها نمی‌باشد
  • دارای ابزاری برای پاک کردن File های غیر لازم در درایوها
  • کنترل کامل بر Start up ویندوز، به منظور سازماندهی برنامه هایی که در هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می‌شوند
  • کنترل کامل بر قسمت Start Menu ویندوز برای سازماندهی محتویات داخل این قسمت
  • توانایی نمایش جزئیات دقیق نرم افزار های نصب شده، به منظور پیدا کردن برنامه های جاسوسی و پاک کردن آنها
  • پاک کردن نرم افزار ها فقط با یک Drag & Drop ساده، کافی است Icon نرم افزاری را که می‌خواهید Unistall کنید را بر روی Icon این برنامه Drop کنید. Your Uninstaller! به طور خودکار نرم افزار مورد نظر را پاک

می‌کند!

 

پس از دریافت آن به سراغ نصب نرم افزار می‌رویم:

ابتدا با صفحه ی خوش آمد گویی روبرو می‌شویم با کلیک بر روی Next به مرحله ی بعدی می‌رویم.

image001

در این مرحله باید محل نصب نرم افزار را مشخص کنید. با مشخص کردن آن و کلیک بر روی Next به مرحله ی بعدی می‌رویم.

image003

در این مرحله نرم افزار اجازه نصب یکسری افزونه را از شما درخواست می‌کند اگر مایل به نصب آنها هستید آنها تیک بزنید، در غیر اینصورت تیک آنها را برداشته و به مرحله ی بعدی بروید.

image005

پس از نصب نرم افزار آن را اجرا می‌کنیم. در پنجره ی اصلی نرم افزار بخش های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. که شامل پنجره ی اصلی نمایش دهنده ی نرم افزار های نصب شده بطور اتوماتیک و بخش سمت چپ شامل ابزار های نرم افزار و اطلاعاتی مختصر از نرم افزار انتخاب شده است.

image007

ابتدا به سراغ بررسی گزینه های موجود در سمت چپ و پایین نرم افزار می‌رویم. اولین مورد Startup manager می‌باشد.

با اجرای آن پنجره ی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

image009

همانطور که می‌بینید تمام نرم افزار هایی که امکان اجرا همزمان با ویندوز را دارند، دراین لیست وجود دارد. برای این که این امکان را در نرم افزار خاصی روشن و در دیگری خاموش کنید، می‌توانید از کلید کشویی جلوی آن روشن کنید. از طریق گزینه های بالا امکان اضافه کردن یک نرم افزار بصورت دستی و همچنین حذف نرم افزار از این لیست وجود دارد و توسط گزینه ی Edit می‌توانید مواردی از قبیل نام نرم افزار و محل اجرای آن را تغییر دهید. پس از اعمال تغییرات با کلیک بر روی Apply آن ها را ذخیره کنید.

 

بخش بعدی Disk cleaner می‌باشد، که توسط آن می‌توانید محتوای بی فایده و غیر قابل استفاده را از روی درایو های سیستم خود پاک کرده و فضای آنها را کمی‌خالی کنید. در این پنجره منوی کشویی وجود دارد که توسط آن می‌توانید درایو مورد نظر خود را و یا حتی کل فضای هارد خود را برای اسکن انتخاب کنید و پس از پایان اسکن گزینه های مورد نظر را که در لیست پایین ردیف شده اند، انتخاب کرده و آنها را پاک کنید.

image011

قسمت بعدی Start menu manager می‌باشد. این بخش می‌تواند در مدیریت استارت منو ویندوزتان به شما کمک کند.

با اجرای این بخش تمامی‌قسمت هایی که در بخش Programs استارت منو وجود دارد نمایان می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه های All Users و Current User محدودیتی برای نمایش گزینه ها اعمال کنید. توسط گزینه ی Fix Shortcuts می‌توانید میانبر های خراب را تعمیر کرده و قابل استفاده گردانید. پس از اعمال تغییرات با Apply آنها را ذخیره کنید.

image013

گزینه ی بعدی Trace eraser می‌باشد که توسط آن امکان مدیریت مواردی مانند تاریخچه، کوکی و … مرورگر اینترنت اکسپلورر بوجود می‌آید.

image015

بخش بعدی File shredder می‌باشد که برای پاک کردن فایل ها بصورت غیر قابل بازگشت می‌باشد. توسط گزینه های Add file و Add folder فایل ها و پوشه های خود را اتخاب کنید و توسط Shred آنها را پاک کنید.

image017

گزینه ی آخر Windows Tools می‌باشد، که چندین قسمت کاربردی را در کنار هم برای شما جمع کرده است.

image019

حال به سراغ کارکرد اصلی نرم افزار می‌رویم ، یعنی پاک کردن نرم افزار ها بصورت کامل، من در این آموزش نسخه ی قدیمی‌نرم افزار Km player را پاک خواهم کرد. ابتدا نرم افزار مورد نظر را از بخش اصلی انتخاب کرده و گزینه ی Unistall را انتخاب می‌کنیم. پس از آن پنجره ی مربوط اجرا خواهد شد که شامل ۴ گزینه است:

Built-in mode: این بخش نرم افزار را بصورت عادی پاک کرده و دیگر کاری به کلید ها و فایل های اضافی آن در رجیستری و بخش های دیگر ندارد.

Safe mode: این بخش همان کار را انجام می‌دهد، با این تفاوت که رجیستری را نیز از کلید های این نرم افزار پاک می‌کند.

Normal mode: این گزینه بهترین گزینه و مورد پیشنهاد ماست. با این گزینه علاوه بر پاک کردن نرم افزار کلید ها و فایل ها اضافی آن نیز پاک می‌شوند.

Super mode: این گزینه کار بخش قبلی را انجام می‌دهد، دیگر هیچ ردی از آن نمی‌گذارد.

image021

در مرحله ی بعدی بخش پاک کننده ی خود نرم افزار مورد نظر اجرا خواهد شد، و پس از پایان آن Your unin-staller شروع به اسکن می‌کند. وکلید های آن نرم افزار را در رجیستری پیدا می‌کنید. می‌توانید در صورت نیاز بعضی از آنها را از حالت انتخاب خارج کنید تا پاک نشوند و سپس با کلیک بر روی Next کلید ها پاک شده و کار Uninstall نرم افزار به پایان خواهد رسید.

image023

image025

امیدوارم از این آموزش استفاده کافی را برده باشید. خدانگهدار.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.