تست گرمای اسنپدراگون ۸۱۰ در Nexus 6P - تکفارس 
تست گرمای اسنپدراگون ۸۱۰ در Nexus 6P - تکفارس 

تست گرمای اسنپدراگون ۸۱۰ در Nexus 6P

احسان عارفی
۴ آبان ۱۳۹۴ - 16:53
تست گرمای اسنپدراگون ۸۱۰ در Nexus 6P - تکفارس 

همان طور که می دانید نام پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ مدت هاست که با گرمای بیش از حد و در نتیجه پایین آمدن راندمان کاری گره خورده است. اولین جرقه این موضوع را یکی از مدیران ارشد سامسونگ و در پاسخ به این پرسش که چرا در گلکسی اس ۶ از اسنپدارگون ۸۱۰ استفاده نکردید زد. وی در پاسخن گفت که دلیل آن گرمای بیش از حد و ضعف در ساختار این پردانزنده برای کنترل گرما بوده است. اگرچه مدیر عامل کواکلم در واکنش این سخنان را تکذیب کرد اما بعدها، در تست های بسیاری که از سایر گوشی های مجهز به این پردازنده به عمل آمد این موضوع تایید شد. تا اینکه کوالکام پا پس کشید و نسخه های بعدی (شما یخوانید اصلاح شده) از همین پردازنده را عرضه کرد که این نسخه ها هنوز هم در پرچم داران گوشی های جدید به کار گرفته می شوند (حداقل تا زمانی که اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه نشده باشد)

یکی از این پرچم داران جدید، گوشی Nexus 6P است که به نوعی پرچم دار مشترک گوگل – هوآیی محسوب می شود. حال تست گرمایی جدیدی از پردازنده اسنپدراگون این گوشی منتشر شده که در ادامه می تواندید نتایجش را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

در تست انجام شده ابتدا گوشی را برای نیم ساعت در دمای ۲۴.۵ درجه سانتی گراد (دمای معمولی اتاق) و بدون هر گونه فعالیتی روی میز قرار دادیم و سپس با دوربین حرارتی گرمای آن را اندازه گرفتیم که دمای ۲۷.۲ درجه ای (کاملا نرمال) را ثبت کرد:

دمای ۲۷.۵ درجه سانتی گراد (۸۱.۷ درجه فارنهایت)

سپس گوشی را برداشتیم و برای ۱۰ دقیقه با آن کار کردیم که ۵ دقیقه ابتدایی آن وب گردی و چک کردن صفحه های اجتماعی و ۵ دقیقه دیگر آن انجام بازی Ski Safari 2 بود. سپس دوباره دمای گوشی را با دوربین حرارتی اندازه گرفتیم که به دمای ۳۷.۳ درجه ای رسیده بود که البته همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید فضای گرم تر در ناحیه بالایی گوشی و بین دوربین و سنسور اثر انگشت قرار داشت که اگر تلفن را به صورت عمودی در دست بگیرید می توان گفت جای هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه فضای گرم شده آن حداقل تماس را با دستان شما خواهد داشت مگر اینکه بخواهید آن را به صورت افقی در دست بگیرید (مثلا برای انجام بازی). با این حال مادامی که دمای گوشی بیشتر از ۳۸ درجه نشده باز هم جای نگرانی وجود ندارد.

دمای ۳۷.۳ درجه سانتی گراد (۹۹.۲ درجه فارنهایت)

در مرحله بعد از گوشی بنچمارک گرفتیم که معمولا در حین بنچمارک گیری دمای گوشی به بالاترین میزان خود می رسد؛ جایی که در تست های گذشته ما دمای گوشی Galaxy S6 edge با پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ اش تا ۴۸.۸ درجه هم رسید، طوری که در دست گرفتنش اصلا حس خوبی نداشت. اما گوشی Nexus 6P در حین بنچمارک گیری به دمای ۳۸.۸ درجه رسید و تا پایان آن هم از مرز ۴۰.۲ درجه عبور نکرد. در این مرحله سنسور اثر انگشت گرم شده بود ولی همچنان باقی بدنه گوشی خنک مانده و در دست گرفتنش نیز راحت بود که با توجه به بدنه فلزی Nexus 6P باید به گوگل و هوآیی آفرین گفت.

دمای ۳۹.۷ درجه سانتی گراد (۱۰۳.۵ درجه فارنهایت)

تصمیم گرفتیم که برای دوم هم عمل بنچمارک گیری را انجام دهیم که در نتیجه دمای Nexus 6P به ۴۱.۱ درجه رسید اما دیگر هیچ وقت از این مقدار بیشتر نشد.

در کل می شود گفت که در مقایسه با Galaxy S6 edge، نسخه بهینه شده اسنپدراگون ۸۱۰ در Nexus 6P عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشت.

پس اگر قصد خرید Nexus 6P را دارید بد نیست بدانید که با پردازنده آن هیچ مشکلی از لحاظ گرما نخواهید داشت.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید