۵ نکته که قبل از خرید نکسوز ۶P باید بدانید - تکفارس 
۵ نکته که قبل از خرید نکسوز ۶P باید بدانید - تکفارس 

۵ نکته که قبل از خرید نکسوز ۶P باید بدانید

احسان عارفی
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 13:04
۵ نکته که قبل از خرید نکسوز ۶P باید بدانید - تکفارس 

چند هفته پیش گوگل در مراسم معرفی خود از آخرین پرچم دار نکسوز خود با نام Nexus 6P ساخت هوایی پرده برداشت.

اگر شما قصد تجربه یک پرچم دار با اندورید خام مارشمالو را دارید بهتر از قبل از خرید این ۵ نکته را بخوانید.

  1. آهن ربای اثر انگشت:

مورد بحث ما در این جا سنسور اثر انگشت نیست بلکه جذب بسیار بالای اثر انگشت در بدنه پشتی Nexus 6P است. خیلی از ماها از اینکه سراسر بدنه گوشی مان مانند گلکسی اس ۶ اثار انگشت باشد خوشمان نمی آید. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید ولی همچنان قصد خرید Nexus 6P را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که یک قاب هم برای آن تهیه کنید که آثار انگشت را جذب نکند وگرنه مجبورید مرتبا آثار انگشت را از بدنه پشتی گوشی پاک کنید.

  1. آهن = گرما

قضیه بسیار ساده است: اگر Nexus 6P خود را مستقیم زیر نور آفتاب قرار دهید می تواند خیلی گرم شود. الته این موضوع برای کسانی که قبلا گوشی با بدنه فلزی داشته اند چیز جدیدی نیست اما یادآوری مجدد آن می تواند مفید باشد. الیته این گرما هیچ وقت به حدی نمی رسد که بر عملکرد گوشی تاثیر سوء بگذارد ولی می تواندکمی  آزار دهندهباشد.

در این مورد هم باز استفاده از یک قاب ترجیحا پلاستیکی را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. تنظیم قفل اثر انگشت:

تنظیم قفل اثر انگشت در Nexus 6P همانند Nexus 5X است، شما فقط می توانید ۶ بار انگشت خود را برای تنظیم قفل روی سنسور قرار دهید. پس باید تا می توانید در هر بار قرار دادن انگشت خود سعی کنید تا سطح بیشتری از انگشت خود را پوشش دهید تا دقت، سرعت و عملکرد سنسور در باز کردن قفل صفخه نمایش بالا رود. تنظیم قفل راحت و سریع است و وقت زیادی از شما نمی گیرد.

  1. صفحه نمایش کمی متمایل به آبی:

در تست هایی که ما از صفحه نمایش داشتیم فهمیدیم که صفحه نمایش ما کمی رنگ های آبی را بیشتر از حد نرمال نشان می دهد. اگرچه ممکن است صفحه نمایش شما بعد از خرید همین کار را با رنگ زرد، قرمز یا حتی سبز انجام دهد.

مسئله اینجاست که صفحه نمایش این گوشی AMOLED است و صفحه نمایش های AMOLED همیشه میل به کمی اغراق در نشان دادن رنگ ها دارند تا تصاویر غنی تر و کنتراست آن بالاتر به نظر برسد. منظور ما را اشتباه متوجه نشوید، کیفیت صفحه نمایش AMOLED این گوشی واقعا عالیست ولی اگر بهصفحه نمایش با کمی دقت بنگرید ممکن است در برخی موارد متوجه کمی اغراق در بعضی از رنگ ها شوید که البته این مورد برای برخی مسئله ای نیست و حتی دلپذیر نیز می باشد.

  1. کیفیت عالی صفحه نمایش حتی در زیر نور آقتاب:

در نکته چهارم گفتیم که صفحه نمایش ما کمی آبی است اما این از ویژگی های ذاتی AMOLED است و باید گفت که کیفیت صفحه نمایش AMOLED ساخت سامسونگ Nexus 6P واقعا عالیست. اگر به صفحه نمایش Nexus 6P از هر جهتی مشاهده کنید رنگ ها ثابت می مانند. حتی زیر نور آفتاب هم می توان به راحتی از آن استفاده کرد. نمی خواهیم بگوییم که بهترین صفحه نمایش موجود در بین گوشی هاست چون این طور نیست. اما فاصله زیادی هم با آن ها ندارد و ما به شما قول می دهیم که با استفاده از آن لذت بسیاری از کیفیت آن خواهید برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید