۵۲ حقیقت جالب از گوشه و کنار دنیا - تکفارس 
۵۲ حقیقت جالب از گوشه و کنار دنیا - تکفارس 

۵۲ حقیقت جالب از گوشه و کنار دنیا

نیما مدرس
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 01:51
۵۲ حقیقت جالب از گوشه و کنار دنیا - تکفارس 

۱_ در سال ۱۹۹۹ قرار بود سازندگان گوگل Larry Page, Sergey Brin  سایت گوگل را با قیمتی کمتر از یک میلیون دلار به کمپانی Excite بفروشند اما در نهایت Excite از آن ها گوگل را نخرید.

۲_ در تاسیس کمپانی اپل نفره سومی به نام Rolan Wayne که در تصویر مشاهده می کنید نیز وجود داشت، که سهم خود را در سال ۱۹۷۶ به قیمت ۸۰۰ دلار فروخت.


۳_ تبلیغ Got Milk که در سال ۱۹۹۳ بسیار معروف شده بود، توسط micheal bay کارگردان سری transformers تهیه شده بود.


۴_ به گفته آمازون کتاب هایی که تا کنون بیشتر bookmark را در این سایت بدست آورده اند، کتاب مقدس ، زندگی نامه steve jobs و کتاب Hunger games بودند.


۵_ زنی در کالیفرنیا تلاش کرد سازندگان برند crunch را تحت تعقیب پلیس قرار دهد، زیرا طعم توت فرنگی این میان وعده، هیچ نوع طعم دهنده ی طبیعی ای نداشت.


۶_ Wilford Brimley که یکی از معروف ترین کارگردانان معروف هالیوودی در دهه ۸۰ و ۹۰ است زمانی بادیگارد Howard hughes یکی از معروف ترین بازیگران دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بود.


۷_ در زمان جنگ جهانی دوم آلمان ها به کک و مک روی پوست خود “liberty measles” یا “کک و مک آزادی” می گفتند.


۸_ طی یک تحقیق در سال ۲۰۰۸ در انگلیس صورت گرفت ۵۸ درصد جوانان این کشور تصور می کردند شرلوک هولمز یک شخصیت واقعی است، در حالی که ۲۰ درصد از آن ها فکر میکردند Winston Churchill نخست وزیر این کشور در زمان جنگ جهانی دوم، وجود خارجی نداشته است.


۹_ در دهه ۹۰ میلادی حدود ۵۰ درصد از CD های ساخته شده برای کمپانی AOL تولید شدند.


۱۰_ کمپانی های تولید کننده اسباب بازی بعد از دیدن موفقیت عروسک های تدی بر (teddy bear) تلاش کردند، با معرفی و ساخت عروسک هایی تحت عنوان Billy possum که نوعی موش است برای کسب دوباره این موفقیت تلاش کردند.


۱۱_ در طول جنگ جهانی دوم مرد شیرینی پزی برای اینکه حجم شکلاتی که میخورد را بیشتر کند ،شکلات را با فندق مخلوط می کرد ، این مرد با اینکار توانست Nutella را کشف کند و در نهایت کارخانه ای برای تولید آن تاسیس کرد.


۱۲_ در جواب کتاب the lorax که تبلیغی بر ضد قطع کردن درختان بود، کمپانی the forest که تاجر چوب درختان می باشد انیمیشنی به نام Truax منتشر کرد که به کودکان دلیل و اهمیت قطع درختان را توضیح می داد.


۱۳_ فردی به نام Tsutomu Yamaguchi در زمان برخورد بمب اتم در شهر هیروشیما برای کاری به این شهر رفته بود، بعد از زنده ماندن از این حادثه وی برای زندگی به شهر ناگازاکی رفت، در این هنگام دومین بمب اتم آمریکا به این شهر برخورد کرد و وی از این حادثه هم جان سالم بدر برد و تا ۹۳ سالگی ادامه حیات داد.


۱۴_ یک مرد انگلیسی نام خود را به Tim pppppppppprice تغییر داد تا شرکت های تبلیغات تلفنی نتوانند اسمه او را به راحتی تلفظ کنند.


۱۵_ J.P Morgan که یکی از بزرگترین بانک داران تاریخ آمریکا بود به کسی که دلیل قرمز بودن چهره او را تشخیص دهد صد هزار دلار پاداش می داد اما هیچکس موفق نشد.


۱۶_ سگ های دشتی وقتی یکدیگر را می بینند یکدیگر را می بوسند.


۱۷_ در اواسط دهه شصت یکی نمونه از عروسک های باربی همراه با کتابی به نام “چگونه لاغر شویم” به بازار آمد ،یکی از راهه حل های این کتاب این بود ” دیگر غذا نخورید “.


۱۸_ در سال ۲۰۰۹ که دانشمندان تحقیقی در رابطه با یافتن هیولای Loch Ness کردند، تنها چیزی که دانشمندان درون دریاچه یافتند حدود ۱۰۰۰۰۰ توپ گلف بود.


۱۹_ بعد از اینکه گروه موسیقی outkast اهنگی به نام “تکونش بده مثه عکسی که با دوربین پولاروید گرفته شده” کمپانی پولاروید بیانیه ای با مضمون زیر منتشر کرد:

“تکان خوردن و پیچ و تاب خوردن در هنگام عکاسی به عکس آسیب میزند”.


۲۰_ در سال ۱۸۹۳ برای اولین بار یک نفر فارق التحصیل شد اما وی قبل از جشن فارق التحصیلی با شلیک گلوله کشته شد.


۲۱_ Fergie خواننده گروه black eyed peas در اواسط دهه ۸۰ میلادی صدای sally brown در سریال کارتونی Charlie Brown را به اهده داشت.


۲۲_ Jonas Salk که مختره سرم های آمپول بود از ثبت پتنت آنها خودداری کرد و گفت “پتنتی وجود ندارد و این متعلق به همه است برای مثال شما نمی توانید خورشید را پتنت کنید”.


۲۳_ تنها یک شعبه مک دونالد دارای لوگوی فیروزه ای رنگ در کل دنیاست.


۲۴_ پرچم آمریکا همراه با ۵۰ ستاره در ابتدا توسط یک دانش آموز دبیرستانی در ایالت اوهایو طراحی شد ، معلمش به او نمره B- داد.


۲۵_ طی آمار دقیق پلیس در سال ۲۰۱۲ بیشتر ماشین دزدیده شده در کل دنیا Honda Accord مدل سال ۱۹۹۴ بود.


۲۶_ Lyndon Johnson رئیس جمهور ۳۶امین دوره ریاست جمهوری در آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش مو های خود را بلند کرد.


۲۷_ خرچنگ ها هم همانند انسان ها از اشاره کردن با دستان خود استفاده میکنند با این تفاوت که جنس نر این جانوران برای جذب جنس مخالف چنگ های خود به سمت جنس مخالف در هوا تکان می دهند.


۲۸_ عطر Calvin Klein’s Obsession مردانه کاربرد دیگری هم دارد، محققان برای جذب حیوانات به سمت دوربین ها در حیات وحش از آن استفاده می کنند.


۲۹_ Sean connery یکی معروف ترین بازیگران پیشکسوت هالیوودی در رابطه با شخصیت گاندولف در ارباب حلقه ها گفت ” من کتاب آن را خواندم، دست نوشته هایی راجبه این کتاب خواندم و فیلم آن را نگاه کردم اما باز هم آن را درک نکردم”


۳۰_ کافی شاپ های زنجیره ای chok full o nuts هیچ ربطی به نامش ندارند ، تنها دلیل انتخاب این نام این بود که اولین شعبه آن به عنوان یک آجیل فروشی باز شده بود.


۳۱_ مربی تیم فوتبال san Francisco 49ers نقش پسر عموی جیغ جیغو را در سریال saved by bell در سال ۱۹۹۶ بازی کرد.


۳۲_ Rin Tin Tin یکی از معروف ترین سگ ها در طول جنگ جهانی دوم برای پاداش خدمتش، به طور روزانه غذای استیک می خورد و موسیقی کلاسیک برایش پخش می شد تا در هضم غذا به او کمک کند.


۳۳_ نام مستعار مدرسه ناشنوایان آرکانساس leopard یا پلنگ می باشد، پلنگ های ناشنوا.


۳۴_ خواننده ای به نام Barry Manilow که آهنگی به نام “من آهنگ ها را می نویسم” را خواننده است، در حقیقت آهنگ ها را خودش نمی نویسد.


۳۵_ مادر نخست وزیر انگلیس Winston Churchill آمریکایی بود.


۳۶_ بالای دیوان عالی ایالات متحده یک زمین بیس بال وجود دارد، این زمین بالا ترین مقام را در آن منطقه بین زمین های گلف دارد.


۳۷_ اگر به زبان انگلیسی از عدد یک شروع به شمردن کنید و تا هزار ادامه دهید و اعداد را تلفظ کنید به حرف A برخورد نخواهید کرد.


۳۸_ سردردی که بعد از خوردن بستنی احساس می کنید نام علمی دارد “sphenopalatine ganglioneuralgia”.


۳۹_ بعد از مرگ لئوناردو داوینچی پادشاه فرانسیس اول که شاه فرانسه بود، تابلو مونالیزا را بر روی یکی از دیوار های حمامش آویزان کرد.


۴۰_ در سال ۲۰۰۱ کالجه beaver نامش را به Arcadia تغییر داد زیرا در آن زمان نرم افزار های مسدود کننده سایت های مستحجم سایت مدارس را هم مسدود می کرد.


۴۱_ Quentin Tarantino که یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود است در فیلم The Golden Girls نقش یکی از پیرو های Elvis را بازی می کرد.


۴۲_ مؤسس رستوران های زنجیره ای wendy’s یعنی Dave Thomas که یکی از موفق ترین افراد تاریخ در زمینه تجارت است در اواخر دهه چهل میلادی از دبیرستان اخراج شد وی سال ۱۹۹۳ دوباره امتحان GED که مربوط فارق التحصیلی از دبیرستان است داد که در این امتحان قبول شد.


۴۳_ در اسپانیا برند Mr.Clean نام دیگری دارد Don Limpio.


۴۴_ در وسایل پادشاه قبلی لیبی معمر قذافی دفتری پیدا شده که از صفحه اول آن تا صفحه آخر با عکس های خانومه Condoleezza Rice که یکی از سیاستمداران آمریکایی است پر شده بود.


۴۵_ دفترچه یادداشت های ماری کوری یکی از اولین دانشمندان در زمینه رادیواکتیو تا به امروز حامل مقداری ارتعاشات رادیو اکتیوی است، به همین دلیل محققینی که این دفترچه ها بررسی می کنند باید از وسایل ایمنی استفاده کنند.


۴۶_ Suzanne Collins نویسنده مجموعه ای Hunger Games در گذشته نویسنده سریال Clarissa Explains It All بود.


۴۷_ وقتی نازی ها به پاریس حمله کردند ، Margret Rey نویسنده سری جرج کنجکاو با طرح های اولیه این سری به وسیله دوچرخه از این شهر فرار کرد، این در حالی بود که وی هنوز داستان جرج کنجکاو را ننوشته بود.


۴۸_ در گذشته اسکناس های ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ دلاری وجود داشت که تصاویر William mckinley بر روی اسکناس ۵۰۰ دلاری، Grover Cleveland بر روی اسکناس ۱۰۰۰ دلاری و James Madison بر روی اسکناس ۵۰۰۰ دلاری وجود داشت.


۴۹_ در سال ۱۹۹۹ که در آن جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا به قتل رسید خانواده ای به نام Zapruder در حال فیلم برداری از مراسم بودند و توانستند تمام لحظات را ضبط کنند، دولت آمریکا برای این موضوع به آن ها ۱۶ میلیون دلار پول پرداخت کرد.


۵۰_ فکر می کنید یک لیسک عادی به چه تعداد لیس زدن نیاز دارد که به طور کامل تمام شود ،طی یک بررسی این تعداد ۳۶۴ بار بوده است.


۵۱_ Janis Joplin یکی از خواننده های قدیمی قبل از خودکشی ۲۵۰۰ دلار برای دوستانش گذاشته بود و با یادداشتی نوشته بود بعد از رفتن من یکم جرعت داشته باشین.


۵۲_ Fredric baur که سازنده بسته بندی چیپس های Pringles بود که بعد از مرگش سوزانده شد و خاکسترش را در یکی از این بسته بندی ها قرار دادند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.