۴۵ نکته جالب که شاید از مارک زاکربرگ ندانید – بخش اول - تکفارس 
۴۵ نکته جالب که شاید از مارک زاکربرگ ندانید – بخش اول - تکفارس 

۴۵ نکته جالب که شاید از مارک زاکربرگ ندانید – بخش اول

پدرام علی نیا
۶ مهر ۱۳۹۴ - 15:46
۴۵ نکته جالب که شاید از مارک زاکربرگ ندانید – بخش اول - تکفارس 

۱) نام کامل وی مارک الیوت زاکربرگ است و در تاریخ ۱۴ می ۱۹۸۴ در وایت پلینز در حومه نیویورک بدنیا آمد، خانواده اون نسبتا مرفه و در سطح تحصیلی خوبی بودند.

mz_kid_pics_01-jpg

۲) مارک زاکربرگ دارای ملیت بلغاری-آمریکایی است. نام وی از نام پدربزرگش “مارکو” گرفته شده است.

۳) پدر وی “ادوارد زاکربرگ” در مطب دندانپزشکی کوچک خود کار می‌کرد و مادرش “کارن” تا قبل از تولد ۴ فرزندشان به حرفه روان‌پزشکی مشغول بود. نها فرزندان خود را مارک، رندی، دونا و آریل نام نهادند.

۴) علاقه‌ی وی به برنامه نویسی باعث شد تا از والدینش کتاب آموزش برنامه نویسی زبان c++ را هدیه بگیرد(C++ for dummies).

c-for-dummies-jpg

۵) اون برای خانوادش یک برنامه به نام ZuckNet ساخت. به کمک این ابزار پدر خانواده میتوانست به اعضای خانواده پیام بفرستد و برعکس. این ابزار در اصل نسخه اولیه پیام رسان Instant Messenger شرکت AOL بود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

۶) او در زمانیکه حتی در دوره ی دبیرستان بود پیشنهادات کار بزرگی دریافت کرد. پس از اینکه او برنامه ای بنام Synapse را ساخت، نوعی هوش مصنوعی که عادات کاربران در گوش دادن به موسیقی را شناسایی میکرد، شرکت های AOL و مایکروسافت به او پیشنهاد کار دادند.

۷) او در لیست توانمندی های خود برای دانشگاه هاردوارد اعلام کرده بود که می تواند به زبان های انگلیسی، فرانسوی، عبری، لاتین و یونان باستان بنویسد و بخواند.

zuckerberg3-jpg

۸) وقتیکه در حال تحصیل در رشته روان شناسی بود، سایت اینترنتی Facemash را راه اندازی کرد که از کاربران میخواست با توجه به تصاویر خوابگاه در مورد میزان جذابیت هر یک از دانشجویان نظر بدهند.

۹) او همچنین برنامه‌ی Course Match را ساخت، این برنامه به دانشجویان و کاربران امکان می‌داد بر مبنای رشته تحصیلی دانشجویان در دانشگاه‌های گوناگون، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و در مورد آن مطالعه لازم را انجام دهند.

۱۰) وی در ۴ فوریه ۲۰۰۴ وب سایت اینترنتی com را در قالب یک شبکه اجتماعی راه اندازی کرد و به کاربران امکان می‌داد پروفایل شخصی خود را شامل اطلاعات و عکس‌ های فردی ایجاد کنند. در ابتدا قرار بود فیس بوک شبکه اجتماعی دانشجویی باشد، اما سرانجام در سال ۲۰۰۶ درهای خود را به روی همه‌ی کاربران گشود.

1st-facebook-jpg

۱۱) مارک به همراه سه هم اتاقی خود در خوابگاهش به نام‌های “ادواردو ساورین”، “داستین موسکویچ” و “کریس هاگس” شرکت فیس بوک را تاسیس کرد. ساورین ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کرد تا این شرکت بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

eduardo-jpg

۱۲) او در نهایت به تقلب محکوم شد. “کامرون وینکلوس”، “تایلر وینکلوس”و “دیویا نارنیا” از دانشجویان اروارد با ارسال نامه‌ای به مارک زاکربرگ از او خواستند تا از ادامه‌ی توسعه‌ی com خودداری کند.در آن زمان وی بصورت همزمان بر روی پروژه‌ی شبکه اجتماعی این دانشجویان به نام Harvard Connection هم کار می‌کرد. با توجه به اطلاعات ثبت شده در مرکز وکلای Connect U فیس بوک سراجام مشکلات قضایی خود را با برادران دو قلوی وینکلوس و ارنیا بعنوان بنیان گذاران Connect U حل کرد و ۶۵ میلیون دلار به آن‌ها جریمه پرداخت کرد.

harvard1-jpg

۱۳) اولین خودروی وی یک دستگاه Forester از شرکت Subaru بود.

۱۴) فیس بوک به رنگ آبی طراحی شده است که دلیل آن این است که زاکربرگ کورنگی قرمز- سبز دارد، آنطوری که خبرگذاری ABCNews شرح داده است، آبی بهترین رنگی است که وی می‌تواند ببیند. او فقط می‌تواند رنگ آبی را بدرستی تشخصی دهد.

face-jpg

۱۵) زاکربرگ خودش را یک ملحد می‌داند.

zuckerberg-jpg

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.