مشکلات سنسور ژیروسکوپ در آیفون ۶اس و ۶اس پلاس - تکفارس 
مشکلات سنسور ژیروسکوپ در آیفون ۶اس و ۶اس پلاس - تکفارس 

مشکلات سنسور ژیروسکوپ در آیفون ۶اس و ۶اس پلاس

پدرام علی نیا
۶ مهر ۱۳۹۴ - 15:51
مشکلات سنسور ژیروسکوپ در آیفون ۶اس و ۶اس پلاس - تکفارس 

محصولات جدید اپل یعنی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس دارای یک تراشه کمک کننده تحت عنوان M9 هستند، که نقش یک مرکز توزیع تمام اطلاعاتی است که از سوی سنسور های مختلف می‌آید، مثل سنسور ژیروسکوپ. آیفون ۶اس از مدل مشابه‌ای از سنسور ژیروسکوپ ۶ محوره و سنسور شتاب سنج ۳ محوره ساخته شرکت تکنولوژِی سنسور های Bosch استفاده می‌کند، که در نسل قبلی آیفون به درستی کار می‌کردند. اما در حال حاضر از خود یک مشکل نشان داده‌اند، شاید بعضی نام مشکل را بر روی این اتفاق نگذارند، اما حداقل این سنسور ها‌ با اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده که توسط توسعه‌دهندگان دیگر ساخته شده اند، بدرستی کار نمی‌کنند.

کاربران در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که زمانیکه در حال مشاهده آسمان شب با کمک اپلیکیشن واقعیت افزوده تحت عنوان Sky Guide بودند دچار این مشکل شدند، این اپلیکیشن با قرار گرفتن تصویر بر روی ستاره ها و یا صور فلکی، می‌تواند نام آنها و مکانشان را نمایش دهد.

در آیفون ۶اس، در هر صورت این مشکل بدین شکل است که ارتباط مناسبی بین سنسور های ژیروسکوپ و شتاب سنج و کدهای نوشته شده این اپلیکیشن ها برقرار نمی‌شود و در نهایت اطلاعات درستی به اپ برای انجام محاسبات مخصوص به خودش داده نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های پیش فرض اپل، مثل Maps چنین مشکلی را تجربه نمی‌کنند، درحالیکه طراحان اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده اعلام کرده‌اند که پیام هایی مبنی بر چنین مشکلاتی از سوی کاربران در آیفون ۶ اس جدید دریافت کرده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت که این مشکل از طرف باگی درون API می‌باشد که در اختبار این توسعه دهندگان قرار گرفته تا از آن درون اپ های خود استفاده کنند تا بتوانند از سنسورها بهره ببرند، که امیدوار هستند تا از سوی اپل به زودی اصلاح شود. در حال حاضر بهتر است آیفون ۶ اس خود را به حالت شدید و کنترل نشده تکان ندهید زمانیکه از یک اپلیکیشن واقعیت افزوده استفاده می‌کنید.

iphone-6s-gyro

در آخر بیانیه‌ی تیم سازنده اپلیکیشن Sky Guide:

کاربران آیفون ۶اس و۶اس پلاس، از نحوه‌ی عملکرد قطب نما موجود در اپ Sky Guide مشکلاتی را بیان کرده‏اند. ما از این مشکلات آگاه هستیم و به سرعت در حال رفع آن می‌باشیم. از صبر و تحمل شما ممنونیم و به دلیل مشکلات پیش آمده متاسفیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.