نگاهی بر صفحه نمایش ثانویه در گوشی ها - تکفارس 
نگاهی بر صفحه نمایش ثانویه در گوشی ها - تکفارس 

نگاهی بر صفحه نمایش ثانویه در گوشی ها

رهام بوربور
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 17:39
نگاهی بر صفحه نمایش ثانویه در گوشی ها - تکفارس 

همانطور که می دانید به تازگی کمپانی LG اعلام کرده است که V10 از یک صفحه نمایش ثانویه نیز بهره خواهد برد. البته اینطور که پیداست صفحه نمایش ثانویه آن به طور حرفه ای کار شده است، حال در ادامه می خواهیم شما را با گوشی هایی آشنا کنیم که در صنعت گیم غیر معمول ترین صفحه نمایش ثانویه را داشتند.

Samsung Continuum

این گوشی برای سال ۲۰۱۰ است و یک صفحه نمایش ثانویه ۱.۴ اینچی در زیر صفحه نمایش اصلی ۳.۴ اینچی آن واقع شده است. بنابراین می توان از این دو صفحه نمایش به عنوان یک صفحه نمایش نیز یاد کرد.

91OtRbJyjpL._SL1500_

Motorola Wilder

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی و یک صفحه نمایش ثانویه ۰.۷ اینچی بود که در آن سیگنال، باتری، اطلاعیه ها و مشخصات آهنگ به نمایش در می آمد. موضوع جالب در مورد این گوشی این بود که حتی یک باتری با ظرفیت ۹۱۰mAh نیز برای آن کافی نبود.

motorola-wilder_1320075228

LG Doubleplay

اینطور که پیداست LG در قرار دادن صفحه نمایش ثانویه در گوشی های خود سابقه دارد. LG Doubleplay در سال ۲۰۱۱ راهی بازار شد و دارای یک صفحه نمایش ثانویه ۲ اینچی در کیبورد خود بود.

screenshot_015

صفحه نمایش ثانویه این گوشی در کیبورد آن واقع شده بود و در آن برخی از برنامه ها (مانند موزیک، تقویم، شبکه اجتماعی، مرورگر و …) به نمایش در می آمد.

Samsung Galaxy Beam

صفحه نمایش دوم قرار نیست که همیشه بر روی خود گوشی باشد بنابراین کمپانی Samsung در سال ۲۰۱۰ در صدد برآمد تا بر روی گوشی Galaxy Beam یک پروژکتور پیکو نصب کند. با استفاده از این پروژکتور می توانستید صفحه ای ۵۰ اینچ با رزولوشن ۴۸۰×۸۰۰ ایجاد کنید.

Samsung-Galaxy-Beam-vs-iPhone-4S

این گوشی به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرد.

Kyocera Echo و Sony Tablet P

در سال ۲۰۱۱ کمپانی Kyocera از یک گوشی با دو صفحه نمایش ۳.۵ اینچی پرده برداری کرد البته این گوشی زمانیکه بسته می شد با یک گوشی ۴.۷ اینچی روبرو بودیم.

sony-android-tablet-details-and-specs-continue-to-leak-s2-is

در همان سال کمپانی ژاپنی Sony نیز سعی کرد تا چنین کاری را با تبلت P نیز بکند، آنها در این تبلت دو صفحه نمایش ۵.۵ اینچی گنجانده بودند و فاصله میانی این دو صفحه نمایش را نیز کمی کمتر کرده بودند اما با این حال زیاد هم خوب نشده بود.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۸ کمپانی Polymer Vision از یک گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچی پرده برداری کرد که این صفحه نمایش به طرز خیلی جالبی از درون گوشی خارج می شد البته این گوشی هیچوقت عرضه نشد و لازم به ذکر است که صفحه نمایش آن نیز رنگی نبود و کاملا سیاه و سفید بود.

gsmarena_008

YotaPhone

YotaPhone ابتکار جالبی به خرج داده بود و صفحه نمایش ثانویه را در پشت خود گوشی قرار داده بود و جالب است بدانید که حتی در زمانی که شارژ گوشی تمام می شد نیز شما می توانستید در این صفحه نمایش اطلاعیه ها و یک سری اطلاعات دیگر را مشاهده کنید و جالب است بدانید که در زیر نور خورشید نیز نوشته های این صفحه نمایش کاملا خوانا بود.

YotaPhone_Photo_4

تاکنون چندین نسخه از این گوشی ساخته شده است.

Samsung Galaxy Note Edge

کمپانی Samsung صفحه نمایشی باریکی در کنار صفحه نمایش اصلی این گوشی قرار داده است، در کل می توان گفت که همین صفحه نمایش است که آن را با سایر گوشی ها متمایز کرده است.

galaxynoteedge-lead

در این صفحه نمایش باریک شما می توانید اطلاعیه ها و تاریخ را در زمانیکه حتی گوشی نیز خاموش است مشاهده کنید و زمانیکه گوشی نیز روشن است می توانید با استفاده از این صفحه نمایش کار های دیگری نیز انجام بدهید.

LG AKA

می خواهیم این مقاله را با یکی از غیر معمولترین صفحه نمایش ثانویه به اتمام برسانیم، این صفحه نمایش ثانویه مربوط به گوشی LG AKA می شود، البته در بالای این گوشی به جای قرار دادن یک صفحه نمایش ثانویه عکس چشم کشیده اند!

6

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.