عینک های AR شرکت آمازون - تکفارس 
عینک های AR شرکت آمازون - تکفارس 

عینک های AR شرکت آمازون

محمدرضا پاشازاده
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 13:09
عینک های AR شرکت آمازون - تکفارس 

کمپانی های مایکروسافت و گوگل به ترتیب دارای  هدست های HoloLens و google Glass بوده و Facebook نیز دارای هدست Oculus Rift می باشد. بسیاری از نام های بزرگ در زمینه فناوری در حال کار بر روی نوعی از افزونه یا هدست واقعیت مجازی می باشند و آن طور که به نظر می رسد کمپانی بزرگ آمازون نیز در نظر دارد بیش از پیش در این زمینه وارد شود.

بر اساس اطلاعاتی که توسط دفتر علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا منتشر شده، اینگونه نشان می دهد که آقای Jeff Bezos  مدیر عامل و موسس کمپانی آمازون و تیم ایشان حداقل به موضوع واقعیت مجازی فکر می کنند: درخواست حق ثبت اختراع، یک جفت عینک هوشمند را نمایش می دهد که می توانند برای پوشنده ویدیو پخش نمایند.

مزیت اصلی واقعیت افزوده “AR” نسبت به واقعیت مجازی”VR” آن است که شما می توانید به سرعت از دنیای مجازی به عقب برگشته و به دیدن دنیای واقعی بپردازید یا تزیینات گرافیکی را با چیزی که دقیقا در مقابل شما در حال رخ دادن است، ترکیب کنید. به نظر میرسد که این تفکر کمپانی آمازون است. گرچه شایان ذکر است که درخواست ثبت اختراع، در اصل ۲ سال پیش فرستاده شده بود.

به هرحال چه کسی به زندگی واقعی نیاز دارد؟

یک مثال از سناریو های ذکر شده در اسناد و مدارک آمازون، استفاده از این عینک ها برای تماشای فیلم در هواپیما می باشد. فناوری AR قادر به ایجاد تجربه لذتی همه جانبه تر و فراتر از  گوشی هوشمند و تبلت خواهد بود. پس شما می‌توانید به آسانی فراموش کنید که در یک لوله ی تنگ فلزی هستید.

هر چند که این یک فناوری دشوار کارشناسی شده است و کمپانی آمازون نیاز به سرمایه گزاری جدی در برخی موضوعات مهندسی و تلاش برای ایجاد این موضوع به واقعیت خواهد داشت. این کمپانی رسما پاسخی به درخواست برای توضیح این موضوع نداده است.

درخواست برای پذیرفتن ثبت اختراع یک چیز است و البته وارد بازار کردن آن یک مساله دیگر، تجربه ای که آمازون از محصول Fire Phone بدست آورد، این است که می داند ساخت یک محصول سخت افزاری که افراد بروند و حتما آن را خریداری کنند هرگز کار آسانی نیست. در هر صورت اگر عینک های AR کمپانی آمازون نمایش داده شوند، شما اولین نفری هستید که خبر آن را شنیده اید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.