حمله هکر های چینی به سیستم های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه دارد - تکفارس 
حمله هکر های چینی به سیستم های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه دارد - تکفارس 

حمله هکر های چینی به سیستم های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه دارد

نیما مدرس
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 23:51
حمله هکر های چینی به سیستم های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه دارد - تکفارس 

در ماه سپتامبر بود که اوباما با رئیس جمهور کشور چین آقای Xi jingping ملاقاتی داشت و طی صحبت های آن ها در طول این ملاقات  آن ها توافق کردن که دولت این دو کشور گروه های مختلف هکر هارا به منظور دزدی اطلاعات مهرمانه هیچگونه همایتی نکنند. اما شرکت های امنیتی آمریکایی اعلام کردن با وجود این که هنوز ۳ هفته از شروع این توافق گذشته است، ۷ کمپانی آمریکایی توسط هکرایی که تحت همایت دولت چین بوده اند مورد حمله قرار گرفته اند.

Dimitri Alperovitch که مسئول بخش تکنولوژِی کمپانی CrowdStrike که یک کمپانی امنیتی است و روابط بسیار نزدیکی با دولت ایالات متحده دارد در وبلاگ خود نوشت: “در طول سه هفته گذشته کمپانی ما توانست تعدادی گروه هکر که تلاش به نفوذ در سیستم مشترکین این کمپانی داشتند را کشف و از نفوذ آن ها به این سیستم ها جلوگیری کردند، این حمله ها توسط گروه هایی بود که به دولت چین وابسته بودند. هفت کمپانی که توسط این هکر ها مورد حمله قرار گرفتند در زمینه های دارو و تکنولوژی فعالیت می کردند، که این موضوع روشن می کند قصد هکر ها از این حمله های سازماندهی شده، دزدین اطلاعات و رد و بدل کردن رازهای دولت آمریکا بوده است، این طور که معلوم است توافقی که بین چین و آمریکا در این رابطه شکل گرفت کاملا بی تاثیر بوده است.”

یکی از کمپانی های امنیتی شهر کالیفرنیا گفت که یکی از حمله کمتر از ۲۴ ساعت بعد از توافقی که دو دولت کردند، صورت گرفته است و آنها تا به امروز این حمله ها را ادامه داده اند. در زمان رئیس جمهور آمریکا اوباما گفت اگر این حمله ها همچنان ادامه پیدا کند تحریم های علیه چین برداشته نخواهد شد.

CrowdStrike به نام یکی از گروه های معروف این حمله یعنی Deep Panda که در اوایل همین سال میلادی که به سیستم کارکنان دولتی برای دزدی اطلاعات حمله کرده بود نیز اشاره کرد، دولت چین همانطور که رابطه خود را با تمام این گروه های هکر انکار کرده بود رابطه خود را Deep Panda هم انکار کرد.

download

یکی از کارکنان کاخ سفید در روزنامه Wall Street  اشاره کرد که دولت آمریکا از کشفیات کمپانی CrowdStrike با خبر است اما در رابطه با این حملات اظهار نظر خاصی نکرد و فقط گفت ما به دلیل نگرانی در زابطه با اینگونه حملات سیستم های امنیتی خود را پیشرفته تر کردیم و همچنان آن ها را قدرت مند تر خواهیم کرد.

این حملات تا کنون نا موفق بوده اند با این وجود تاریخ دقیقی وجود ندارد که تاثیرات این توافق چه زمانی عملی شوند. اقای Alperovitvh گفت: ” در حقیقت فاصله بین توافق و عملی شدن کامله آن چیز غیر منتظره ای نبود، اما ما باید پارامتر های موفقیت این توافق را بدانیم بدانیم آیا تیم هایی که برای شکل گیری این توافق بحث کردند یک بازه زمانی برای عملی شدنه آن در نظر گرفته اند یا انتظار عملی شدنه آن را در همان زمان داشتند.” CrowdStrike در نهایت تلاش های اوباما را برای کاهش تعداد این حمله ها ستایش کرد.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.