لنوو تبلت های سورفیس مایکروسافت را نخواهد فروخت - تکفارس 
لنوو تبلت های سورفیس مایکروسافت را نخواهد فروخت - تکفارس 

لنوو تبلت های سورفیس مایکروسافت را نخواهد فروخت

محمدرضا پاشازاده
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 23:29
لنوو تبلت های سورفیس مایکروسافت را نخواهد فروخت - تکفارس 

زمانی که مایکروسافت از اولین ورود خود به دنیای سخت افزار پرده برداری کرد، برخی از شرکای OEM مایکروسافت، چندان دل خوشی نداشته و ظاهرنمایی می کردند.بسیاری از رسانه های فناوری از این نگران بودند که چگونه کمپانی مایکروسافت خواهد توانست روابط خود را با شرکای سخت افزاری حفظ کند، در حالی که همزمان با آنها در حال رقابت است.

اگرچه خیلی ها به این بنا بودند که در حال حاضر خشم خود را فروکش کنند و تسیلم محبوبیت تبلت سورفیس شوند، کمپانی Lenovo اما صبورانه متقاعد به این شد که مایکروسافت حداقل در قلمروی سخت افزاری به عنوان یک رقیب خواهد بود.

حرکتی که باعث شگفت زده شدن برخی شد، اما نشانه ای بود برای تمامی شرکا که ببخشند و فراموش کنند، این بود که کمپانی Dell و کمپانی HP به تازگی آغاز به فروش سخت افزار های Surface، همراه با ارائه پشتیبانی برای قطعات کردند. اما زمانی که در همین باره از آنها سوال شد، رئیس کمپانی Lenovo و رئیس اجرایی آن آقای جیان فرانکو لنسی گفتند که:

من به آنها گفتم محصولاتشان را نخواهیم فروخت.

او در ادامه تاکید کرد که:

از یک سال پیش مایکروسافت از من درخواست کرد و من گفتم نه. من دلیلی برای این که باید محصولی را از درون براکت (از طریق دیگران) بفروشم، نمی بینم.

در حالی که تکرار کرد که مایکروسافت یک شریک در برخی از جبهه ها بوده، اما این شرکت در حال تبدیل شدن به یک رقیب در جهات دیگر می باشد.

شاید یکی از قابل توجه ترین دلایل پشت این امتناع، این واقعیت است که کمپانی هایی مثل Dell  و HP در تقسیمات شرکتی به صورت کامل ادغام شده و همانطور که ممکن بود  آنها دستگاهی را بفروشند، همانطور نیز کمپانی ها باید از طریق پشتیبانی و از طریق سایر خدمات مرتبط اقدام به کسب درآمد کنند.

به هر حال Lenovo در بازار مصرف کننده ثابت باقی مانده و به همین ترتیب با فروش یک محصولی مانند ۷۰۰ Miix می خواهد توسط آن به رقابت بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید