۶ دلیل برای خرید آیفون ۶ اس پلاس - تکفارس 
۶ دلیل برای خرید آیفون ۶ اس پلاس - تکفارس 

۶ دلیل برای خرید آیفون ۶ اس پلاس

احسان عارفی
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 14:42
۶ دلیل برای خرید آیفون ۶ اس پلاس - تکفارس 

همان طور که می دانید اپل همیشه طرفداران دائمی و پروپاقرص همیشگی خود را دارد، اما حال که آیفون های جدید اپل یعنیPhone 6s  و iPhone 6s Plus به بازار عرضه شده اند شاید کسانی باشند که ابتدا صبر و تحقیق می کنند تا ببینند محصول جدید چه ویژگی ها و عیب هایی دارد و سپس تصمیم به خرید می گیرند. ولی به نظر می رسد که مدل iPhone 6s Plus بهترین آیفونی است که تاکنون توسط اپل تولید شده است.

منظور ما را اشتباه متوجه نشوید. این بدین معنی نیست که این مدل بی نقص و عالیست اما مطمئنا یکی از بهترین آیفون هاست.

در اینجا ۶ دلیل برای شما ذکر می کنیم که اگر قصد خرید آیفون دارید، چرا iPhone 6s Plus می تواند بهترین گزینه باشد:

 

  1. عمر باطری

عمر باطری همیشه یکی از نقطه های ضعف بزرگ گوشی های اپل محسوب می شده است. اما گوشی های جدید اپل یعنی iPhone 6  وiPhone 6s Plus تا حدودی این ضعف را بر طرف کرده اند. iPhone 6s Plus توانست در تست های فون آرینا تا ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه به طور بی وقفه صفحه نمایشش را روشن نگه دارد که با این رکورد در ردیف رقبای دیگری مانند گلکسی نوت ۵ قرار گیرد. در مقام مقایسه نیز iPhone 6s Plus بسیار بهتر از مدل های پیشین خود عمل کرد. طوری که رکوردiPhone 6  در این زمینه ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه و رکورد iPhone 6 Plus نیز ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه بوده است که نشان از پیشرفت اپل در این زمینه دارد.

 

  1. پردازنده Apple A9:

اگرچه رقابت پردازنده های موبایل در سال های گذشته پیشرفت بسیاری داشته است اما می توان گفت که پردازندهApple A9  یکی از بهترین هاست. این پردازنده در بنچمارک ها در حد اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ و اسنپ دراگون ۸۱۰ کوالکام و حتی در برخی موارد بهتر نیز ظاهر شده است.

اگه چه رزولیشن ۱۰۸۰ آیفون نسبت به رقبای آندرویدی کمتر است و این خود دلیلی بر بالاتر رفتن نمرات این پردازنده می شود اما در هر صورت نسبت به نسل قبلی چیپ های اپل یعنی Apple A8 پیشرفت بزگی محسوب می شود.

 

  1. آلومینیوم سری ۷ هزار:

سال گذشته و هنگام عرضه iPhone 6 Plus سر و صداهای فراوانی مبنی بر خم شدن تصادفی آیفون ها در فضای اینرنت و با #BendGate برپا شد. این سر و صدا ها به قدری بود که اپل هم به آن واکنش  رسمی نشان داد.
به همین دلیل اپل تصمیم به استفاده از نسل جدیدتر آلومینیوم ها موسوم به سری ۷ هزار در بدنه جدیدترین آیفون های خویش گرفت تا به خم شدن تصادفی آن ها پایان دهد.  آلومینیوم سری ۷ هزار مورد استفاده در بدنه آیفون های جدید همان آلومینیوم های مورد استفاده سامسونگ در گلکسی اس ۶ است که مقاومت بدنه آن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

  1. ۳D Touch:

اگرجه ارتقاهای ذکر شده دیگر اپل شاید تکراری و اندرویدی به نظر برسد اما استفاده ار صفحه نمایش حساس به فشار درiPhone 6s  و iPhone 6s Plus یکی از جدیدترین ها در نوع خود است. این فناوری که قادر به تشخیص ۳ نوع لمس آرام، متوسط و زیاد انگشتان است می تواند بنا بر استفاده کاربر از هر کدام، منوها و گزینه های متفاوتی را برای کاربر نشان دهد. اگرجه اپلیکشین ها هم باید از این قابلیت پشتیبانی کنند ولی در حال حاضر بیشتر اپلیکشین ها در حال ارائه بروز رسانی برای پشتیبانی از این قابلیت می باشند.

 

  1. سنسورهای جدید دوربین:

سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی دوربین پشتیiPhone 6s  و iPhone 6s Plus یکی از بزرگترین آپگریدهای گوشی های جدید اپل است که آن ها را هم رده دوربین های LG G4  و گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ قرار می دهد. همچنین آیفون های جدید با امکان قابلیت ضبط ویدئو ۴K که قبلا در اندروید وجود داشت نگرانی طرفداران اپل را در این باره برطرف کرده است.

در عصر گرفتن سلفی های بی شمار نیز بد نیست به دوربین جلوی جدید ۵ مگاپیکسلی آیفون ها اشاره کنیم که قادر به گرفتن عکس های سلفی خوبی با فلش جلو صفحه نمایش است.

 

  1. OIS سخت افزاری:

شاید به این نکته فکر کرده باشید که بیشتر این قابلیت ها در iPhone 6s هم وجود دارد پس چرا تاکید ما روی iPhone 6s Plus است؟ خب باید بگوییم که یکی از وجه های تمایز iPhone 6s Plus با iPhone 6s همین OIS سخت افزاری یا ثابت کننده تصویر هنگام فیلم برداری و عکس برداری است که لرزش دست را تا حد زیادی گرفته و موجب ثبت عکس های بهتر با تاری کمتر می شود. اپل در iPhone 6s ققط به OIS نرم افزاری اتکا کرده و OIS سخت افزاری را فقط در مدل iPhone 6s Plus قرار داده است. اگر این سوال را در ذهن خود دارید که تفاوت OIS سخت افزاری با OIS نرم افزاری در چه حد است باید بگوییم که نمونه عکس ها و فیلم های ثبت شده در شرایط یکسان با هر ۲ گوشی نشان از برتری بسیار بزرگتر OIS سخت افزاری دارد.

 

نظر شما چیست؟ آیا به دلایل ذکر شده موافقید؟ نظرات خود را با میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.