هر آنچه که باید از گوشی هوشمند Google Nexus 6P بدانید - تکفارس 
هر آنچه که باید از گوشی هوشمند Google Nexus 6P بدانید - تکفارس 

هر آنچه که باید از گوشی هوشمند Google Nexus 6P بدانید

یاشار فتحعلی زاده
۷ مهر ۱۳۹۴ - 21:55
هر آنچه که باید از گوشی هوشمند Google Nexus 6P بدانید - تکفارس 
امروز روز خاصی برای تمامی علاقمندان به سیستم عامل اندروید و شیفتگان گوشی های اندرویدی بود. در یک همایش خبری پس از شایعات فراوان گوگل جدیدترین گوشی های هوشمند نکسوس خود را رسما معرفی کرد. دو گوشی معرفی شده نکسوس ۵ اکس (Nexus 5X) که ساخت ال جی می باشد و نکسوس ۶ پی (Nexus 6P) که توسط هواوی ساخته شده است، می باشند. در این مقاله نگاهی به گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی خواهیم انداخت و هر آنچه که از این گوشی هوشمند توسط گوگل معرفی شده را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا از اطلاعات این گوشی جدید با خبر شوید.

طراحی

همانطور که می شد از شایعات پیش بینی کرد، گوگل با همکاری هواوی گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی را ساخته است و باید گفت که آن ها در طراحی به خوبی عمل کرده اند. نکسوس ۶ پی دارای طراحی فلزی زیبا می باشد، که گفته شده در ساخت آن از آلومینیوم با کیفیتی استفاده شده است. گوشی دارای ضخامت ۷.۳ میلی متری می باشد، که نسبت به اندازه باتری ۳۴۵۰mAh  که در آن به کار رفته است، اندازه ای عالی می باشد. شما می توانید گوشی نکسوس ۶ پی را در ۳ رنگ مختلف تهیه کنید. رنگ های سفید، آلومینیوم و گرافیت رنگ هایی خواهند بود که شما دnexus-6p-1ر هنگام خرید حق انتخاب میان آن ها را دارید. چندین قابلیت نکسوس ۶ پی مشخص شده است که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم. شما می توانید به گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی یک میکرو یو اس بی تایپ C متصل کنید، که از هر دو طرف قابل اتصال می باشد، همچنین نکسوس ۶ پی دارای دو بلندگوی استریو در جلوی خود خواهد بود. در پشت گوشی نیز یک اسکنر اثر انگشت وجود دارد، که برای در آوردن گوشی از حالت قفل استفاده می شود. شما فقط کافی است که انگشت خود را بر روی اسکنر قرار دهید، تا گوشی از حالت قفل باز شود و نیازی به بیرون آوردن گوشی از حالت خواب نیست. این گوشی ۱۷۸ گرم وزن خواهد داشت.

صفحه نمایش

نکسوس ۶ پی از یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه ۵.۷ اینچی استفاده می کند، که صفحه ای بزرگ و با کیفیت می باشد. رزولوشن این صفحه نیز ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل می باشد، که به دو برابر اچ دی یا quad HD نیز معروف است. نکته جالب این است که با صفحه بزرگی که نکسوس ۶ پی دارد، تقریبا هم اندازه با آیفون ۶ اس پلاس می باشد.
nexus-side

پردازنده و حافظه

گوگل به طرز عجیبی هنوز درباره پردازنده ای که در گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی به کار برده ، چیزی نگفته است. حتی به رم داخلی گوشی نیز اشاره ای نشده است، اما چیزی که می توان از اطلاعاتی که بعد از کنفرانس به بیرون درز کرد فهمید، در گوشی از یک چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ و پردازنده ای با سرعت ۲.0GHz و واحد پردازش گرفافیکی Adreno 430 به همراه ۳ گیگابایت رم داخلی استفاده شده است. همچنین اسلاتی برای استفاده از کارت های میکرو SD نیز وجود ندارد و تنها می توان میان سه گزینه حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی یکی را انتخاب کرد.

سیستم عامل و نرم افزار

طبیعتا گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی دارای سیستم عامل جدید اندروید مارشمیلو می باشد. نسخه حدید اندروید که همراه با دو گوشی هوشمند جدید معرفی شده، دارای قابلیت های زیادی می باشد، که می توان به قابلیت مدیریت بهتر باتری اشاره کرد. برای مثال عمر باتری گوشی هوشمند نکسوس ۵ با استفاده از این سیستم عامل جدید در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین فرامین صوتی نیز بهبود یافته است.

دوربین اصلی و دوربین سلفی

از جمله خوبی های گوشی جدید نکسوس ۶ پی دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی آن می باشد. در این گوشی هوشمند از سنسور ساخت سونی استفاده شده است. دوربین به خوبی حتی در محیط های تاریک نیز عکس های با کیفیتی تهیه می کند. لیزر IR نیز به دوربین کمک می کند تا فوکوس بهتری داشته باشد. همچنین نکسوس ۶ پی دارای یک دوئل فلش ال ای دی می باشد، تا تصاویر از نظر نور مشکلی نداشته باشند. این دوربین اصلی دارای OIS نمی باشند. در مورد دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۸ مگا پیکسلی در جلوی نکسوس ۶ پی استفاده شده است.
nexus-6p-5

قیمت و تاریخ انتشار

گوگل از ماه بعد آغاز به فروش نکسوس ۶ پی آنلاک شده خواهد کرد.  شما برای مدل ۳۲ گیگابایتی آن باید ۴۹۹ دلار پرداخت کنید، همچنین مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز به قیمت های به ترتیب ۵۴۹ و ۶۴۹ دلار فروخته خواهند شد. البته سفارش پیش خرید این گوشی از امروز در آمریکا، انگلستان، ایرلند و ژآپن آغاز شده است. در صورت پیش خرید به شما اجازه استفاده ۹۰ روزه از گوگل پلی موزیک داده می شود.

ویدیوی معرفی نکسوس ۶ پی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.