هر آنچه که باید از گوشی هوشمند LG V10 بدانید - تکفارس 
هر آنچه که باید از گوشی هوشمند LG V10 بدانید - تکفارس 

هر آنچه که باید از گوشی هوشمند LG V10 بدانید

یاشار فتحعلی زاده
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 15:12
هر آنچه که باید از گوشی هوشمند LG V10 بدانید - تکفارس 

با نزدیک شدن سال میلادی جدید خیلی از کمپانی ها محصولات خود را چند ماه قبل از کریسمس آماده عرضه می کنند، تا محصولات جدیدشان تبدیل به هدایای کادو پیچ شده گردد. پس از معرفی و عرضه ی گوشی های قدرتمند از کمپانی هایی نظیر سامسونگ، سونی و اپل حال نوبت به ال جی رسیده است تا با معرفی و عرضه ی گوشی قدرتمند خود گزینه ای به لیست انتخاب مشتریان بیافزاید. گوشی هوشمند LG V10 از نظر سخت افزاری فوق العاده قدرتمند می باشد و می تواند تبدیل به یک رقیب سرسخت برای دیگر پرچم داران شود. این فبلت با سخت افزاری رده بالا قرار است که جایگزینی مقتدر برای LG G Pro گردد و عقل و هوش دارندگان خود را به طراحی منحصر به فردی که دارد، برباید. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به این گوشی هوشمند زیبا بیاندازیم.

طراحی

برای سری جدید، LG طراحان خود را به پای میز طراحی کشانده و یک سری تغییرات در طراحی V10 به وجود آورده است. مسلما V10 از نظر طراحی شباهت های زیادی به گوشی هوشمند G4 دارد، اما آنچه که می توان فهمید، V10 از ساختار مقاوم تری بهره می برد. LG سعی کرده تا از ایده های خود مبنی ابر استفاده از دکمه پاور و ولوم صدا در پشت گوشی استفاده کند، با اینکه طراحی گوشی مسطح می باشد، اما پشت گوشی هوشمند منحنی بوده و یک طراحی منحصر به فرد دارد. در ساختار این گوشی از فولاد ضد زنگ ۳۱۶L استفاده شده تا ضربات را به خوبی جذب کند و همچنین مواد مقاوم و انعطاف پذیر در صفحه استفاده شده است، تا تکسچر های خوبی به نمایش دربیاید. مطمئنا به خوبی نوت ۵ نمی باشد، اما دلیلی بر ضعف در طراحی این گوشی نیست. متاسفانه گوشی ضد آب نیست و البته در مورد دوام و مقاومت گوشی باید تا زمان عرضه ی گوشی صبر کرد، تا بتوان نتایج تست مقاومت ها را مشاهده کرد.

در پشت گوشی هوشمند V10 از یک سنسور اثر انگشت استفاده شده که باید گفت به خوبی عمل می کند، این سنسور با طراحی مدرنی که دارد، سریع و دقیق می باشد. در مورد شکل و شمایل گوشی باید گفت که گوشی هوشمند V10 از یک طراحی شیک و خوش استیل بهره می برد.

صفحه نمایش

اگر این موضوع را نمی دانستید، بهتر است بدانید که ال جی اولین کمپانی بود که رزولوشن Quad-HD را در یک صفحه استفاده کرد، بنابراین تعجب بر انگیز نیست که از این رزولوشن در گوشی هوشمند V10 استفاده شده است. در این گوشی هوشمند از یک صفحه ۵.۷ اینچی IPS Quantum با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده شده است. این صفحه به قدری با کیفیت می باشد که به خاطر تولید رنگ سیاه آن را می توان با یک صفحه AMOLED اشتباه گرفت.

البته یک نکته دیگر نیز در گوشی هوشمند V10 نهفته است، که این گوشی را از دیگر گوشی های موجود در بازار متفاوت می سازد. در این گوشی از دو صفحه نمایش استفاده شده است. یکی از صفحات همانطور که گفته شد، یک صفحه ۵.۷ اینچی می باشد، اما در بالای این صفحه از یک صفحه ثانویه ۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ استفاده شده است. این صفحه برای اعلام ها استفاده می شود و همچنین در این صفحه کوچک آیکون میانبر اپلیکیشن ها قرار دارد، تا به شما دسترسی سریع برای اجرای برنامه ها بدهد.

رابط کاربری

گوشی هوشمند V10 از اندروید ۵.۱.۱ آب نبات چوبی استفاده می کند و رابط کاربری این گوشی هوشمند شباهت زیادی به LG G4 دارد. این گوشی هوشمند از لحاظ ابزار ها فوق العاده قوی می باشد و امکانات زیادی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. صفحه ثانویه واقعا کارآمد به نظر می رسد، زیرا همانطور که قبلا گفته ایم، به شما اجازه دسترسی سریع به امکانات محتلف می دهد. شما با استفاده از صفحه ثانویه دیگر نیازی به فشار دادن دکمه پاور ندارید، تا صفحه روشن شده و زمان، تاریخ یا وضعیت هوا را مشاهده کنید، بلکه همه ی این ها در صفحه ثانویه به نمایش در می آیند.

با توجه به گفته های LG گوشی هوشمند V10 قابل به روز رسانی به سیستم عامل جدید اندروید ۶.۰ پف نبات می باشد و کاربران می توانند از امکانات این سیستم عامل جدید با یک به روز رسانی ساده استفاده کنند.

پردازنده و حافظه داخلی

مانند G4 گوشی هوشمند V10 از یک چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ ساخت کوالکام قدرت می گیرد. در این گوشی LG از یک رم ۴ گیگابایتی استفاده کرده است و کافیست با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه برسید که گوشی هوشمند V10 تمام فاکتور ها برای اجرای برنامه ها و بازی های قدرتمند را دارا می باشد. این میزان رم بالا می تواند نوید بازی هایی با بارگذاری های سریع را به دارندگان این گوشی هوشمند مژده دهد.

از این گوشی هوشمند فقط یک مدل عرضه خواهد شد و آن مدل نیز از یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره خواهد برد. البته می توان از طریق اسلات کارت های microSD حافظه را افزایش داد و این یک نکته مثبت برای این گوشی هوشمند می باشد.

دوربین اصلی و دوربین سلفی 

باید قبول کرد که عملکرد دوربین قدرتمند LG G4 باعث شده است، تا این گوشی هوشمند به موفقیت های بی شماری دست پیدا کند و این موضوع باعث شده تا نگاه ها بیشتر به سمت دوربین گوشی هوشمند  LG V10 جلب شود. سوالی که همگان از خود دارند، این است که آیا دوربین گوشی هوشمند V10 می تواند به خوبی دوربین گوشی هوشمند G4 عمل کند یا خیر. در جواب این سوال باید گفت بله. گوشی هوشمند V10 از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت خود استفاده می کند، که دارای قابلیت هایی مانند OIS و روزنه لنز f/1.8 می باشد. همین موضوع باعث شده تا همگان دوربین گوشی هوشمند V10 را در بین برترین دوربین گوشی های هوشمند بدانند. ال جی گفته است که این گوشی دارای یک رابط کاربری تماما دستی بوده و این یعنی می توانید تمام پارامتر ها مانند بالانس نور، فوکوس و سرعت شاتر را خودتان تنظیم کنید.

دوربین سلفی یا دوربین جلو نیز متحول شده است. در جلوی گوشی هوشمند V10 از دو دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. تفاوت این دو دوربین در زاویه آن ها می باشد. ابتدا شاید فکر کرده باشید که علت استفاده از دو دوربین حتما برای ضبط تصاویر به صورت سه بعدی می باشد، اما متاسفانه چنین نیست. همانطور که گفتیم علت استفاده از دو دوربین در جلو برای ضبط تصاویر و ویدیو های سه بعدی نیست، بلکه زاویه یکی از دوربین ها بیشتر است، تا بتوانید تصاویر سلفی با زاویه ای وسیع تر تهیه کنید.

سخن آخر

LG با ساخت گوشی V10 نشان داده که مصمم برای کسب جایگاه بهتری در بازار گوشی های هوشمند است و مطمئنا با چنین گوشی قدرتمندی به این امر دست پیدا خواهد کرد. استفاده از بعضی قابلیت ها در این گوشی هوشمند واقعا خلاقانه می باشد، مانند صفحه نمایش ثانویه و یا استفاده از یک دوربین در جلوی گوشی. البته ساختار و طراحی گوشی هوشمند V10 نیز به خوبی انجام شده و از نظر مقاومت باید منتظر یک گوشی فوق العاده با کیفیت باشیم. باید بگویم که پسندیدن طراحی گوشی بیشتر سلیقه ای می باشد و امکان دارد شما طراحی گوشی را نپسندیده باشید. در آخر باید بگویم که سخت افزار قدرتمند این گوشی، دوربین خارق العاده، استفاده از طرح های خلاقانه و دیگر مشخصات V10 همگی در زمان عرضه به چالش کشیده خواهند شد، زیرا باید با فبلت قدرتمند نوت ۵ به رقابت بپردازند. رقابتی که اثبات می کند کدام یک از این فبلت ها برترین میدان می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.